ឆ្នាំ2018 ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​រក​ចំណូល​បាន​ច្រើន តែ​ត្រូវ​សម្រួល​ការធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​រក្សា​បរិយាកាស​វិនិយោគ​ឱ្យ​ល្អ

ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ បាន​ជំរុញ​ឱ្យ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ខិតខំ​ធ្វើកំណែទម្រង់​លើ​វិស័យ​ជាច្រើន​ទៀត ដើម្បី​សម្រួលការ​ធ្វើការ​ពាណិជ្ជ​កម្ម និង​រក្សាបាន​នូវ​បរិយាកាស​វិនិយោគ​ល្អ​ក្នុងប្រទេស​កម្ពុជា។ ព្រោះថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ពិត​ជា​បាន​ចូលរួមចំណែក​យ៉ាងសកម្ម​ក្នុងការ​រក្សាបាន​នូវ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​ក្នុង​រង្វង់​ប្រហែល 7% ក្នុង​មួយឆ្នាំ។ ជាក់ស្តែង ប្រាក់ចំណូល​ជិត 82លាន​ដុល្លារ ជា​ទឹកប្រាក់​ដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​រកបាន​ក្នុង​ឆ្នាំ2018 ពី​អគ្គនាយកដ្ឋាន​កាំកុងត្រូល និង​សេវាសាធារណៈ។

របាយការណ៍​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​បាន​បង្ហាញថា អគ្គនាយកដ្ឋាន​កាំកុងត្រូល​ដែលជា​សេនាធិការ​បស់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម រកបាន​ចំណូល 28.75លាន​ដុល្លារ​ពី​សេវា​ត្រួតពិនិត្យ​គុណភាព​ទំនិញ ដែល​តួលេខ​នេះ​កើនឡើង 12.92% បើ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំមុន។ ក្រសួង​ក៏​រកបាន​ប្រាក់ចំណូល​ប្រមាណ 52.78លាន​ដុល្លារ​ពី​សេវាសាធារណៈ​ផងដែរ។ របាយការណ៍​នេះ​ក៏បាន​បង្ហាញ​ផងដែរ​ពី​ការចំណាយ​របស់​ក្រសួង​ដែលមាន​ចំនួន 27.11លាន​ដុល្លារ។

របាយការណ៍​បានបង្ហាញ​ទៀតថា ក្រុមហ៊ុន Green Trade ដែល​គ្រប់គ្រង​ដោយ​រដ្ឋ រកប្រាក់​ចំណូល​បាន 2.89លាន​ដុល្លារ ខណៈ​ការចំណាយ​ទៅវិញ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​មាន​ចំនួន 2.75លាន​ដុល្លារ ដែល​ធ្វើឱ្យ​ប្រាក់ចំណេញ​បាន​ពី​ក្រុមហ៊ុន​រដ្ឋ​មួយ​នេះ​ក្នុង​ឆ្នាំ2018 មាន​ចំនួន 13,7000ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ។ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​បានធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន COFCO មកពី​ប្រទេស​ចិន​ដែល​បាន​នាំចេញ​អង្ករ​ចំនួន 1,000 តោន​ទៅ​ចិន និង​បាន​លក់​ឱ្យ​អង្គការ WFP ចំនួន 3,700 តោន ក្នុង​ឆ្នាំ2018។

ឯកឧត្ដម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន បានថ្លែង​សង្កត់ធ្ងន់ថា “ខ្ញុំ​សូម​លើកទឹកចិត្ត និង​ផ្តល់នូវ​ការគាំទ្រ​ដល់​ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរ​ស័ក្តិ និង​ថា្នក់​ដឹកនាំ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ទាំងអស់​ឱ្យ​បន្ត​នូវ​កិច្ចខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើកំណែទម្រង់​លើ​វិស័យ​ជាច្រើន​ទៀតសំដៅ​សម្រួល​ដល់​ការធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​រក្សាបាន​នូវ​បរិយាកាស​វិនិយោគ​ល្អ​នៅ​កម្ពុជា​ក្នុង​របត់​ថ្មី​នៃ​ការប្រែប្រួល​ប៉ូល​សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក និង​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ”។

