ចៀសវាង​អាជីវកម្ម​បរាជ័យ ធុរជន​ត្រូវ​គិត​លើ 5ចំណុច​នេះ

អ្នកអុំទូក​គេ​ចាប់​ច្រ​វ៉ា​សម្លឹងមើល​ត្រើយ​ដើម្បី​ធ្វើដំណើរ​ឆ្ពោះ​ទៅដល់​គោលដៅ ចំណែក​សហគ្រិន​វិញ គេ​ប្រកាន់យក​ចំណុចសំខាន់ៗមួយចំនួន​ដើម្បី​ឆ្ពោះ​ទៅដល់​គោលដៅ​ជោគជ័យ។ ចំណុច​ទាំងអស់នោះ​មិនមែន​ងាយ​រក ឬ​រើស​បាន​តាមផ្លូវ​នោះទេ តែ​វា​ត្រូវការ​ផ្នត់គំនិត​ប្រកបដោយ​ភាព​ឆ្លាត​វៃ​ដើម្បី​អនុវត្ត​ឱ្យមាន​ភាព​រីកចម្រើន និង​គុណ​តម្លៃ។

ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា​ផ្នត់គំនិតសំខាន់ៗចំនួន5ដែល​សហគ្រិន​គួរ​អនុវត្ត៖

1/ ការធ្វើ​អាជីវកម្ម មិនត្រូវ​គិត​ទៅលើ​ប្រាក់ចំណេញ​តែមួយ​មុខ​នោះទេ

ជាទូទៅ​គេ​រាយ​មង​ចងសន្ទូច គឺ​ក្នុង​គោលបំណង​ចាប់​ត្រី​ឱ្យបាន​ច្រើន ការចាប់ផ្តើម​អាជីវកម្ម​មួយ​គ្រប់​និយោជក​តែង​សម្លឹង​ចង់បាន​ប្រាក់ចំណេញ​ឱ្យបាន​ច្រើន។ ផ្នត់គំនិត​រកស៊ី​ចង់​បានតែ​ប្រាក់ចំណេញ​សម្រាប់​ខ្លួនឯង​នេះ​ជា​គំនិត​អាត្មានិយម ឬ​ស្ទើរ​ហួស​សម័យ​ទៅហើយ បើទោះជា​បាន​ជោគជ័យ​ក៏​ជោគជ័យ​កើតឡើង​ក្នុង​រយៈពេល​ខ្លី​ដែរ ហើយ​វា​នឹង​ឆាប់​ទទួល​បរាជ័យ​ទៅវិញ។ នៅក្នុង​ប្រទេស​ជប៉ុន​អាជីវកម្ម​ជោគជ័យ គឺ​តែង​ជោគជ័យ​រយៈពេល​វែង​តកូនតចៅ​រហូតដល់​ជាង 1,500ឆ្នាំ​ក៏មាន។

ចំណុច​សំខាន់​ដើម្បីឱ្យ​អាជីវកម្ម​ជោគជ័យ​មាន​រយៈពេល​វែង គឺ​មិនត្រូវ​គិតតែ​ពី​ប្រយោជន៍​ផ្ទាល់ខ្លួន​តែមួយ​មុខ​នោះទេ តែ​ត្រូវ​គិតពី​ប្រយោជន៍​សាធារណៈ និង​ប្រយោជន៍​អតិថិជន​ជាធំ មិន​ថា​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវាកម្ម ឬ​ផលិតកម្ម​នោះឡើយ បើសិនជា​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់នូវ​ផលិតផល​មួយ​ដែលមាន​សេវាកម្ម​ល្អ មានគុណ​ភាព​គួរ​ជាទី​ទុកចិត្ត ក្រុមហ៊ុន​នោះ​នឹង​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ​កាន់តែ​ច្រើនឡើង។ នៅលើ​របត់​ទីផ្សារសេរី​ក្នុងប្រទេស​កម្ពុជា ក្រុមហ៊ុន​មួយចំនួន​ដែល​ចេញលក់​ផលិតផល​នៅលើ​ទីផ្សារ​លើកដំបូង​ត្រូវគេ​មើលឃើញថា ភាគច្រើន​តែង​ផ្តល់នូវ​គុណភាព និង​សេវាកម្ម​ល្អ ប៉ុន្តែ​នៅពេល​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ​ច្រើន​ហើយ ក្រុមហ៊ុន​ខ្លះ​បាន​បន្ថយ​គុណភាព និង​បរិមាណ​ផលិតផល​របស់ខ្លួន ដែលជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទីផ្សារ​ស្វែងរក​ប្រាក់ចំណេញ​ឱ្យបាន​ច្រើន តែ​យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​ជាការ​យល់ច្រឡំ​មិនអាច​ជោគជ័យ​រយៈពេល​វែង​នោះទេ។

