កម្ពុជា​នឹង​លែង​ពឹង​ផ្អែកលើ​កំពង់ផែ Laem Chabang របស់​ថៃ

រដ្ឋាភិបាល​នឹង​ទម្លាក់ចោល​ការរំពឹងទុក​លើ​ការនាំចេញ​ផលិតផល​របស់​កម្ពុជា​ទៅកាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ដោយ​ប្រើប្រាស់​ច្រក​កំពង់ផែ Laem Chabang របស់​ប្រទេស​ថៃ ដោយ​គ្រោង​នឹង​ស្ថាបនា​ផ្លូវ​ដឹកជញ្ជូន​ផ្ទាល់ខ្លួន​មួយ​ខ្សែ​ពី​ខេត្តបាត់ដំបង​ឆ្ពោះទៅកាន់​ខេត្តកោះកុង ជាទី​ដែល​កម្ពុជា​នឹង​ស្ថាបនា​កំពង់ផែ​អន្តរជាតិ​មួយ​ដើម្បី​នាំ​ទំនិញ​ចេញទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ។

កន្លងមក​ផ្នែក​ឯកជន ជាពិសេស​អ្នក​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ក្នុង​វិស័យ​ស្រូវ​អង្ករ​ធ្លាប់បាន​ស្នើឱ្យ​រដ្ឋាភិបាល​ចរចា​ជាមួយ​ភាគី​ថៃ ដើម្បី​ដឹកជញ្ជូន​កសិផល​កម្ពុជា​ដែលមាន​អង្ករ​ជាដើម​ទៅកាន់​ប្រទេស​ទី3 ឆ្លងកាត់​តាម​ច្រក​កំពង់ផែ Laem Chabang ដែល​ស្ថិតនៅ​ជិត​ទីក្រុង​បាងកក។

អ្នក​ប្រកប​កិច្ចការ​ធុរកិច្ច​កម្ពុជា​ធ្លាប់បាន​លើកឡើងថា ការដឹកជញ្ជូន​ផលិតផល និង​ទំនិញ​កសិផល​របស់​ក​ម្ពុ​ជា​ពី​ខេត្ត​នៅ​ភាគ​ពាយព្យ​ទៅកាន់​កំពង់ផែ​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ​ដោយ​ឆ្លងកាត់​ក្រុងភ្នំពេញនឹងធ្វើ​ឱ្យ​ទំនិញ​របស់​កម្ពុជា​កាន់​តែ​ឡើងថ្លៃ​ខ្ពស់​ដោយសារតែ​ត្រូវ​ដឹកជញ្ជូន​ផ្លូវ​ឆ្ងាយ ប៉ុន្តែ​ក្នុងករណី​បើ​កម្ពុជា​អាច​ចរចា​ជាមួយ​ភាគី​ថៃ​សម្រាប់​ដឹកទំនិញ​ឆ្លងកាត់​តាម​កំពង់ផែ​របស់​ប្រទេស​ថៃ​បាននោះ​រយៈពេល និង​ចម្ងាយ​ផ្លូវ​លើ​ការដឹកជញ្ជូន​នឹងត្រូវ​កាត់បន្ថយ ហើយ​ការចំណាយ​ក៏​នឹង​ធ្លាក់ចុះ​បន្តិច​វិញ​ដែរ។ ប៉ុន្តែ ការប៉ុនប៉ង​ចរចា​របស់​កម្ពុជា​នឹង​ភាគី​ថៃ​មិនអាច​ដំណើរការ​ទៅមុខ​ដើម្បី​ឈានទៅដល់​កិច្ចព្រមព្រៀង​ប្រើប្រាស់​កំពង់ផែ Laem Chabang នោះបាន​ឡើយ។

