អាជីវកម្ម​ម្រេច​នឹងមាន​ការរីកចម្រើន​នាពេល​ដ៏​ខ្លី​ខាងមុខ?

ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរ​ស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម បានឱ្យដឹងថា៖ ដំណាំ​ម្រេច​នឹងមាន​ការរីកចម្រើន​នាពេល​ដ៏​ខ្លី​ខាងមុខ ដោយ​រាជរដ្ឋាភិបាល​បានរៀបចំ​គោលនយោបាយ​សមស្រប​មួយ សំដៅ​ធានា​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ដំណាំ​ម្រេច​កម្ពុជា​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព។ លោក​បាន​ថ្លែង​ដូច្នេះ​ក្នុងខណៈ​អញ្ជើញ​ធ្វើជា​គណៈអធិបតី​ក្នុង​ពិធី​បិទ​វេទិកា​ម្រេច​លើក​ទី2 ដែល​រៀបចំឡើង​នៅ​ទីស្តីការ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កាលពី​ថ្ងៃទី24 ខែមេសា ឆ្នាំ2018។

ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​មានប្រសាសន៍ថា បច្ចុប្បន្ន​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កំពុង​សហការ​ជាមួយ​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍ ដើម្បី​រៀបចំ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ដឹកនាំ និង​បណ្តាញ​ផ្គត់ផ្គង់​ច្បាស់លាស់​ជាមួយ​គោលនយោបាយ​សមស្រប សំដៅ​ធានា​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ដំណាំ​ម្រេច​កម្ពុជា​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព ហើយ​នៅ​ឆ្នាំ​ខាងមុខ​វិស័យនេះ​នឹង​កាន់តែ​រឹងមាំឡើងៗ ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​វិស័យ​ស្រូវ អង្ករ និង​ដំឡូង​មី​ដែរ។

ជាមួយគ្នានេះដែរ ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បានផ្តល់​អនុសាសន៍​ដល់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ដំណាំ​ម្រេច និង​បាន​សំណូមពរ​ដល់​អ្នកជំនាញ​ការ​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​ជួយ​ព​ន្លឿ​ន​ការ​ចងក្រង​សេចក្តីព្រាង​គោលនយោបាយ​ម្រេច​ដើម្បី​ដាក់​ឆ្លង​គណៈកម្មការ​បច្ចេកទេស​អន្តរក្រសួង មុនពេល​ស្នើសុំ​ការអនុម័ត​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល។

គោលនយោបាយ​នេះ​នឹងត្រូវ​ផ្កោ​ត​លើ​កិច្ច​សម្រួល​ពាណិជ្ជកម្ម ប្រព័ន្ធ​កាត់បន្ថយ​ថ្លៃដើម​ផលិតកម្ម ប្រព័ន្ធ​ឡូ​ជី​ស្ទីក ជំនួយ​ឥណទាន បច្ចេកទេស​ដាំ​ដុះ​ថែទាំ និង​ការកសាង​ទំនុកចិត្ត​លើ​ទីផ្សារ រាប់ទាំង​ប្រព័ន្ធ​សុវត្ថិភាព គុណភាព ស្លាក​សញ្ញា និង​និមិត្តសញ្ញា​ម្រេច​ខ្មែរ​ជាដើម។

ឯកឧត្តម​បានបង្ហាញ​ជំនឿ​ថា ប្រសិនបើ​យើង​សហការគ្នា​ធ្វើ​កិច្ចការ​ទាំងនេះ​តាម​តួនាទី និង​ទទួលខុសត្រូវ​តាម​ស្ថាប័ន​រៀងខ្លួន វិស័យ​ម្រេច​នឹងមាន​ការរីកចម្រើន​នាពេល​ដ៏​ខ្លី​ខាងមុខ។

ក៏ប៉ុន្តែ​បើតាម​អ្នកជំនាញ​ទីផ្សារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន អង្គរ​គ្រី​ន អិន​វេស​មិន ឌី​វេឡុ​ប​មេន (AGID) បាន​គូសបញ្ជាក់​ដូច្នេះ​ថា៖ “ចំពោះ​ដំណាំ​ម្រេច បច្ចុប្បន្ន​បើ​កសិករ​យើង​បានធ្វើ​ការដាំដុះ​ដោយមាន​បទដ្ឋាន​ស្តង់ដារ​ត្រឹមត្រូវ​នោះ​យើង​នឹងមាន​ទិន្នផល​ល្អ បើ​មាន​ទិន្នផល​ល្អ​យើង​ពិត​ជាមាន​ទីផ្សារ​ល្អ។ លោក​បានបញ្ជាក់​បន្ថែម​ថា បើ​យើង​ចង់បាន​ទិន្នផល​ល្អ នោះ​យើង​ត្រូវតែ​បណ្តុះបណ្តាល​ឱ្យ​កសិករ​ចេះ​ប្រើប្រាស់​ជី​សម្រាប់​ដំណាំ​នេះ​ឱ្យបាន​ត្រឹមត្រូវ ដែល​សព្វថ្ងៃនេះ​ក្រុមហ៊ុន​យើង​បាន​ជួយ​កសិករ​លើ​បញ្ហា​នេះ​រួមទាំង​វិធានការ​ការពារ​ដំណាំ​នេះ​ផងដែរ។

