4 ជំនាញ​ចាំបាច់​សម្រាប់​ការងារ Sales

0

Sales Skills គឺជា​ជំនាញ​សំខាន់​របស់​អ្នក​ដែល​ធ្វើការ​ខាង​ផ្នែក​លក់។ ដើម្បីឱ្យ​ការធ្វើការងារ​កើតមាន​ប្រសិទ្ធភាព អ្នក​ដែល​ធ្វើ​ការងារ​ផ្នែក​នេះ​ត្រូវតែមាន​ការកែសម្រួល និង​អភិវឌ្ឍ​សក្ដានុពល​ការធ្វើការងា​រលើ​ផ្នែក​នេះ​ជាប់​ជានិច្ច ដែល​មិន​ត្រឹមតែ​នឹងធ្វើ​ឱ្យ​ការធ្វើការងារ​ល្អ​ឡើង​នោះទេ តែ​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​ដែលមាន Sales Skills ល្អ​នឹង​អាចយ​ល់ពី​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន​បាន​យ៉ាងច្បាស់​ទៀតផង ដែល​វា​នឹង​ក្លាយជា​ប្រយោជន៍​ដល់​ការបង្កើន​ចំនួន​លក់​ដែល​បាន​កំណត់ទុកក្នុងមួយខែៗបាន​យ៉ាង​ល្អប្រសើរ។

ដោយ​លក្ខណៈ​របស់​ការ​ងារ​លក់​ដែលមាន​ភាព​ពាក់ព័ន្ធ​ជាមួយនឹង​សមត្ថភាព​ក្នុងការ​ទាក់ទាញ និង​បញ្ចុះបញ្ចូល​អតិថិជន ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​មានការ​យល់ឃើញ​តាម រហូតដល់​ចង់​ទិញ​ទំនិញ ឬ​សេវាកម្ម​របស់​យើង អ្នក​ដែល​ធ្វើការ​ផ្នែក​លក់​នេះ​ចាំបាច់​ត្រូវ​ប្រើ​សិល្បៈ​ក្នុង​ការលក់​ដែល​មិនមែន​គ្រាន់តែ​ជាការ​ទិញ-លក់ទំនិញ​គ្នាធម្មតាៗនោះទេ តែ​ត្រូវតែ​ជាការ​លក់​ដែល​កើតចេញពី​ការរៀបចំ​កល​យុទ្ធ​ក្នុង​ការលក់​យ៉ាង​ស័ក្តិសម​ទៀតផង ទើប​ធ្វើឱ្យ​ការលក់​ទទួលបាន​ជោគជ័យ។

ជំនាញ​ក្នុង​ការលក់​ដែល​អ្នកលក់​មាន​ឥទ្ធិពល​ចំពោះ​អ្នកទិញ​ដោយ​ការទំនាក់ទំនង ឬ​ផ្ដល់ព័ត៌មាន​ដែល​ចាំបាច់​មុន​ការសម្រេចចិត្ត​ទិញ​ទំនិញ។ យើង​នាំគ្នា​មក​មើលថា តើ​មាន​ជំនាញ​អ្វីខ្លះ​ដែល​ចាំបាច់​សម្រាប់​ការងារ Sales?

