2ឆ្នាំ​ទៀត គម្រោង​សិក្សា​ស្ថាបនា​ប្រព័ន្ធ​ដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ឆ្លងកាត់​ស្វ័យប្រវត្តិ​នឹង​បញ្ចប់

គម្រោង​សិក្សា​ពី​ការស្ថាបនា​ប្រព័ន្ធ​ដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ឆ្លងកាត់​ស្វ័យប្រវត្តិ (Automated gatewaytransit (AGT) system ដែល​ហៅថា(AGT) ឬ​ដែល​គេ​ច្រើន​ហៅថា ខ្សែ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​លើ​អាកាស ក្រោម​ជំនួយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​នៅតែ​បន្ត​អនុវត្ត ប៉ុន្តែ​ត្រូវការ​ពេលវេលា​យ៉ាងហោចណាស់ 2ឆ្នាំ​បន្ថែមទៀត​ដើម្បី​សិក្សា​លម្អិត​មុននឹង​ឈានទៅ​អភិវឌ្ឍ។ នេះ​បើតាម​ការអះអាង​របស់​ឯកឧត្តមស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្ដ្រី រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន។

លោក​រដ្ឋមន្ដ្រី​បានឱ្យដឹងថា៖ “គម្រោង​ស្ថាបនា​ខ្សែ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​លើ​អាកាស​ក្រោម​ជំនួយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​នៅតែ​បន្ត​អនុវត្ត ដោយ​ត្រូវការ​ពេលវេលា​យ៉ាងហោចណាស់ 2ឆ្នាំ​បន្ថែមទៀត​ដើម្បី​សិក្សា​លម្អិត​មុននឹង​ឈានទៅ​អភិវឌ្ឍ។ ព្រោះថា​ការចំណាយ​ពេលវេលា​សិក្សា​យូរ​នេះ គឺ​ដើម្បី​សិក្សា​ឱ្យបាន​ប្រាកដថា នៅពេល​អនុវត្ត​គម្រោង​សាងសង់​ខ្សែ​រថភ្លើង​លើ​អាកាស​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នេះ​ទៅ​នឹងមាន​ផលប៉ះពាល់​តិចតួច​បំផុត​ដល់​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​ទ្រព្យសម្បត្តិ​សាធារណៈ។ តែ​គម្រោង​កំពុងដំណើរការ​ទៅតាម​ការគ្រោងទុក និង​កំពុង​ត្រូវបាន​ធ្វើឡើង​ដោយ​សហការ​ជាមួយ​ទីភ្នាក់ងារ​សហប្រតិបត្តិ​ការ​អន្តរជាតិ​ជប៉ុន Japan International Cooperation Agency(JICA)នឹង​ចប់​រួចរាល់​ក្នុង​រយៈពេល 2ឆ្នាំ​ខាងមុខ។

ដើម្បី​ធានា​ដល់​សាធារណជន​ថា ប្រព័ន្ធ​ដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ឆ្លងកាត់​ស្វ័យប្រវត្តិ(AGT) ឬ​ខ្សែ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​លើ​អាកាស​ដែល​នឹង​ភ្ជាប់​មជ្ឈមណ្ឌល​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ជាមួយ​អាកាសយានដ្ឋាន​ពិតជា​ត្រូវបានសាងសង់​តាម​ការគ្រោងទុក​មែន បន្ទាប់ពី​មាន​ពាក្យ​ចចាមអារ៉ាមថ្មីៗនេះ​ថា គម្រោង​នេះ​ប្រហែលជា​ត្រូវបាន​បោះបង់ចោល​នោះ លោក ស៊ុន ចាន់ថុល​បាន​មានប្រសាសន៍ថា AGTដែល​ត្រូវបាន​គេ​ពិពណ៌នា​ថា ជា​ប្រព័ន្ធ​ឆ្លងកាត់​ដ៏​ធំ​មួយ​ដែល​អាច​ការពារ​បរិស្ថាន​បាន អាចធ្វើ​ដំណើរ​ក្នុង​ល្បឿន 60គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​ដោយ​មិនមាន​ផ្សែង​បារី។ លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​ពន្យល់​ទៀតថា វា​តម្រូវឱ្យមាន​កន្លែង​ទំនេរ​តិចតួច ហើយ​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការចត​នៅតាម​ផ្លូវតូចៗក្នុង​ទីក្រុង។ វា​នឹងធ្វើ​ទំនើបកម្ម​ការដឹកជញ្ជូន​សាធារណៈ​នៅក្នុង​ទីក្រុង និង​ជួយ​កាត់បន្ថយ​ការកកស្ទះ​ចរាចរណ៍។

លោក​បាន​និយាយថា ពាក្យ​ចចាមអារ៉ាម​ដែលថា រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​បាន​ដកហូត​ការគាំទ្រ​របស់ខ្លួន​ចំពោះ​គម្រោង​នេះ គឺជា​ពាក្យ​ដែល​ត្រូវបាន​គេ​ប្រឌិត​ឡើង ពីព្រោះ​ជប៉ុន​នៅតែ​ប្តេជ្ញា​ផ្តល់​ហិរញ្ញ​ប្បទាន​ដល់​គម្រោង​នេះ​ចំនួន 800លាន​ដុល្លារ​ដដែល។ តែ​មិនទាន់បាន​បញ្ជាក់ថា តើ​លុយ​នេះ​នឹងត្រូវ​បានផ្តល់​ជា​ប្រាក់កម្ចី ឬ​ជំនួយ​នោះទេ។ “យើង​នៅតែ​ត្រូវការ​ការពិភាក្សា​អំពី​បញ្ហា​ហិរញ្ញប្បទាន​ជាមួយ​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ដោយ​យើង​មិនដឹងថា តើ​ពួកគេ​គិត​ចង់​ផ្តល់​ជា​ប្រាក់កម្ចី ឬ​ជំនួយ​នោះទេ ប៉ុន្តែ​យើង​ប្រាកដ​ច្បាស់​ថា ជប៉ុន​នឹង​ជួយ​យើង។

