វិធីសាស្ត្រ​អភិវឌ្ឍន៍​សមត្ថភាព ដែលមាន​ស្រាប់ ឱ្យ​ខ្លាំង​ឡើង

ក្លាយជា​មនុស្ស​ដែលមាន​សមត្ថភាព​ខ្លាំង និង​មាន​សក្តានុពល គឺជា​ក្តី​ប្រាថ្នា​របស់​មនុស្ស​គ្រប់រូប ជាពិសេស​អ្នក​ដែល​ចូលចិត្ត​វិនិយោគ​ជីវិត​របស់ខ្លួន​ជាមួយនឹង​ការអប់រំ។

អតីត​ជា​សិស្ស​ពូកែ​ក្នុងប្រទេស​ផ្នែក​រូបវិទ្យា និង​ជា​គ្រូបង្រៀន​គណិតវិទ្យា លោក ចេង បូរិទ្ធ បាន​លើកឡើងថា មនុស្សម្នាក់ៗអាចមាន​សមត្ថភាព​ខ្លាំង និង​មាន​សក្តានុពល​ខ្ពស់​លើ​ជំនាញផ្សេងៗគ្នា ប៉ុន្តែ​ពេលខ្លះ​ប្រសិនបើ​ពួកគេ​មិនបាន​ប្រើប្រាស់​គ្រប់​លទ្ធភាព​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​ទេពកោសល្យ​ពី​កំណើត​ទេនោះ គេ​នឹង​មិនអាច​ក្លាយជា​មនុស្ស​ខ្លាំង​បានឡើយ។

មាន​អ្នកខ្លះ​ដោយសារតែ​មិន​យល់​ពី​តម្លៃ​នៃ​ការជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ បានសម្រេច​ចិត្ត​ខុស​ធ្វើឱ្យ​បាត់បង់​ឱកាស​អភិវឌ្ឍន៍​ភាពខ្លាំង​រប​ស់​ខ្លួន​ថែមទៀត ដែល​កត្តា​ទាំងអស់នេះ​បានធ្វើឱ្យ​ពួកគេ​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេលវេលា​ច្រើន​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​លើ​ជំនាញ​ដែលមាន​ការរីកចម្រើន​យឺត ហើយ​អាច​ដើរ​មិនទាន់​អ្នក​ដែល​គេ​មាន​ទេពកោសល្យ​ស្រាប់​លើ​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ធ្វើ​នោះ​ទៀតផង។

លោក ចេង បូរិទ្ធ បាន​លើកឡើងថា៖ “ការអភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​អាច​ធ្វើទៅ​បានល្អ លុះត្រាតែ​ពួកគេ​ស្វែងរក​ឱ្យឃើញ​នូវ​អ្វីដែល​ពួកគេ​ចង់​ធ្វើ ហើយ​ឧស្សាហ៍​អនុវត្តជារឿយៗនូវ​សកម្មភាព​នោះរហូត​ក្លាយជា​អ្នកជំនាញ។

លោក បូរិទ្ធ បានលើកឡើង​ផងដែរ​ថា ជា​ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើ​យើង​ស្រឡាញ់​ការសិក្សា​ផ្នែក​ភាសា យើង​ត្រូវ​អាន​ឱ្យ​ច្រើន រហូតដល់​យើង​ក្លាយជា​អ្នកជំនាញ​ដែល​ដឹង​ពី​វិធី​ប្រើប្រាស់​ពាក្យ​នៃ​ភាសា​នោះ បន្ទាប់មក​យើង​នឹង​អាច​ក្លាយជា​មនុស្ស​ដែលមាន​ភាពខ្លាំង​ផ្នែក​ភាសា មិនថាតែ​អង់គ្លេស ថៃ ឬ​ភាសា​ដទៃទៀត​នោះទេ។ ចំពោះ​រូបវិទ្យា ឬ​គណិតវិទ្យា​វិញ ក៏​ចាំបាច់​ត្រូវតែមាន​ការអភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​តាមរយៈ​ការដោះស្រាយ​លំ​ហាត់លំបាកៗជាច្រើន​ដំណាក់កាល រហូត​ទទួល​ចងចាំ​ច្បាស់​ពី​ល្បិច និង​គន្លឹះសំខាន់ៗដែល​ឧស្សាហ៍​ចេញ។ វី​ធី​នេះ​អាចធ្វើឱ្យ​យើង​ក្លាយជា​មនុស្ស​ដែល​ដោះស្រាយ​លំ​ហាត់​បាន​លឿន​ជាងគេ និង​ជា​អ្នក​ដែល​យក​វា​ទៅប្រើ​ប្រាស់​សម្រាប់​ជា​ប្រយោជន៍​ក្នុងការ​រស់នៅ​បាន​ច្រើន​ផងដែរ ហើយ​ចំពោះ​ការងារ​វិញ​ក៏​ដូចគ្នា​ដែរ នៅពេលដែល​យើង​ឧស្សាហ៍​ធ្វើ​វា យើង​នឹង​ក្លាយជា​អ្នកជំនាញ​ដែល​អាច​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​បាន​យ៉ាង​ប្រសើរ។