ឯកឧត្តម ទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន បាន​បញ្ជាក់ថា កម្ពុជា​នឹងមិន​ចាំបាច់​ធ្វើការ​ចរចា​ជាមួយ​ភាគី​ថៃ​ដើម្បី​សុំ​ប្រើប្រាស់​កំពង់ផែ​របស់​ថៃ​នោះ​ទៀត​ទេនៅពេលដែល​កម្ពុជា​នឹង​សាងសង់​ផ្លូវ​មួយ​ខ្សែ​ភ្ជាប់​ពី​ខេត្តបាត់ដំបង​ទៅកាន់​ខេត្តកោះកុង​ដោយ​ត្រង់​នៅពេល​អនាគត។

ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល បាន​បញ្ជាក់ថា៖ “យើង​កំពុង​សិក្សា​ផ្លូវ 15-51ពី​ខេត្តបាត់ដំបង​ចុះទៅ​កាន់​ខេត្តកោះកុង ដើម្បី​ឱ្យមាន​ភាពងាយស្រួល​ក្នុង​ការដឹក​កសិផលរ​បស់​យើង ពី​ខេត្តបាត់ដំបង និង​ប៉ៃលិន​ជាដើម ចុះទៅ​កាន់​កំពង់ផែ​របស់​យើង​ផ្ទាល់​តែម្តង ដោយ​មិន​ប្រើ​កំពង់ផែ Laem Chabang របស់​ថៃ​នោះទេ។

សូមបញ្ជាក់ថា មូលហេតុ​ដែល​អ្នក​ធុរកិច្ច​កម្ពុជា​ចង់បាន​ការនាំចេញ​កសិផល​តាម​ច្រក Laem Chabang នោះ គឺ​ដោយសារតែ​ការដឹកជញ្ជូន​តាម​ច្រក​នោះ​មាន​ចម្ងាយ​ជិត ដោយ​ប្រើប្រាស់​ថេរវេលា​ប្រមាណ​តែ 5ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ ពី​ក្រុង​បាត់ដំបង​ទៅដល់​កំពង់ផែ​នោះ ហើយ​វា​មាន​រយៈ​ចម្ងាយ​រឹតតែ​ជិត​ទៅទៀត​សម្រាប់​ការដឹក​កសិផល​ចេញពី​តំបន់​ព្រំដែន។

ការប៉ុនប៉ង​ចរចា​ជាមួយ​ភាគី​ថៃ​បាន​កើតឡើង​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយនេះ បន្ទាប់ពី​ការនាំចេញ​អង្ករ​របស់​កម្ពុជា​ទៅកាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​កាន់តែ​ទទួលបាន​ប្រជាប្រិយភាព និង​មាន​បរិមាណ​កាន់តែច្រើន​ឡើង។ ប៉ុន្តែ ការប៉ុនប៉ង​ចរចា​ជាមួយ​សម​ភាគី​ថៃ​ត្រូវគេ​ពន្យារពេល​ម្តង​ហើយ​ម្តងទៀត​ជាច្រើនលើក​ក្នុង​ឆ្នាំ​កន្លងទៅ ដោយសារ​មាន​មូលហេតុ​ជាច្រើន ដូចជា​ការ​សោយ​ទិវង្គត​របស់​អតីតព្រះមហាក្សត្រ​ថៃ​ជាដើម។ នេះ​បើ​យោងតាម​មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​របស់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។

កម្ពុជា​បាន​នាំចេញ​ផលិតផល​កសិកម្មសំខាន់ៗជាច្រើន រួមមាន អង្ករ ម្សៅដំឡូង​មី និង​កសិផល​មួយចំនួនទៀត ដោយ​ត្រូវ​ចំណាយ​ខ្ពស់​ទៅលើ​មធ្យោបាយ​ដឹកជញ្ជូន ជាហេតុ​ធ្វើឱ្យ​ផលិតផល​របស់​កម្ពុជា​លំបាក​ក្នុងការ​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ​ផលិតផល​របស់​ប្រទេសជិតខាង​ខ្លួន៕

Advertisement