  1. រៀន​យល់ដឹង​អំពី​អតិថិជន

មុននឹង​ធ្វើ​ការលក់ យើង​ត្រូវ​ដឹង​ជាមុន​ថា តើ​អតិថិ-ជន​របស់​យើង​ជា​នរណា និង​កំពុង​សម្លឹង​រកមើល​ទំនិញ​ប្រភេទ​ណា។ យើង​អាច​រក​អតិថិជន​បាន​ដោយ​ការប្រមូល​រួបរួម​ព័ត៌មាន​ពី​សៀវភៅបញ្ជី​ឈ្មោះផ្សេងៗក្នុង​ពិធី​បង្ហាញ​មុខទំនិញ (ពិធី​តាំងពិព័រណ៍) សមាគម​ពាណិជ្ជកម្ម តាមរយៈ​ការដែល​អតិថិជន​ចាស់ ឬ​អ្នក​ស្គាល់គ្នា​ណែនាំ​អ្នក​ដែល​ចាប់អារម្មណ៍​ឱ្យ ឬ​តាម​វេ​ប​សាយផ្សេងៗជាដើម។ វិធី​នេះ​នឹង​ជួយ​ឱ្យ​យើង​ទទួលបាន​អតិថិជន​ដែល​ត្រូវ​នឹង​គោលដៅ​កាន់តែ​ងាយ​ឡើង បន្ទាប់ពីនោះ​ទើប​ដំណើរការ​ទាក់ទង​តាម​ទូរស័ព្ទ ឬ​បណ្ដាញ​សង្គម​អន​ឡាញ​ដើម្បី​ផ្ដល់ព័ត៌មាន​បឋម​ទៅ​អតិថិជន និង​ណាត់ជួប​ជជែក​គ្នា​ជា​បន្ត។

2 .បើកឆាក​ការលក់​ដើម្បី​សាង​ភាព​ពេញចិត្ត

មុនពេល​ដែល​យើង​នឹង​បើកឆាក​ការលក់ យើង​ត្រូវ​ប្រាកដ​ក្នុង​ចិត្ត​ជាមុនសិន​ថា យើង​មាន​ព័ត៌មាន​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​អតិថិជន​ច្រើន​គ្រប់គ្រាន់​ហើយ ហើយ​សឹម​រៀប​ផែនការ​កល​យុទ្ធ​ក្នុង​ការលក់។ នៅពេល​យើង​បើក​ការលក់ យើង​ត្រូវ​ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​កើតមាន​ភាព​ពេញចិត្ត និង​ត្រូវមាន​សុជីវធម៌​ដែល​ល្អ​ក្នុង​ការលក់ ត្រូវ​មិន​ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​មាន​អារម្មណ៍​ធុញទ្រាន់ ទើសទាល់​ដោយ​ការបើក​ការលក់​ដែល​ម៉ឺងម៉ាត់​ខ្លាំង​ជ្រុល​ពេក​នោះទេ។

  1. សាង​ចំណាប់អារម្មណ៍​នៅពេល​បើក​ការលក់

ការណែនាំ​ស្នើការ​លក់​ដោយ​បរិយាយ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​មុខទំនិញ ឬ​សេវាកម្ម​នោះ យើង​ត្រូវ​ធ្វើឱ្យ​អតិថិជន​មាន​អារម្មណ៍​ជំពប់​ចិត្ត ឬ​ភ្ញាក់ផ្អើល​ក្នុង​រឿង​ដែល​យើង​និយាយ​រហូត​នាំទៅដល់​ការចាប់អារម្មណ៍​លើ​មុខទំនិញ ហើយ​ទើប​ជំ​រុញឱ្យ​កើតមាន​តម្រូវការ​ដើម្បីឱ្យ​អតិថិជន​សម្រេចចិត្ត​ទិញ។ អ្នកលក់​គួរ​ព្យ​យាម​សាង​សេចក្ដីត្រូវការ​ឱ្យ​កើតមានឡើង​ចំពោះ​អតិថិជន ចង្អុល​ឱ្យឃើញ​ពី​ចំណុច​ល្អ​របស់​ទំនិញ ឬ​សេវាកម្ម​របស់​យើង ដោយ​បកស្រាយ​យ៉ាង​ត្រង់​ទៅ​ត្រង់​មក​ដើម្បីឱ្យ​អតិថិជន​កើតមាន​ភាពជឿជាក់​លើ​មុខទំនិញ និង​សេវាកម្ម​របស់​យើង។ ក្នុងអំឡុងពេល​ចរចា​លក់ អតិថិជន​អាច​នឹងមាន​ចំណុច​ងឿងឆ្ងល់​ក្នុង​ច្រើន​រឿង មិនថាតែ តម្លៃ​របស់​ទំនិញ​ដែល​ខ្ពស់​ពេក ឬ​នៅ​មិនទាន់​ត្រូវចិត្ត​ជាមួយ​មុខទំនិញ​ជាដើម ដូច្នេះ​អ្នកលក់​ត្រូវ​ព្យ​យាម​រក្សា​បរិយាកាស​ឱ្យមាន​ភាព​វិជ្ជមាន​ឱ្យបាន​ច្រើន​បំផុត និង​ឆ្លើយតប​ចំណុច​ងឿងឆ្ងល់​ទាំងនោះ​យ៉ាង​ចិត្តត្រជាក់ៗ និង​បង្ហាញ​ពី​ភាពជឿជាក់​លើ​មុខទំនិញ​របស់ខ្លួន​ឱ្យ​អតិថិជន​បានឃើញ។