ស្រដៀង​គ្នា​នេះដែរ លោក លី សុភា​រិ​ទ្ធ វិស្វករ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន​មួយ​បាន​លើកឡើងថា ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​បានល្អ លុះត្រាតែ​យើង​ចេះ​ប្រើប្រាស់​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​នៃ​ចំណេះដឹង​ទាំងអស់​ទៅ​បូករួម​ជាមួយនឹង​ទ្រឹស្តីសំខាន់ៗមួយចំនួនទៀត​ដែល​យើង​បានដឹង ឬ​ច្នៃ​យកទៅ​ប្រើប្រាស់​តាម​វិធី​ដែល​យើង​ជួបប្រទះ​ប្រចាំថ្ងៃ។ នៅពេលដែល​យើង​យល់ច្បាស់​ពី​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​នៃ​ជំនាញ​ហើយ យើង​នឹងមាន​ភាពងាយស្រួល​ក្នុងការ​បំបែក​ក្បួន​នោះ​ទៅជា​វិធីសាស្ត្រ ហើយ​វា​នឹង​ក្លាយជា​វិធីងាយៗសម្រាប់​ខ្លួនឯង។

លោក លី សុភា​រិ​ទ្ធ បាន​លើកឡើងថា៖ “នៅពេលដែល​យើង​ជា​អ្នកភ្លេង ហើយ​ទៅ​មើល​វិស្វករ យើង​នឹងមាន​អារម្មណ៍​ថា គម្រោងនីមួយៗមាន​លក្ខណៈ​សាំញ៉ាំ ហើយ​រញ៉េរញ៉ៃ តែ​សម្រាប់​វិស្វករដោយសារតែ​គេ​មាន​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​ក្នុង​ការមើល​ប្លង់​រួមទាំង​គម្រោង​នានា​នោះ គេ​គិតថា​វា​ជា​រឿង​ងាយស្រួល​បំផុត។ តែ​សម្រាប់​វិស្វករ​វិញ បើ​គាត់​ទៅលេង​ភ្លេង ឬ​មើល​អក្សរ​ភ្លេង​វិញ​ប្រាកដជា​ពិបាក ព្រោះ​គាត់​មិនមាន​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​ផ្នែក​នោះទេ។

វិស្វករ​ខាងលើ​បានលើកឡើង​ផងដែរ​ថា ការកត់ត្រា ក៏​ជា​វិធី​យ៉ាងសំខាន់​ផងដែរ​ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ឱ្យ​ក្លាយជា​មនុស្ស​ខ្លាំង​ផ្នែក​ការងារ ឬ​ការសិក្សា ព្រោះថា នៅពេលដែល​យើង​មាន​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​ច្បាស់លាស់​លើ​ផ្នែក​ណាមួយ​ហើយ​យើង​នឹង​អាចយ​កវា​មក​អនុវត្តបាន។

ក្នុង​ដំណើរការ​នៃ​ការអនុវត្ត​គម្រោង​ទាំងអស់នោះ ជាទូទៅ ឧបសគ្គ និង​កត្តា​ប្រឈម​មួយចំនួន​ប្រាកដជា​អាច​កើតមានឡើង​ជាក់​ជាមិនខាន ហេតុនេះ​ការកត់ត្រា​នូវ​បញ្ហា និង​កំណត់សម្គាល់​លើ​វិធីសាស្ត្រ​ឆ្លាត​វៃតិចៗ អាចធ្វើឱ្យ​យើង​ក្លាយជា​មនុស្ស​ខ្លាំង​ជាង​អ្នកដទៃ ព្រោះ​យើង​បាន​គ្រប់គ្រង​ល្បិចសំខាន់ៗដែល​ធ្វើឱ្យ​ការងារ​ដំណើរការ​ទៅ​លឿន ហើយ​ថែមទាំង​ទទួលបាន​លទ្ធផល​ល្អ​ទៀតផង៕

Advertisement