លោក​បន្តថា៖ “ការសាងសង់​ផ្លូវ​រថភ្លើង​អាកាស​នេះ​នឹងត្រូវ​ធ្វើ​ឡើងជា 2ដំណាក់កាល​ដោយ​បែង​ចែកជា​ផ្លូវ​លើ​អាកាស​ប្រវែង 14គីឡូម៉ែត្រ និង​នៅក្រោម​ដី​មាន​ប្រវែង 4គីឡូម៉ែត្រ​ពី​ស្ថានីយ​ចំណតដែល​ស្ថិតនៅក្នុង​ព្រលានយន្តហោះ​តែម្ដង។ លោក​បន្តទៀតថា៖ “ហេតុផល​ដែល​ជ្រើសរើស​ទីតាំង​ខាងលើនេះ ក៏​ព្រោះតែ​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ​មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី​មាន​ភាព​កកស្ទះ​ច្រើនជាងគេ ជាពិសេស​វា​ជា​មហាវិថី​សំខាន់បំផុត​ក្នុងការ​ធ្វើដំណើរ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ចេញទៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​នានា ក៏ដូចជា​មាន​ភាព​មមា​ញឹក​សម្រាប់​អ្នកធ្វើដំណើរ​ទៅ​ក្រៅប្រទេស​តាមរយៈ​ការហោះហើរ​ដែរ។

សូម​បញ្ជាក់ដែរថា គម្រោងការ​សាងសង់​ផ្លូវ​រថភ្លើង​អាកាស​នេះ​ត្រូវបានធ្វើ​ការសិក្សា​តាំងពី​អំឡុង​ឆ្នាំ2014 ទៅលើ​ផ្លូវ​ចំនួន 3ខ្សែ ដោយ​ខ្សែ​ទី1ចាប់ផ្តើម​ពី​មហាវិថី​កម្ពុជា​ក្រោម មហាវិថី​ព្រះមុនីវង្ស មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី និង​រង្វង់​មូល​ចោមចៅ។ ខ្សែ​ទី2 ចាប់ផ្តើម​ពី​មហាវិថី​ព្រះមុនីវង្ស​រត់​ស្រប​ផ្លូវ​រថភ្លើង(ចាស់)ចូល​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ និង​ខ្សែ​ទី3 ចាប់ផ្តើម​ពី​ផ្សារ​ធំថ្មីមហាវិថី​ហ្សា​ល​ដឺ​ហ្គោល មហាវិថី​ព្រះ​មុនី​រ៉េត ផ្លូវ​វ៉េងស្រេង​ឆ្ពោះ​មក​រង្វង់​មូល​ចោមចៅ និង​បត់​មក​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ​វិញ។

យោងតាម​រូបភាព​នៃ​គម្រោង​ដែល​អង្គការ JICAបាន និង​កំពុងធ្វើការ​សិក្សា បានបង្ហាញ​ឱ្យឃើញថា គម្រោង​នេះ​នឹង​បែក​ជា4ទិស ដោយ​ទិស​ជើងមាន​ប្រវែង 9.6គ.ម ឆ្លងកាត់​តំបន់​ទួលគោក។

ទិស​ខាងត្បូង​ប្រវែង 10.5គ.ម ឆ្លងកាត់​មហាវិថី​ព្រះមុនីវង្ស និង​ផ្លូវជាតិ​លេខ2។ ទិស​ខាងលិច​មាន2ខ្សែ មួយ​ប្រវែង 11.8គ.ម ឆ្លងកាត់​តាម​មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី និង​មួយទៀត​ប្រវែង 11.5គ.ម ឆ្លងកាត់​តាមផ្លូវ​វ៉េងស្រេង​ឆ្ពោះទៅកាន់​ព្រលានយន្តហោះ​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ។

គម្រោង​ក្រោយ​គេ​ទាំង2នេះ គឺមាន ប្រវែង​សរុប14គីឡូម៉ែត្រ​ជា​ផ្លូវអាកាស និង 4គីឡូម៉ែត្រ​ជា​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ដោយសារ​កៀក​នឹង​ព្រលានយន្តហោះ​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ រថភ្លើង​មិនអាច​រត់​លើ​អាកាស​បានឡើយ។ តាម​គោលដៅ​គ្រោងទុក កម្ពុជា​នឹងមាន​ប្រព័ន្ធ​រថភ្លើង​អាកាស​ស្វ័យប្រវត្តិ​នេះ​មុន​ឆ្នាំ2023 ដែល​កម្ពុជា​នឹងត្រូវ​ធ្វើជា​ម្ចាស់ផ្ទះ​កីឡា​ស៊ី​ហ្គេម៕

Advertisement