ផ្លូវជាតិ​លេខ4 នឹងមាន​បំពាក់​កាមេរ៉ា​ចាប់​រថយន្ត​បើក​លើស​ល្បឿន

ដោយ​សង្កេតឃើញថា ផ្លូវជាតិ​លេខ4 ដែលជា​ផ្លូវជាតិ​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ក្នុងការ​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​ពី​ភ្នំពេញ​ឆ្ពោះទៅ​កំពង់ផែ​ទឹក​ជ្រៅ​ក្នុង​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ ធនាគារពិភពលោក​បាន​អនុម័ត​ថវិកា ផ្តល់​ជា​ជំនួយ​ដល់​កម្ពុជា​ចំនួន 110លាន​ដុល្លារ​ដើម្បី​កែលម្អ​ផ្លូវ-ជាតិ​មួយ​នេះ​ឡើងវិញ និង​រៀបចំ​បំពាក់​ប្រព័ន្ធផ្សេងៗដួច​ជាការ​ដាក់​កាមេរ៉ា​ចាប់​រថយន្ត​ដែល​បើកបរ​លើស​ល្បឿន​កំណត់​ជាដើម។

តាម​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក​បានឱ្យដឹងថា ការគាំទ្រ​ហិរញ្ញវត្ថុ​បន្ថែម​សម្រាប់​គម្រោង​គ្រប់គ្រង​សម្បត្តិ​ផ្លូវ-ថ្នល់ ជំហាន​ទី2 (RoadAsset Management Project II/RAMP II)នេះ​នឹង​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងថា នឹង​ជួយផ្តល់​ដល់​ការឆ្លើយតបភ្លាមៗ និង​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុងករណី​មាន​ស្ថានភាព​បន្ទាន់ ហើយ​ថែមទាំង​រៀបចំ​ហេដ្ឋារចនា-សម្ព័ន្ធ​ផ្លូវជាតិ ឱ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរឡើង តាមរយៈ​ការដាក់​បង្គោល​ភ្លើង​ប្រើ​ពន្លឺព្រះអាទិត្យ រួមទាំង​ការដាក់​កាមេរ៉ា​សុវត្ថិភាព​ក្នុងការ​ទប់ស្កាត់​ការបើកបរ​លើស​ល្បឿន​កំណត់​ផងដែរ។

ផ្លូវជាតិ​លេខ4 ត្រូវគេ​ដឹងថា ជា​ផ្លូវជាតិ​ត​ភ្ជាប់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ដោយផ្ទាល់​ទៅ​កំពង់ផែ​សមុទ្រ​ទឹក​ជ្រៅ​របស់​កម្ពុជា​តែមួយគត់​នៅក្នុង​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ បច្ចុប្បន្នកំពុង​រង​សម្ពាធ​ចរាចរណ៍​យ៉ាង​មមាញឹក​ឆ្លងកាត់​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​មួយចំនួន និង​តំបន់កសិកម្ម​ជាច្រើន ក្នុងនោះ​រួមមាន​កសិដ្ឋាន​ខ្នាត​ធំ​ផងដែរ។ នៅក្រោម​ជំនួយ​ហិរញ្ញប្បទាន​បន្ថែម​នេះ បណ្តោយ​ផ្លូវ​ចម្ងាយ​ជាង 200គីឡូម៉ែត្រ​នេះ​នឹង​ទទួលបាន​ការបង្កើន​គុណភាព​ឱ្យ​ល្អ​ជាង​មុន តាមរយៈ​ការ​អ៊ុត​កៅស៊ូ​ថ្មី​ពីលើ និង​ការរៀបចំ​ឡើងវិញ​នូវ​ចិញ្ចើម​សងខាង​ផ្លូវ ការដាក់​លូបង្ហូរទឹក និង​ការធ្វើ​ស្ពាន​នៅក្នុង​តំបន់​ងាយ​លិច​ទឹក​នៅតាម​ដងផ្លូវ​នេះ។

ឯកឧត្តម ផែង សុវិជ្ជា​នោ រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន និង​ជា​ប្រធាន​គម្រោង​បាន​មានប្រសាសន៍ថា៖ “ការអភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​កម្ពុជា​ពឹងផ្អែក​លើផ្លូវ​ជាតិ​លេខ4នេះ ដោយសារ​ថា​វា​ជា​ផ្លូវ​តែមួយគត់​សម្រាប់​ត​ភ្ជាប់​មជ្ឈមណ្ឌល​សេដ្ឋកិច្ច​ជាមួយ​កំពង់ផែ​សមុទ្រ​ទឹក​ជ្រៅ​របស់​កម្ពុជា។ ការកែលម្អ​ស្ថានភាព​ផ្លូវ​ដ៏​សំខាន់​មួយ​នេះ នឹង​ជួយ​កាត់បន្ថយ​ការចំណាយ​ពេលវេលា និង​ការចំណាយ​លើ​ការដឹកជញ្ជូន ដែល​អាចជួយ​ធ្វើឱ្យ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​កម្ពុ​ជាកា​ន់​តែមាន​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​ខ្លាំង​ឡើង​ថែមទៀត​នៅក្នុង​តំបន់”។

