គន្លឹះ​មួយចំនួន​សម្រាប់​អ្នក​ចង់​ចាប់​អាជីព​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ

មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​បាន​ប្រាថ្នា​ចង់​ក្លាយជា​អ្នក​ប្រកប​របរ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​ពុំ​ដឹងថា​ តើ​ត្រូវមាន​អ្វីខ្លះ​ធ្វើជា​ដើមទុន​ក្រៅពី​ការប្រើ​ធនធាន​ដើម្បីឱ្យ​អាជីព​ទទួលជោគជ័យ​នោះទេ។ លោក​ឧកញ៉ា ចេង ខេង អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន ស៊ី​ភី​អែល ខេ​ម​បូ​ឌា ប្រ​ភើ​ធី លីមីត​ធី​ត (CPL Cambodia Properties Limited) បាន​ចូលរួម​ចែករំលែក​នូវ​គន្លឹះសំខាន់ៗមួយចំនួន​ដែលនាំឱ្យ​លោក​ឧកញ៉ា​ទទួលបាន​ភាពជោគជ័យ​នាពេល​កន្លងមក។

តើ​លោក​ឧកញ៉ា​បានចាប់ផ្ដើម​ដំណើរការ​ក្រុមហ៊ុន CPL តាំងពី​ពេលណា​មក?

បើ​និយាយ​ពី​ការងារ​នៅក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​ខ្ញុំ​បានធ្វើ​កិច្ចការ​នេះ​ជា​យូរណាស់​មកហើយ ប៉ុន្តែ​បន្ទាប់ពី​ឃើញ​ស្ថានភាព​នៃ​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​ចាប់ផ្តើម​មានដំណើរ​ការ​ល្អ ទើប​ខ្ញុំ​ឈានទៅដល់​ការបើក​ក្រុមហ៊ុន​ជា​ផ្លូវការ​ក្នុង​ឆ្នាំ1997។ បើ​គិត​រហូតមក​ដល់ពេលនេះ​ក្រុមហ៊ុន CPL បាន​បើក​ដំណើរការ​រយៈពេល20ឆ្នាំ​ទៅហើយ។

ក្នុងនាម​លោក​ឧកញ៉ា​ជា​អ្នកមាន​បទពិសោធន៍​ច្រើន ប្រសិនបើ​បុគ្គល​ម្នាក់​ចង់​បើក​ក្រុមហ៊ុន​អចលនទ្រព្យ​តើ​គាត់​គួរ​មានចំណេះដឹង​អ្វីខ្លះ?

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​បញ្ហា​នេះ​កន្លងមក​សមាគម​អ្នកវាយតម្លៃ និង​ភ្នាក់ងារ​អចលនវត្ថុ​កម្ពុជា ក៏​ធ្លាប់បាន​លើក​យកមក​ពិភាក្សាគ្នា​រួចមកហើយ​ថា តើ​បុគ្គល​ម្នាក់​គួរ​មានចំណេះ​កម្រិតណា​ទើប​អាច​ប្រកប​របរ​លើ​វិស័យនេះ​បាន? ព្រោះ​មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​បាន​យល់ច្រឡំ​ថា វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​នរណា​ក៏​អាចធ្វើ​ការងារ​នេះ​បានដែរ។ ដូច្នេះ​ដើម្បី​បញ្ជៀ​ស​ហានិភ័យ ទើប​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ចេញ​សេចក្ដីប្រកាស​មួយ​ថា មុននឹង​ទទួលបាន​អាជ្ញា​បណ្ណ​ត្រូវតែ​ចូលរៀន។ ឧទាហរណ៍​នៅ​សហរដ្ឋអាមេរិក មុននឹង​ទទួលបាន​អាជ្ញា​បណ្ណ​រកស៊ី​ក្នុង​វិស័យនេះ ច្បាប់​បាន​តម្រូវឱ្យ​ចូលរៀន​រយៈពេល60ម៉ោង និង​ត្រូវ​ទៅ​ប្រឡង​ឱ្យ​ជាប់​ទើប​ទទួលបាន​អាជ្ញា​បណ្ណ ខណៈ​នៅ​ប្រទេស​មួយចំនួនទៀត​គេ​តម្រូវឱ្យ​អ្នក​ដែល​ចង់​ប្រកប​មុខ​ជំនួញ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​ត្រូវមាន​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​អចលនទ្រព្យ។ ការដែល​គេ​កំណត់​បែបនេះ​គឺ​គេ​ចង់ឱ្យ​អ្នក​ដែល​ប្រតិ​ប​ត្ដិ​ការងារ​នេះ​យល់​ពី​ច្បាប់ទម្លាប់​ដើម្បីឱ្យ​ធ្វើទៅ​ទទួលបាន​ផលប្រយោជន៍ និង​មាន​ក្រមសីលធម៌​វិជ្ជាជីវៈ​ត្រឹមត្រូវ។

តើ​ចំណេះដឹង​របស់​បុគ្គលិក​មាន​ឥទ្ធិពល​ខ្លាំង​ដល់​ដំណើរការ​ក្រុមហ៊ុន​ដែរ ឬទេ?