លោក ហួរ ភី​នាង ប្រធាន​ផ្នែក​ទីផ្សារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​អង្គរ​គ្រី​ន(AGID)បានឱ្យដឹង​ទៀតថា៖“ប្រសិនបើ​ទីផ្សារ​ល្អ​សង្ឃឹមថា ទិន្នផល 2ម៉ឺន​តោន ក្នុង​មួយឆ្នាំ​ដែលជា​តួលេខ​បច្ចុប្បន្ន អាច​នឹង​កើនឡើង តែបើ​វា​ជា​តម្លៃ​ថេរ​នោះ ការកើនឡើង​ប្រហែលជា​មិនអាច​ទៅរួច​ទេ ព្រោះ​កសិករ​គិតថា មិនទាន់​ហ៊ាន​ពង្រីក​កសិដ្ឋាន​របស់​ខ្លួន ព្រោះ​ទីផ្សារ​យើង​វា​ប្រែប្រួល​ទៅតាម​ទីផ្សារ​ប្រទេសជិតខាង។

សូមបញ្ជាក់ថា ម្រេច​គឺជា​ដំណាំ​ដ៏​មាន​សក្តានុពល​របស់​ក​ម្ពុ​ជា ដែល​ត្រូវបាន​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ដាក់បញ្ចូល​នៅក្នុង​យុទ្ធសាស្ត្រ​សមាហរណកម្ម​ពាណិជ្ជកម្ម (CTIS) ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​ចង្វាក់​តម្លៃ និង​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ការនាំចេញ។ បច្ចុប្បន្ន​ម្រេច​ត្រូវបាន​ដាំ​ដុះ​នៅក្នុង​ខេត្ត​ចំនួន19 លើ​ផ្ទៃដី​ប្រមាណ 6,678ហិ​កត​ហើយ​ផ្តល់​ទិន្នផល​ប្រហែល​ជាង 2ម៉ឺន​តោន​ក្នុង​មួយឆ្នាំ។ ការរៀបចំ​វេទិកា​ម្រេច​ថ្ងៃនេះ គឺជា​ដំណាក់កាល​ថ្មី​មួយទៀត​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ម្រេច ដើម្បី​បម្រើ​អត្ថប្រយោជន៍​តួអង្គ​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងឡាយ គឺ​ទាំង​អ្នក​ដាំ និង​អ្នកទទួល​ទិញ​ម្រេច​ពី​ប្រជាកសិករ អ្នក​កែច្នៃ​ម្រេច​នាំចេញ និង​អ្នកប្រើប្រាស់​ម្រេច​ជា​គ្រឿងទេស​ទូទៅ​ផងដែរ។

ផលិតផល​ម្រេច​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​កើន​ឡើងជា​លំដាប់​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ2013 មកម្ល៉េះ។ របាយការណ៍​ចុងក្រោយ​របស់​ក្រសួងកសិកម្ម​បានបង្ហាញ​ថា ការផលិត​ម្រេច​ក្នុង​ឆ្នាំ2016 បាន​កើនឡើង ដល់ 20,054តោន ខ្ពស់ជាង 8ដង បើ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ2013។ ប៉ុន្ដែ ទោះជា​យ៉ាងណា​បើតាម​របាយការណ៍​រប​ស់​ក្រសួងកសិកម្ម ផលិតផល​ម្រេច​កម្ពុជា​បាន​ធ្លាក់​ថ្លៃ​ពី 10ដុល្លារ 5កាក់​ក្នុង​មួយ​គីឡូក្រាម នៅ​ឆ្នាំ2014 មក​នៅត្រឹម 3ដុល្លារ 4កាក់ ក្នុង​មួយ​គីឡូក្រាម នៅ​ឆ្នាំ2017 កន្លងទៅ៕

Advertisement