ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ព​ន្លឿ​ន ការរៀបចំ​សៀវភៅ​បន្ទុក​សម្រាប់​សមាគម​ម្រេច​កម្ពុជា

ស្រប​ពេលដែល​ការដាំដុះ​ដំណាំ​ម្រេច​កាន់តែ​មានការ​កើនឡើង ហើយ​ទីផ្សារ​មាន​កម្រិត​នោះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​បាន​នឹង​កំពុង​រៀបចំ​ចងក្រង​បង្កើត​លក្ខខណ្ឌ​ដាំ​ដុះ​ម្រេច (Good Agricultural Practice) ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ទំនុកចិត្ត​ពី​អ្នក​នាំចេញ​ផងដែរ។

សៀវភៅ​បន្ទុក​ថ្មី​មួយ​ដែល​រៀបចំឡើង​ដោយ​អ្នកមាន​បទពិសោធ​ក្នុង​ការដាំដុះ​ម្រេច និង​អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល​ដែល​ធ្វើការ​ពាក់ព័ន្ធ​វិស័យ​កសិកម្ម បាន​រៀបរាប់​ពី​លក្ខខណ្ឌ​នានា​ចាប់ពី​ការដាំដុះ​បច្ចេកទេស​ដាំ​ដុះ ថែទាំ ការប្រមូល​ផល ការ​ទុកដាក់​ទិន្នផល ការត្រួតពិនិត្យ និង​ការអញ្ជើញ​ភាគី​ខាងក្រៅ​មក​ពិនិត្យ ជាដើម។ នេះ​បើ​យោងតាម​ការអះអាង​រប​ស់​ឯកឧត្តម វ៉ា រុត​សាន ប្រធាន​ទីប្រឹក្សា​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និង​ជា​អ្នក​ផ្តួចផ្តើម​ឱ្យមាន​សៀវភៅ​បន្ទុក​នេះ។

ឯកឧត្តម វ៉ា រុត​សាន បាន​លើកឡើងថា សៀវភៅ​បន្ទុក​ដែល​អនុវត្តតាម GAP នឹងត្រូវ​ផ្តល់ជូន​ដល់​ប្រជាកសិករ និង​ម្ចាស់​កសិដ្ឋាន ដើម្បី​អនុវត្ត ស្រប​ពេលដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ត្រៀម​បង្កើត​សហព័ន្ធ​ម្រេច និង​ដាក់បញ្ចូល​ផលិតផល​ម្រេច​ទៅជា​ផលិតផល​សក្តានុពល​ស​ម្រា​ប់​ការនាំចេញ។ ឯកឧត្តម បាន​បន្តថា សៀវភៅ​បន្ទុក​នេះ​នឹង​ដើរតួនាទី​យ៉ាងសំខាន់​ក្នុង​ការដាំដុះ​ម្រេច​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព ដោយ​រាប់​ចាប់តាំងពី​ការដាំដុះ ការប្រមូល​ផល ការប្រើប្រាស់​ជី និង​ការ​ទុកដាក់​ផលិតផល​ក្រោយ​ប្រមូល​ផល សុទ្ធតែ​បានចែង​នៅក្នុង​សៀវភៅ​បន្ទុក​ដែល​រៀបចំ​ថ្មី​នេះ។

ឯកឧត្តម វ៉ា រុត​សាន មានប្រសាសន៍ថា៖“អ្នក​ដាំ​ដុះ​អាច​មើលសៀវភៅ​នេះ ហើយ​អាច​កែសម្រួល​ចំណុច​ខ្លះ​ទៅតាម​លទ្ធភាព​ដែល​គាត់​អាចធ្វើ​បាន​ដោយ​គាត់​អនុវត្ត​ស្រាល​ជាង​សៀវភៅ​បន្ទុក ឬក៏​ត្រូវ​ចងឱ្យ​តឹង​ជាង​នេះ។ ទៅ​អនាគត​អ្នក​ដាំ​ដុះ​ម្រេច​អាច​ដាំ​ដុះ​ដោយមាន​របៀប និង​គំរូ​ច្បាស់លាស់។ ការដាំដុះ​ច្រើន​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយនេះ​បានធ្វើឱ្យ​ទិន្នផល​ម្រេច​ហក់​ឡើង​រហូតដល់​ប្រមាណ2ម៉ឺន​តោន ដោយមាន​ការដាំដុះ​នៅក្នុង​ខេត្ត​ចំនួន19 ទូទាំងប្រទេស​កម្ពុជា។