2/ កង្វះ​ការស្វែងយល់​ពី​ទីផ្សារ និង​អតិថិជន​គោលដៅ

ការធ្វើ​អាជីវកម្ម​មិន​ខុសពី​ការ​ដាក់មង​ចងសន្ទូច​ប៉ុន្មាន​នោះទេ គេ​ដាក់មង​ក្រឡា​ធំ ដើម្បី​ចាប់​ត្រី​ធំ ប៉ុន្តែ​តាមច្បាប់​សត្យានុម័ត​ត្រី​ធំ​មិនមាន​ច្រើន​ដូច​ត្រី​តូច​នោះទេ ជួនកាល​ដាក់មង​ក្រឡា​តូច​បាន​ត្រី​តូច​មែន​ប៉ុន្តែ​បាន​ច្រើនជាង​ត្រី​ធំ។ សម្រាប់​ធុរជន​ការចាប់ផ្តើម​អាជីវកម្ម​ដោយ​មិនបាន​សិក្សា​ទីផ្សារ និង​អតិថិជន​គោលដៅ​ជាមុន​ហាក់បីដូចជា​ប្រថុយប្រថាន​ខ្លាំងណាស់ ជួនកាល​មាន​ផលិតផល​ល្អ​ប៉ុន្តែ​អតិថិជន​គោលដៅ ជីវភាព​រស់នៅ​របស់​ពួកគេ​មិន​សមល្មម​នឹង​ទទួលយក​វត្ថុ​ទាំងនោះ​មកប្រើប្រាស់ ឬ​ទទួលទាន។ ឧទាហរណ៍​ទីផ្សារ​កាហ្វេ​នៅក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ដែលមាន​ហាង​ទំនើប មានគុណ​ភាពល្អ មាន​សេវាកម្ម​ល្អ មាន​ម៉ាស៊ីនត្រជាក់ លក់​ក្នុងតម្លៃ1កែវ 2ដុល្លារ​ឡើងទៅ​នោះ មាន​អតិថិជន​គាំទ្រ​ប្រមាណ 20-30%ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ​កាហ្វេ​ដែលមាន​តម្លៃ​ចន្លោះ​ពី1-2ដុល្លារ ហើយ​មាន​គុណភាព​ក្រោម​បន្តិច ឬ​ប្រហាក់ប្រហែល​កាហ្វេ​ទំនើប បែរ​ជាមាន​អតិថិជន​គាំទ្រ​ច្រើន​ចន្លោះ​ពី 30-70% នៃ​ចំណែក​ទីផ្សារ​អ្នក​និយម​ទទួលទាន​កាហ្វេ ដូច្នេះ​បើសិនជា​ចាប់ផ្តើម​អាជីវកម្ម​កាហ្វេ គួរ​ត្រូវ​ជ្រើសរើស​អតិថិជន​គោលដៅ​មួយណា?