4 . បិទ​ឆាក​ការលក់​យ៉ាង​ឆ្លាត​វៃ

ក្នុងអំឡុង​ការសន្ទនា​ដើម្បី​បើក​ការលក់ នៅពេលដែល​គ្រប់យ៉ាង​ដំណើរការ​ទៅដោយ​ប្រពៃ និង​អតិថិជន​មាន​អក​ប្ប​កិរិយា​ថា​នឹង​ទិញ​ទំនិញ ឬ​សេវាកម្ម​របស់​យើង​ហើយ​នោះ យើង​គួរប្រើ​ឱកាស​នោះ​បិទ​ឆាក​ការលក់​ភ្លាម​តែម្ដង តែ​មិនត្រូវ​ប្រញាប់ប្រញាល់​ជ្រុល​ពេក​នោះទេ។ យើង​គួរ​សរុប​ឱ្យ​អតិថិជន​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​មុខទំនិញ​របស់​យើង ដោយ​បង្ហាញ​ពី​ជម្រើស​ឱ្យបាន​ឆាប់រហ័ស និង​ងាយស្រួល​ឡើង។

ប្រាប់​អតិថិជន​ថា គាត់​នឹង​ទទួលបាន​អ្វីខ្លះ និង​អាច​នឹងមាន​ការផ្ដល់​សំណូមពរ​ពិសេស ដូចជា គិត​តម្លៃ​ពិសេស​ជូន បញ្ចុះតម្លៃ​ជូន ឬ​មាន​របស់​ថែម ជាដើម។ ត្រឹមតែ​ប៉ុណ្ណឹង អតិថិជន​ក៏​នឹង​កើតមាន​ក្ដី​ពេញចិត្ត​ក្នុង​ការលក់​របស់​យើង​ហើយ។ សមត្ថភាព​ក្នុងការ​ទាក់ទាញ​ចិត្ត​អតិថិជន អាចនិយាយបាន​ថា​ជា​បេះដូង​សំខាន់​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ធ្វើការ​ផ្នែក Sales តែ​ត្រូវ​មិន​ធ្វើ​ដោយ​ភាព​ប្រញាប់ប្រញាល់​នោះទេ និង​បើ​យើង​ត្រូវ​ការបិទ​ការលក់​លឿន​ជ្រុល​ពេក អតិថិជន​នឹងមាន​អារម្មណ៍​ទើសទាល់ និង​អាច​នឹង​លែង​ទិញ​ទំនិញ​របស់​យើង​ទៀត​ក៏​អាច​ថា​បានដែរ ដូច្នេះ​ក្នុង​ការលក់​គ្រប់ពេល យើង​ត្រូវ​នឹក​ដល់​ចិត្ត​គេ ចិត្ត​យើង​ឱ្យបាន​ច្រើន​បំផុត ដើម្បីឱ្យ​អតិថិជន​កើតមាន​ភាព​ពេញចិត្ត និង​ទិញ​ទំនិញ ឬ​សេវាកម្ម​របស់​យើង​យូរ​តទៅទៀត៕

ចែករំលែក