ជាការ​ពិតណាស់​ចំណេះដឹង​បុគ្គលិក​នៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ជា​កក្ដា​ចម្បង​ដែលនាំឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​អាច​ដំណើរការបាន​យ៉ាង​រលូន។ ក្នុងនាម​យើង​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ប្រសិនបើ​មើលឃើញថា បុគ្គលិក​នៅមាន​កង្វះខាត​ចំណេះដឹង​យើង​ត្រូវតែ​បញ្ជូន​ពួកគាត់​ឱ្យទៅ​រៀន​បន្ថែម​ដើម្បី​ព​ង្រឹ​ក​សមត្ថភាព​ពួកគាត់​ឱ្យ​កាន់តែ​ពូកែ ព្រោះ​បុគ្គលិក​មាន​សមត្ថភាព​គឺជា​សសរ​គ្រឹះ​ដ៏​រឹងមាំ​របស់​ក្រុមហ៊ុន។ ចំពោះ​ការឱ្យ​បុគ្គលិក​ទៅ​ចូលរួម​ក្នុង​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល យើង​ក៏​ត្រូវតែ​ព្យាយាម​ធ្វើយ៉ាងណា​បញ្ជូន​ពួកគាត់ទៅ​រៀន​ឱ្យចំ​ទៅតាម​ជំនាញ និង​សមត្ថភាព​ដែរ​ដូចជា​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​យើង​ត្រូវតែ​ដឹងថា​គាត់​គួរ​មានចំណេះដឹង​អ្វីខ្លះ? ហើយ​នៅពេល​បញ្ចប់​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល យើង​ត្រូវឱ្យ​គាត់​ធ្វើ​តេ​ស្តិ៍​សមត្ថភាព​ផងដែរ បើ​ក្នុងករណី​គាត់​ធ្វើ​មិនទាន់​បានល្អ​យើង​ត្រូវឱ្យ​គាត់​ទៅ​រៀន​បន្ថែមទៀត​រហូត​គាត់​ធ្វើ​កិច្ចការ​នោះបាន​ជោគជ័យ។ ទាល់តែ​យើង​ធ្វើបែបនេះ​ទើប យើង​ទទួលបាន​ធនធានមនុស្ស​ល្អ​មក​ធ្វើ​ការងារ។ បើទោះជា​មានការ​ជំរុញ​ពី​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ក៏ដោយ បុគ្គលិក​ខ្លួនឯង​ក៏ត្រូវ​តែមាន​ចិ​ត្ដ​ចង់​អភិវឌ្ឍន៍​ខ្លួនឯង​ដែរ ទើប​គាត់​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​ក្នុង​ការងារ។ “លើ​លោក​នេះ​គ្មាន​មហាសេដ្ឋី​ណា​ដែល​ក្លាយខ្លួនជា​មហាសេដ្ឋី​ដោយ​ខ្លួន​មិនចេះ​ជំនាញ​ពិតប្រាកដ​នោះទេ។

មុន​ទទួលបាន​ភាពជោគជ័យ​ដូច​ពេលនេះ តើ​លោក​ឧកញ៉ា​ធ្លាប់​ជួប​ឧបសគ្គ​អ្វីខ្លះ?

