យុទ្ធសាស្ត្រ​ច្បាស់លាស់​ក្នុងការ​ចែកចាយ​នឹង​ធ្វើឱ្យ​អាជីវកម្ម​រឹងមាំ

ការធ្វើ​អាជីវកម្ម និង​ជំនួញ​ចាំបាច់​ត្រូវមាន​ស្តង់ដារ​ច្បាស់លាស់ ពីព្រោះថា បើ​យើង​ធ្វើតាម​គំរូ​ល្អ វា​នឹង​នាំឱ្យ​យើង​ល្អ និង​មាន​ស្តង់ដារ​ល្អ បើ​យើង​ធ្វើតាម​គំរូ​មធ្យម នឹង​នាំឱ្យ​យើង​ទទួលបាន​ស្តង់ដារ​មធ្យម និង​មាន​ស្តង់ដារ​កម្រិតមធ្យម​ដែរ។

ដូច្នេះ​ជាទូទៅ មុននឹង​សហគ្រិន​បើក​អាជីវកម្មពួកគាត់​តែងតែមាន​ផែនការអាជីវកម្ម​ច្បាស់លាស់មាន​សហគ្រាស​ស្អាត និង​មាន​ស្តង់ដារ​ល្អ ប៉ុន្តែ​ក៏​មិនត្រូវ​ភ្លេច​ថា ផែនការ​ទីផ្សារ​ក៏​សំខាន់​ផងដែរ​ដើម្បី​ជួយឱ្យ​ពួកគាត់​រក្សា​អតិថិជន និង​បង្កើន​ការលក់​របស់​ពួកគាត់​បាន និង​រឿង​សំខាន់​មួយទៀត គឺ​ការ​ចែកចាយ​ផលិតផល បន្ថែម​ពីនេះ​ផែនការ​ម៉ាឃីតធីង(Maketing)គឺជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ដែល​រួមបញ្ចូល​ទាំង​តម្លៃ ភាពជាក់ស្តែង និង​វត្ថុបំណង​ច្បាស់លាស់។ នេះ​ជាការ​បញ្ជាក់​របស់លោក សោម សម្បត្តិ​នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុមហ៊ុន​ថ្នាំ​ពណ៌​ជាតិ(Cam-paint)។

ការរកស៊ី​ក៏ដោយ ធ្វើការ​ក៏ដោយ ត្រូវមាន​គោលដៅ​ច្បាស់លាស់ ហើយ​ចំពោះ​ការបើក​អាជីវកម្ម​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចែកចាយ គឺជា​រឿង​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​មុខរបរ និង​ត្រូវបាន​ចាត់ទុកថា​ជា​កិច្ចការ​ដ៏​សំខាន់​នៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុន។ អាជីវកម្ម​ដែល​កំពុង​រកស៊ី​ត្រូវ​ជំរុញ​ការចែក​ចាយ​នេះ​ឱ្យបាន​ថេរ​ដែលជា​ការរក្សា​អតិថិជន និង​រក្សា​ចំនួន​នៃ​ការលក់ ដើម្បីឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​អាចឈរជើង​លើ​ទីផ្សារ​បាន។ យុទ្ធសាស្ត្រ​ការចែក​ចាយ​ទំនិញ ឬ​ផលិតផល​ត្រូវបាន​បែងចែក​ជា 2ចំណុចសំខាន់៖
ទី1-យុទ្ធសាស្ត្រ​បញ្ឈ​រៈ រៀបចំ​ចែកចាយ​ដោយ​ខ្លួនឯង(ដូចជា​គ្រប់​ស្ថានីយប្រេងឥន្ធនៈ សុទ្ធតែ​ក្រុមហ៊ុន​ប្រេង​ជា​អ្នកធ្វើការ​ចែកចាយ​ដោយ​ខ្លួនឯង​ទាំងអស់)