ក្រៅពី​ការរៀបចំ​គម្រោង​បែប​ច្នៃប្រឌិត​ដែល​ធន់​នឹង​អាកាសធាតុ​ជាង​មុន ហិរញ្ញប្បទាន​បន្ថែម​នេះ​នឹងត្រូវ​បាន​យកទៅ​ប្រើប្រាស់​ផងដែរ ដើម្បី​បង្កើន​សមត្ថភាព​របស់​ស្ថានីយ​ថ្លឹង​រថយន្ត​បច្ចុប្បន្ន និង​ជួយ​កាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​ដែល​អាច​បណ្តាលមកពី​ការដឹក​ទំនិញ​លើស​ទម្ងន់​អនុញ្ញាត។ សុវត្ថិភាព​ផ្លូវ​នឹងត្រូវ​បានចាត់ទុក​ជាអាទិ​ភាព​ចម្បង តាមរយៈ​ការកំណត់​សញ្ញា​តំបន់​ល្បឿន​មាន​កម្រិត ផ្លូវ​មាន​សុវត្ថិភាព និង​កែលម្អ​ផ្លូវ​ខ្នាតតូច​ភ្ជាប់​ផ្លូវ​ឡើងមក​ផ្លូវជាតិ ដែល​រួមមាន​ទាំង​ការដំឡើង​ស្លាក​សញ្ញា​បង្ហាញផ្លូវ បង្គោល​ភ្លើង​ប្រើ​ដោយ​ថាមពល​ពន្លឺព្រះ-អាទិត្យ និង​កាមេរ៉ា​ចាប់​ល្បឿន​របស់​អ្នកបើកបរ​ទៀតផង។ កិច្ចសន្យា​ម៉ៅការ​ផ្អែកលើ​គុណ​ផល​ការងារ​នឹងត្រូវ​បាន​យកមកប្រើ​ប្រាស់ ដើម្បី​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុងការ​ប្រើប្រាស់​ហិរញ្ញប្បទាន​នេះ​ឱ្យបាន​ដល់​កម្រិត​អតិបរមា។

លោកស្រី អុីហ្គូ​ណា ដូ​ប្រា​ចា នាយិកា​គ្រប់គ្រង​ធនាគារពិភពលោក​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា មានប្រសាសន៍ថា៖“ការខ្វះចន្លោះ​ផ្នែក​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ជាការ​-ប្រឈម​ដ៏​ធំ​មួយ​ដល់​សមត្ថភាព​ប្រកួតប្រជែង និង​ការអភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ឯកជន។ គម្រោង​ដែល​នឹង​កែលម្អ​ស្ថានភាព​ផ្លូវជាតិ​លេខ4នេះ​នឹង​ជួយ​ដោះស្រាយ​ភាព​ប្រឈម​ទាំងនោះ ហើយ​វា​នឹង​ពង្រីក​កាលានុវត្តភាព​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច​សម្រាប់​ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា”។

គួរ​បញ្ជាក់ថា ហិរញ្ញ​ប្ប​ទាន​បន្ថែម​នេះ​បាន​ពង្រីក​វិសាលភាព​របស់​គម្រោង RAMP II ដែល​បានអនុម័ត​កាលពី​ខែឧសភា ឆ្នាំ2016 ក្នុង​គោលដៅ​កែលម្អ​ផ្លូវជាតិ​ក្នុង​ខេត្តកំពត ព្រះសីហនុ ត្បូងឃ្មុំ និង​ខេត្តក្រចេះ។​ កញ្ចប់​ហិរញ្ញប្បទាន​នេះ​នឹង​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការឆ្លើយតបភ្លាមៗផងដែរ ក្នុងករណី​ស្ថានភាព​មាន​វិបត្តិ ឬ​ស្ថានភាព​បន្ទាន់​ណាមួយ​ដែល​ចាំបាច់។

មូលនិធិ​បន្ថែម​សម្រាប់​គាំទ្រ​គម្រោង​ដែល​ពង្រីក​រហូតដល់រ​យៈ​ពេល 8ឆ្នាំកន្លះ​នេះ បានផ្តល់​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដោយ​សមាគម​អភិវឌ្ឍន៍​អន្តរជាតិ ដែលជា​ផ្នែក​មួយ​របស់​ក្រុម​ធនាគារពិភពលោក​សម្រាប់​ប្រទេស​ក្រីក្រ។ មូលនិធិ​នេះ​ជា​ឥណទាន​ដែល​គ្មាន​ការប្រាក់ហើយនឹង​ត្រូវ​ទូទាត់​សង​ក្នុង​រយៈពេល 38ឆ្នាំ រាប់ទាំង​ដំណាក់កាល​អនុគ្រោះ​រយៈពេល 6ឆ្នាំ​ផងដែរ៕

Advertisement