នៅលើ​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​អាចនិយាយបាន​ថា ទំរាំ​ដើរមក​ដល់​ចំណុច​នេះ ខ្ញុំ​បាន​ឆ្លងកាត់ និង​ជួប​ឧបសគ្គ​ជាច្រើន ប៉ុន្ដែ​ខ្ញុំ​តែងតែ​ដោះស្រាយ​វា​ដោយ​មិនដែល​ចុះ​ញ៉ម​ឡើយ។ ត្រង់ចំណុច​នេះ​ខ្ញុំ​សូម​លើកយក​ករណី​មួយ​ដូចជា​ពេល​កន្លង​ខ្ញុំ​បានធ្វើ​កិច្ច​ការឱ្យ​អតិថិជន​ពេញចិត្ដ​រហូតដល់​គាត់​កក់​លុយ​ឱ្យ​ខ្ញុំ ដែល​ខ្ញុំ​គិតថា​វា​ស្ទើរតែ​ឈានទៅដល់​ចំណុច​ជោគជ័យ​ហើយ ប៉ុន្ដែ​នៅ​ទីបំផុត​អតិថិជន​នោះ​បែរជា​ទៅ​ទទួល​សេវាកម្ម​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ផ្សេង​វិញ ដោយ​គាត់​សុខចិត្ត​ចោល​ប្រាក់​កក់​ជាមួយ​ខ្ញុំ។ ត្រង់ចំណុច​នេះ​សូម្បី​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​ក៏​មិនដឹងថា​បណ្តាលមកពី​មូលហេតុ​អ្វី​ដែរ ព្រោះ​ខ្ញុំ​បាន​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើការ​ងារ​នោះ​អស់​លទ្ធភាព​ទៅហើយ។ ជា​ដំណោះស្រាយ​ខ្ញុំ​បាន​ព្យាយាម​ជួប​អតិថិជន​ម្នាក់​ហ្នឹង ដើម្បី​ចង់ដឹង​ពី​មូលហេតុ និង​ចំណុច​ខ្វះខាត​របស់ខ្ញុំ។ នៅពេល​គាត់​ប្រាប់​ពី​មូលហេតុ​មក​ខ្ញុំ ទើប​ខ្ញុំ​ដឹងថា​ការងារ​កន្លងមក​នៅមាន​ការខ្វះចន្លោះ​ច្រើន ដូច្នេះ​ការសម្រេច​ចិ​ត្ដរបស់​អតិថិជន​ពិតជា​រឿង​ត្រឹមត្រូវ។ នេះ​ជា​បទពិសោធន៍​ដែល​យើង​ត្រូវ​រៀន​ឱ្យ​ចេះ​ដើម្បី​កុំឱ្យ​កើតមាន​បញ្ហា​នេះ​នៅពេល​ក្រោយ​ទៀត។

CPL ជា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ទទួលជោគជ័យ​ខ្លាំង​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ។ តើ​ការថែរក្សា​ភាពជោគជ័យ​មានការ​ពិបាក​ដែរ ឬទេ?

នៅលើ​លោក​នេះ​គ្មានអ្វី​អមតៈ​ទេ ដូច​យើង​ឡើង​ដើមត្នោត​អ៊ីចឹង ប្រសិនបើ​ឡើងដល់​កំពូល​ហើយ វា​អត់​មាន​ទៅលើ​ទៀត​ទេ មានតែ​ធ្លាក់ចុះ​មកក្រោម​វិញ។ ដូច្នេះហើយ​ទោះជា​ខ្ញុំ​ដើរមក​ដល់​ចំណុច​នេះហើយ​ក៏ដោយ ក៏​ខ្ញុំ​នៅតែមាន​ការប្រុងប្រយ័ត្ន​ជានិច្ច ព្រោះ​ភាពជោគជ័យ និង​បរាជ័យ​វា​ស្ថិតនៅជិតៗខ្លួន​យើង បើ​យើង​ហ៊ាន​តែ​ធ្វេសប្រហែស​បន្ដិច​យើង​នឹង​ជួប​គ្រោះថ្នាក់​ភ្លាម។ យើង​ត្រូវ​ដឹងថា យើង​ឈរ​កាន់តែ​ខ្ពស់​អ្នកដទៃ​មើលឃើញ​យើង​កាន់តែច្រើន ហើយក៏​មិន​ប្រាកដថា​គេ​សុទ្ធតែគេ​សប្បាយ​ចិ​ត្ដ​ជាមួយ​យើង​ទេ ដូច្នេះ​មានតែ​ខ្លួន​យើង​ទេ​ដែល​ត្រូវ​ប្រឹងប្រែង​រក្សា​ជំហរ ជួយ​ធ្វើ​កិច្ចការងារល្អៗជូន​អតិថិជន​កុំ​ឱ្យមាន​កំហុស និង​ធ្វើអ្វីៗប្រកបដោយ​វិជ្ជាជីវៈ​ដោយ​យក​ភាពស្មោះត្រង់​របស់​ថ្នាក់ដឹកនាំ និង​បុគ្គលិក​ទាំងអស់​ធ្វើជា​ដើមទុន​ទើប​យើង​អាច​រក្សា​អាជីព​មួយ​នេះ​បានល្អ និង​មាន​ភាព​យូរអង្វែង។

តើ​លោក​ឧកញ៉ា​មាន​វិធីសាស្ត្រ​អ្វីខ្លះ​ដែល​អាចធ្វើឱ្យ​ការងារ​លើ​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​ទទួលបាន​ជោគជ័យ?