3/ កង្វះ​ការសិក្សា​ទៅលើ​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង

សម្រាប់​ធុរជន​ខ្លះ ដោយសារ​គិតថា​ខ្លួនឯង​មាន​សមត្ថភាព​គ្រប់គ្រាន់ មាន​ផលិតផល​ល្អ​ហើយ​នោះ​ក៏​ចាប់ផ្តើម​ចែកចាយ​នៅលើ​ទីផ្សារ​តែម្តង ដោយ​មិន​បានគិត​ទៅលើ​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​នោះឡើយ​ដែលជា​កត្តា​សំខាន់​មួយ​ធ្វើឱ្យ​ខ្លួន​មិន​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ ឬ​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ​តិចតួច។ ដើម្បីឱ្យ​មានការ​គាំទ្រ​ច្រើន ធុរជន​គួរតែ​សិក្សា​អំពី​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង តើ​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​របស់​យើង​ជា​អ្នកណា? ហើយ​គេ​បានធ្វើ​អ្វីខ្លះ? ចែកចាយ​ផលិតផល​បែបណា​នៅលើ​ទីផ្សារ​ឱ្យបាន​ដឹង​ច្បាស់​ជាមុន​ដើម្បី​ទាញយក​ចំណែក​ទីផ្សារ​បស់​យើង​មកវិញ។

4/ កង្វះ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ក្នុងការ​ធ្វើឱ្យ​ម៉ាក​សញ្ញា​របស់ខ្លួន​មានឈ្មោះ​ល្បី

មុននឹង​ចរាចរណ៍​លក់​ផលិតផល​នៅលើ​ទីផ្សារ​ក្រុមហ៊ុនធំៗជាច្រើន​បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​រាប់លាន​ដុល្លារ​ដើម្បី​ធ្វើការ​ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម​អំ​ពី​ផលិតផល​របស់ខ្លួន​ឱ្យ​អតិថិជន​បាន​ស្គាល់​ជាមុន (Build Brand) បំណង​ឱ្យ​ឆាប់​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ។ យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​មិន​ថា​ក្រុមហ៊ុន​តូច ឬ​ធំ​នោះទេ គឺត្រូវធ្វើ​យ៉ាងណា​រក​វិធីសាស្ត្រ​ពង្រីក​បណ្តាញ​ចែកចាយ​ឱ្យបាន​ទៅដល់​គ្រប់​អតិថិជន​គោលដៅ​ឱ្យបាន​ច្រើន​តាម​ដែល​អាចធ្វើ​ទៅបាន។ ឧទាហរណ៍​ហាង​កាហ្វេតូចៗគាត់​មាន​សមត្ថភាព​ឆុង​កាហ្វេ​មាន​រសជាតិ​ឈ្ងុយឆ្ងាញ់ មិន​ចាញ់​ហាង​កាហ្វេ​ទំនើប ប៉ុន្តែ​បើ​គាត់​ភ្លេច​គិតពី​ការ​សាង​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ ការ​សាង​ម៉ាក​សញ្ញា​របស់គាត់ ធុរជន​នោះ​នឹង​មិនអាច​ពង្រីក​ទីផ្សារ​បាន​ច្រើន និង​មិនមាន​អតិថិជន​គាំទ្រច្រើនឡើងៗនោះទេ។

5/ កង្វះ​ការថែរក្សា​អតិថិជន

ដោយសារ​ចង់បាន​អតិថិជន​ឱ្យមាន​ចំនួន​កាន់តែច្រើនឡើងៗ ធុរជន​ខ្លះ​គិតតែ​ធ្វើ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ដណ្តើមយក​អតិថិជន​ថ្មី ភ្លេច​គិតពី​ការថែរក្សា​អតិថិជន​ចាស់ ប្រៀបដូចជា​ចាប់​ត្រី​បានដាក់​ទៅក្នុង​ទ្រុង​ដែល​បែកធ្លាយ គឺ​ធ្វើឱ្យ​ត្រី​ចូល​តាម​មាត់​ទ្រុង និង​ចេញ​ទៅវិញ​តាម​គូទ​ទ្រុង​រហែក​អ៊ីចឹង​ដែរ។ ដូច្នេះ​មានតែ​ការថែរក្សា​អតិថិជន​ចាស់ ផ្តល់នូវ​ផលិតផល​ដែលមាន​គុណភាព​ល្អ រួម​នឹង​សេវាកម្ម​ល្អ រហ័ស​ទាន់​ចិត្ត​ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​ចាស់​លើកសរសើរ និយាយ​ត​គ្នា​ពី​មាត់​មួយ​ទៅ​មាត់​មួយ​ដែលជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ពង្រីក​ទីផ្សារ​បាន​លឿន​បំផុត៕

Advertisement