ទី2-យុទ្ធសាស្ត្រ​បែងចែក​បន្តៈ បើ​យើង​មិនអាច​ជួល​ផ្ទះ​បើក​សាខា ឬ​មិន​ចង់ឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​មាន​លក្ខណៈ​ធំ​ពេក ត្រូវ​ឱ្យគេ​ចែកចាយ​ផលិតផល​បន្ត​ពី​យើង​ទៅគ្រប់​សាខា ដោយ​យើង​ចែក​ភាគរយ​នៃ​ការ​ចំណេញ​ពោលគឺ​ចែកគ្នា​ចំណេញ​ទាំងអស់គ្នា។

សូមបញ្ជាក់ថា យុទ្ធសាស្រ្តក្នុងការ​ចែកចាយ គឺជា​ការ​ចែកចាយ​ឆ្ពោះទៅរក​លទ្ធភាព​ទទួល​បាន​ផលិតផល ឬ​ភាពងាយស្រួល​សម្រាប់​អតិថិជន​ក្នុង​ការរក​ទិញ​ផលិតផល។ យុទ្ធសាស្ត្រ​ចែកចាយ ដែល​ពេញនិយម​ជាងគេ​គឺ ការ​ចែកចាយ​ទៅកាន់​ដេប៉ូ ឬ​ឈ្មួញកណ្ដាល​ឱ្យ​លក់​បន្ត។ យុទ្ធសាស្រ្តធ្វើយ៉ាងណា​ដើម្បីឱ្យ​សាធារណជន​បាន​មើលឃើញ​ពី​ផលិតផល​របស់​យើង​បាន​គ្រប់​ទីកន្លែង​ទាំងអស់។ ការធ្វើ​បែបនេះ​គឺជា​ការសម្រួល​ដល់​អតិ​ថិ​ជន​ផងដែរ។

លោក សោម សម្បត្តិ បាន​បញ្ជាក់ថា ក្នុង​យុទ្ធសាស្ត្រ​នៃ​ការ​ចែកចាយ​ចាំបាច់​ត្រូវមាន​ធាតុ​ផ្សំ​ចំនួន 4ទៀត​ជា​ជំនួយ។

សោម សម្បត្តិ​ នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុមហ៊ុន​ថ្នាំ​ពណ៌​ជាតិ(Cam-paint)

ទី1-រក​អ្នកផ្គត់ផ្គង់៖ យើង​ត្រូវមាន​ផលិតផល​ឱ្យ​ល្អ។ មានន័យថា បើ​យើង​ផលិត​ខ្លួនឯង​យើង​ត្រូវ​រក​វត្ថុធាតុដើម​ដែល​ល្អ ដើម្បី​យើង​ផលិត​បាន​ទំនិញ ឬ​ផលិតផល​ដែល​ល្អ ព្រោះថា បើ​យើង​មាន​ផលិតផល​ល្អ និង​មាន​អ្នកផ្គត់ផ្គង់​ចែកចាយ​ពូកែ ទើប​ទំនិញ ឬ​ផលិតផល​របស់​យើង​លក់ដាច់។

ទី2-វិធីសាស្រ្តក្នុង​ការលក់៖ យើង​មាន​ផលិតផល​ល្អ យើង​ត្រូវ​ការលក់ ព្រោះ​មាន​តម្រូវការ។ ជួនកាល​យើង​មាន​ផលិតផល​ល្អ​មែន តែ​យើង​លក់​មិនបាន ព្រោះ​ខ្វះ​ទីផ្សារ​ដើម្បី​លក់។ ជួនកាល​ទៀត មាន​ផលិតផល​ល្អ​ហើយ តែ​យើង​មិនចេះ​ធ្វើ​ទីផ្សារ ក៏​ផលិតផល​នោះ​មិនអាច​លក់បាន​ដែរ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវការ​មាន​ក្រុម​លក់​ពូកែ និង​វិធីសាស្ត្រ​លក់​ដែល​ល្អ។