បើ​និយាយ​ពី​កក្ដា​ដែល​ជំរុញ​ឱ្យ​អ្នក​ប្រក​បរបរ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​ទទួល​ភាពជោគជ័យ គឺមាន​ចំណុច​ច្រើនណាស់ ប៉ុន្ដែ​ពេលនេះ​ខ្ញុំ​សូម​លើកយក​ចំណុច​សំខាន់​មួយចំនួន​មក​បង្ហាញ៖

ទី1. មុននឹង​ដាក់​ចិ​ត្ដ​ចូលប្រឡូក​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​យើង​ត្រូវតែ​សួរ​ខ្លួនឯង​ថា តើ​យើង ស្រឡាញ់​កិច្ចការ​នេះដែរ ឬទេ? ប្រសិនបើ​ស្រឡាញ់​ត្រូវតែ​ប្រឹងប្រែង​សិក្សា និង​ធ្វើ​កិច្ចការងារ​នេះ​ឱ្យអស់​ពី​ចិ​ត្ដ100%។ ប្រសិនបើ​យើង​ធ្វើ​វា​បាន​ត្រឹម99% គេ​អាច​និយាយថា គឺ​បរាជ័យ។ ឧទាហរណ៍​ជាធម្មតា​អតិថិជន​ដែល​មករក​យើង គឺ​មានន័យថា​ពួកគាត់​មិនសូវមាន​ពេលវេលា​គ្រប់គ្រាន់​ក្នុងការ​ស្រាវជ្រាវ​ព័ត៌មាន​តម្លៃ​ដី​ទេ ដូច្នេះ​ក្នុងនាម​ជា​ភ្នាក់ងារ​អចលនទ្រព្យ​យើង​ត្រូវតែមាន​ចំណេះដឹង​ទូលំទូលាយ​ជាង​អតិថិជន ក្នុងករណី​បើ​យើង​មានចំណេះដឹង​ផ្នែក​នេះ​តិចជាង​គាត់ ប្រាកដជា​អតិថិជន​គ្មាន​ទំនុក​ចិ​ត្ដ​លើ​យើង​ឡើយ។

ទី2. ត្រូវ​ចេះ​ផ្ដល់​អាទិភាព​ជូន​អតិថិជន មានន័យថា​យើង​ត្រូវ​ព្យាយាម​យល់​ចិ​ត្ដ​អតិថិជន​ថា គាត់​ចង់បាន​អី្វ? គាត់​ប្រញាប់​ចង់​លក់ ឬ​ទិញ​អចលនវត្ថុ​បែបណា? ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវតែ​ផ្ដល់​អាទិភាព​ជូន​គាត់ ឬ​បម្រើ​សេវាកម្ម​ជូន​គាត់​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​ភាពស្មោះត្រង់។ តាមរយៈ​បទពិសោធន៍​ខ្ញុំ​ដឹងថា មាន​អតិថិជន​មួយចំនួន​គាត់​ខ្លាច​យើង (ភ្នាក់ងារ​អចលនទ្រព្យ) ដាក់​តម្លៃលើស​ឬ​មិន​ស្មោះត្រង់​ជាមួយ​គាត់ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវតែ​ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​មាន​ជំនឿ​ចិ​ត្ដ​លើ​យើង ទើប​គាត់​ចង់​ធ្វើការ​ជាមួយ​យើង​រហូត។

ទី3. ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការផ្សព្វផ្សាយ​តាមរយៈ​ប្រព័ន្ធ​សារព័ត៌មាន​ក៏​ជា​រឿង​សំខាន់​ដែរ ព្រោះ​វា​បាន​ជួយ​ឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​យើង​មានកេរ្តិ៍ឈ្មោះ និង​មាន​គេ​ទទួលស្គាល់​នៅលើ​ទីផ្សារ។