ជាមួយ​ទិន្នផល​កើនឡើង​ខ្ពស់ និង​តម្រូវការ​ប្រើប្រាស់​មា​នក​ម្រិ​ត ថ្នាក់ដឹកនាំ​ជាន់ខ្ពស់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក៏បាន​ត្អូញ​តែ្អ​រ​ពី​ផល​លំបាក​ក្នុង​ការរក​ទីផ្សារ​ឱ្យ​ផលិតផល​ម្រេច​ផងដែរ។ កាលពី​ថ្ងៃទី11 ខែសីហា ឆ្នាំ2017 នៅ​ទីស្តីការ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានរៀបចំ​សិក្ខាសាលា​ថ្នាក់ជាតិ​មួយ​ស្តីពី​ពាណិជ្ជកម្ម​ម្រេច និង​ការផ្លាស់ប្តូរ​បទពិសោធ​របស់​សហគមន៍​ម្រេច​អន្តរជាតិ ក្នុង​ការកសាង​ទំនុកចិត្ត​ឆ្ពោះទៅកាន់​និរន្តរភាព​នៃ​ផលិតកម្ម​ម្រេច​កម្ពុជា។

នាឱកាស​នោះ ឯកឧត្តម ម៉ៅ ថូ​រ៉ា រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បាន​អះអាងថា ការដាំដុះ​ម្រេច​របស់​កម្ពុ​ជាមាន​សន្ទុះ​ខ្លាំងក្លា​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុងក្រោយ​នេះ បន្ទាប់ពី​មាន​ស្ថិរភាព​តម្លៃ​ធៀប​នឹង​ផលិតផលផ្សេងៗទៀត។ បច្ចុប្បន្ននេះ​ក្នុង1ឆ្នាំ​កម្ពុជា​អាច​ប្រមូល​ផល​ម្រេច​បាន​ប្រមាណ2ម៉ឺន​តោន ខណៈ​កាលពី​អំឡុង​ទសវត្សរ៍ ឆ្នាំ60 បាន​បរិមាណ​ត្រឹមតែ2,000តោន​ប៉ុណ្ណោះ។

ឯកឧត្តម ម៉ៅ ថូ​រ៉ា បាន​អះអាងថា ម្រេច​ជា​ផលិតផល​សំខាន់​មួយ​ក្នុងចំណោម​ទំនិញ​ទាំង19មុខ​របស់​កម្ពុជា​ដែលជា​អាទិភាព​សម្រាប់​ការនាំចេញ។ ផលិតផល​ម្រេច​ប្រមាណ300តោន​សម្រាប់​បំពេញតម្រូវការ​ទីផ្សារ​ក្នុងស្រុក ហើយ​ទិន្នផល​សេសសល់​ត្រូវ​ពឹង​លើ​ការនាំចេញ ដោយ​នាំ​ចេញទៅ​ប្រទេស​វៀតណាម​ច្រើនជាងគេ ក្រៅពីនោះ​មាន​ទីផ្សារ​ប្រទេស​ជប៉ុន កូរ៉េ អាមេរិក និង​កាណាដា​ជាដើម។

ឯកឧត្តម​បាន​ថ្លែងថា៖“ការកើនឡើង​ខ្ពស់​នៃ​ទិន្នផល​នេះ​បាន​បង្កក្តី​លំបាក​ដល់​ការរក​ទីផ្សារ។ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា ម្រេច​តែមួយ​ក្តាប់​គេ​អាច​ប្រើ​បាន​ស្ទើរ​មួយ​ភូមិ ដូចនេះ​ការរក​ទីផ្សារ​ពិតជា​ពិបាក។ នៅ​ចំពោះមុខ​ការលំបាក​នេះ និង​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​ស្ថានភាព​ប្រឈម​នៅពេល​ខាងមុខ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គ្រោង​នឹង​បង្កើត​សហគមន៍​ម្រេច​ឱ្យ​មាននៅ​គ្រប់​ខេត្ត​ទាំងអស់19 ដែលមាន​ការដាំដុះ​ម្រេច​ដើម្បី​ឈានទៅ​បង្កើត​សហព័ន្ធ​ម្រេច​នៅ​ថ្ងៃ​អនាគត ខណៈ​បច្ចុប្បន្ន​មានតែ​ខេត្ត​ចំនួន5ប៉ុណ្ណោះ​ដែលមាន​សហគមន៍​ម្រេច។ ការប្រកប​អាជីវកម្ម​ម្រេច​ត្រូវបាន​ធ្វើឡើងដោយឡែកៗពីគ្នា​រវាង​កសិករ​ម្នាក់​ទៅ​កសិករ​ម្នាក់ទៀត ដែលជា​កត្តា​ពិបាក និង​ការចំណាយ​ខ្ពស់។

យោងតាម​ការសិក្សា កសិករ​លក់​ម្រេចភ្លាមៗក្រោយ​ប្រមូល​ផល ដោយសារ​គ្មាន​ឃ្លាំង​ស្តុក និង​ត្រូវការ​ទុន​បង្វិល។ អ្នក​ដាំ​ដុះ​ម្រេច ត្រូវ​ចំណាយ​ថវិកា​ប្រមាណ​ចន្លោះ​ពី2-3ម៉ឺន​ដុល្លារ​ក្នុង1ហិកតា​សម្រាប់​ការដាំដុះ​ម្រេច​រហូតដល់​ប្រមូល​ផល៕

Advertisement