ទី3-ការគ្រប់គ្រង​ថវិកា៖ ត្រូវ​ចេះ​គ្រប់គ្រង​លុយកាក់​ក្នុងនាម​យើង​ជា​សហគ្រិន មិនអាច​ថា​មិនចេះ​គ្រប់គ្រង​បានទេ។ បើ​មិនចេះ​ត្រូវ​រៀន រៀន​ឱ្យមាន​ចំណេះ​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ថវិកា។ បើ​យើង​តាំងចិត្ត​ហើយមិនអាច​ថា​មិនចេះ​នោះទេ មិនចេះ​មកពី​យើង​មិនទាន់​រៀន។ ការចេះ​គ្រប់គ្រង​ថវិកា ដើមទុន ប្រាក់ចំណូល-ចំណាយ-ចំណេញ គឺជា​រឿង​សំខាន់​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​មួយ។

ទី4-ធនធានមនុស្ស៖ អ្នកណា​ដែល​ត្រូវ​អភិវឌ្ឍ?​ គឺ​ខ្លួន​យើង​ហ្នឹងឯង​ដែល​ត្រូវ​ពង្រឹង​ឱ្យ​ខ្លាំង ព្រោះ​បើ​យើង​ខ្លាំង ធនធានមនុស្សពូកែៗនឹង​មក​ធ្វើការ​ជាមួយ​យើង។ បើ​យើង​មិន​ខ្លាំង មិនល្អ គេ​មិន​មក​ធ្វើ​ការឱ្យ​យើង​ទេ។ ប្រសិនបើ​គេ​ជា​អ្នកខ្លាំង ក៏​គេ​មិន​មក​ធ្វើការ​ឱ្យ​យើង​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​នៅពេលដែល​យើង​ខ្លាំង​កូនចៅ​យើង​ក៏​ប្រឹងប្រែង​តាម​យើង​ដើម្បីឱ្យ​ខ្លួនគេ​ខ្លាំង​ដែរ ពេលនោះ​ទើប​យើង​មាន​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ដែល​ខ្លាំង​ដែរ។

ប៉ុន្តែ​អ្វីដែល​សំខាន់​ជាងគេ​ក្នុងដំណាក់កាល​ដំបូង អ្នក​ត្រូវ​ស្គាល់​ឱ្យបាន​ច្បាស់​ពី​សេវាកម្ម ឬ​ផលិតផល​នៃ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក។ បន្ទាប់មក​អ្នក​អាច​បង្ហាញ​ពី​អត្ថប្រយោជន៍​អ្វីខ្លះ​ដែល​អ្នក​បាន​ផ្តល់ឱ្យ​អតិថិជន ដូចជា​តម្លៃ​ដែលមាន​ភាពខុសប្លែក​ពី​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​របស់​អ្នក​ជាដើម។ ការកំណត់​គោលដៅ​អតិថិជន​ឱ្យបាន​ច្បាស់លាស់​ក៏​ជា​រឿង​សំខាន់។ មិន​ថា​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​ស្ថិតក្នុង​វិស័យ​អ្វី​នោះទេការលក់​ផលិតផល ឬ​ការផ្តល់​សេវាកម្ម ត្រូវការ​ការ-ស្វែងយល់​ឱ្យបាន​ច្បាស់​ពី​ទីផ្សារ។ ដូចនេះ នៅក្នុង​ផែនការ​ម៉ាឃីតធីង​តម្រូវឱ្យ​អ្នក​ស្គាល់​យ៉ាង​លម្អិត​ពី​ទីផ្សារ​របស់​អ្នក ហើយ​អ្នក​ក៏ត្រូវ​យល់​ឱ្យ​ច្បាស់​ពី​ភាពខុសប្លែក​របស់​គូប្រកួត​ប្រជែង​របស់​អ្នក​ផងដែរ៕

Advertisement