ទី4. បន្ទាប់ពី​យើង​បាន​បម្រើ​សេវាកម្ម​ជូន​ដល់​អតិថិជន ឬ​ម្ចាស់​អចលនវត្ថុ​ហើយ យើង​ត្រូវ​ចេះ​សួររក​ព័ត៌មាន​មកវិញ ដើម្បី​ឱ្យដឹងថា តើ​ទង្វើ ឬ​កិច្ច​ការដែល​យើង​ធ្វើ​ជូន​ពួកគាត់​គ្រប់គ្រាន់​ទៅតាម​អ្វីដែល​គាត់​ចង់បាន​ហើយ ឬ​នៅ? យើង​ត្រូវ​ធ្វើបែបនេះ​គ្រប់ពេល ព្រោះ​មានតែ​អតិថិជន​ទេ​ដែលជា កញ្ចក់​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​ចំណុច​ខ្វះខាត​របស់​យើង។

ទី5. ករណី​មាន​ម្ចាស់​កម្មសិទ្ធិ​ផ្ដល់​អចលនទ្រព្យ​ឱ្យ​យើង​ជួយ​លក់ ឬ​ជួល យើង​ត្រូវ​ដឹងថា អ្នកទិញ​តែង​ចង់បាន​តម្លៃថោក រីឯ​អ្នកលក់​តែង​ចង់បាន​តម្លៃ​ថ្លៃ គំនិត​អ្នក​ទាំងពីរ​ផ្ទុយគ្នា100% ដូច្នេះ​ក្នុងនាម​យើង​ជា​ភ្នាក់ងារ​ត្រូវ​ចេះ​សម្របសម្រួល និង​ចេះ​ផ្គូរ​ផ្គង​តម្លៃ​រវាង​អ្នកទិញ និង​អ្នកលក់​ឱ្យមាន​តម្លាភាព មានន័យថា​យើង​ត្រូវ​ផ្ដល់​ប្រយោជន៍​ឱ្យ​ពួកគាត់​ទាំងសងខាង​ដោយ​សុ​ក្រិត​បំផុត។

ទី6. ការ​ស្គាល់​អតិថិជន ឬ​រក្សា​អតិថិជន​ទុក គឺជា​រឿង​សំខាន់ ព្រោះ​នៅពេល​យើង​មាន​អចលនទ្រព្យ​មួយ​មានតម្លៃ​ល្អ មាន​ទីតាំង​ល្អ យើង​ងាយ​នឹង​ផ្ដល់ព័ត៌មាន​ដល់​ពួកគាត់​ដើម្បីឱ្យ​ការទិញ​លក់​ប្រ​ព្រឹ​ត្ដ​ទៅដោយ​ងាយស្រួល។

ទី7. គ្រប់​ប្រតិបត្តិការ​ទាំងអស់​ត្រូវ​តែ​ធ្វើឡើង​ដោយមាន​ឯកសារ​ជា​លាយ​លក្ខ​អក្សរ​ជាដាច់ខាត ដើម្បី​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការ​ផ្គូរ​ផ្គង​តម្លៃ​រវាង​អ្នកលក់ និង​អ្នកទិញ ជាពិសេស​នៅពេល​មាន​បញ្ហា​យើង​ងាយ​រក​ភាគី​ទី3 ឱ្យជួយ​ដោះស្រាយ។

ទី8. ការចរចា​ក៏​ជា​រឿង​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់ដែរ ព្រោះ​អ្នកខ្លះ​គាត់​មាន​សមត្ថភាព​អាចធ្វើ​ការងារ​ច្រើន និង​បានល្អ​ទៀតផង ប៉ុន្តែ​គាត់​មាន​ចំណុចខ្សោយ​ក្នុង​ការចរចា។ ការចរចា​យើង​អាច​ចាត់ទុកថា​ជា​ចំណុចកំពូល​សម្រាប់​ភ្នាក់ងារ​អចលនទ្រព្យ​ទូទៅ ដែល​ត្រូវតែ​ព្យាយាម​ធ្វើឱ្យ​បានល្អ​បំផុត ព្រោះ​បើ​យើង​ធ្វើ​នៅសល់តែ1ចំណុច (99% គឺ​នៅតែ​បរាជ័យ)។សរុបមក​ចំណុច​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ខាងលើ​ដែល​ខ្ញុំ​បានបង្ហាញ វា​ជា​បទពិសោធន៍​ជាក់ស្តែង​ដែល​ធ្វើឱ្យ​ខ្ញុំ​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​ក្នុង​វិស័យ​អចលនទ្រព្យ​រយៈពេល​ជាង20ឆ្នាំ​កន្លងមកនេះ៕

Advertisement