ឯកឧត្តម​បន្តថា ក្នុង​ឆ្នាំ2018នេះ តាម​ការប៉ាន់ស្មាន​ជាប​ឋ​ម​របស់​រដ្ឋាភិបាល អត្រាកំណើន​សេដ្ឋកិច្ចរ​បស់​កម្ពុជា​នឹង​សម្រេចបាន​ក្នុង​រង្វង់ 7.3% ដែល​កំណើន​នេះ​ទទួលបាន​ពី​ការកើនឡើង​យ៉ាងរឹងមាំ​នៃ​វិស័យ​សំណង់ ការបន្ត​កើនឡើង​នៃ​វិស័យ​កាត់ដេរ និង​ការនាំចេញ​កំណើន​ជា​មធ្យម​ទទួលបាន​ពី​វិស័យ​កសិកម្ម ការ​ងើបឡើង​យ៉ាងខ្លាំង​នៃ​វិស័យ​ទេសចរណ៍ និង​កំណើន​នៃ​វិស័យ​លក់ដុំ-លក់រាយ ព្រម-ទាំង​វិស័យ​បន្ទាប់បន្សំ​ដទៃទៀត​ផងដែរ។

ទាក់ទង​នឹង​វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម កម្ពុជា​បាន​បើក​ទីផ្សារ និង​នាំចេញ​ទំនិញ​ទៅកាន់ 147ប្រទេស ក្នុង​ទំហំ​ធំ​ជាង 60% នៃ​ផ.ស.ស (ផលិតផល​ក្នុងស្រុក​សរុប) និង​នាំចូល​ទំនិញ​មក​បម្រើ​ការផលិត និង​ប្រើប្រាស់​ពី 135ប្រទេស​ក្នុង​ទំហំ​ប្រមាណ 65% នៃ​ផ.ស.ស ផងដែរ។

សភាពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​បានឱ្យដឹងថា ប្រាក់ចំណូល​ដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​រកបាន​ក្នុង​ឆ្នាំ2018នេះ គឺជា​ប្រភព​ដ៏​សំខាន់​ក្នុងការ​ជំរុញ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ដែលជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ចំណូល​ពន្ធ។ ឯកឧត្តម លឹម ហេង អនុប្រធាន​សភាពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​ថ្លែងថា៖“វា​ផ្ដល់​ប្រយោជន៍​កាន់តែច្រើន​ដល់​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​យើង ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គឺជា​អ្នកដើរ​តួនាទី​ដ៏​សំខាន់​ក្នុងការ​ទាក់ទាញ​ក្រុម​វិនិយោគិន និង​ជំរុញ​លំហូរ​ចូល​ពាណិជ្ជកម្ម​ពី​ក្រៅប្រទេស និង​ពាណិជ្ជកម្ម​នៅក្នុង​ប្រទេស”។

ឯកឧត្តម លឹម ហេង បាន​បន្តថា៖ ”ប្រាក់ចំណូល​បាន​ពី​សេវាសាធារណៈ មានន័យថា លំហូរ​ចូល​ក្រុមហ៊ុន​ចុះបញ្ជី​បាន​កើនឡើង ដូច្នេះ​និន្នាការ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​យើង​រក្សាបាន​កាន់តែប្រសើរឡើងៗ ដោយសារ​ប្រតិ​ប​ត្ដិករ​នៅក្នុង​វិស័យនេះ​គោរព​តាមច្បាប់”។

អ្នកតាមដាន​ស្ថានការណ៍​សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា លោក​អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន ហ្វ័​រ​តេ បាន​ប្រាប់​ឡា​រ៉ែ​ន​ពាណិជ្ជ​ឱ្យដឹងថា ចំនួន​ប្រាក់ចំណូល គឺជា​សញ្ញា​ល្អ​សម្រាប់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ប៉ុន្តែ​ក្រសួង​គួរតែ​ជំរុញ​ប​នែ្ថ​ម​ទៀត​នូវ​សេវាសាធារណៈ​ឱ្យ​កាន់​តែមាន​ប្រសិទ្ធភាព​បន្ថែមទៀត ដើម្បី​បង្កើន​ទំនុកចិត្ត​សម្រាប់​សាធារណជន។ ព្រោះ​ចំណូល​វា​មិនមែនជា​សូចនាករ​សម្រាប់​បញ្ជាក់​នូវ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​នោះទេ វា​គ្រាន់តែ​ជា​ចំណូល​បន្ទាប់បន្សំ មិនអាច​ធ្វើជា​រង្វាស់រ​ង្វា​ល់​មួយ​បានទេ”។

លោក យក់ ចំរើន​ឫទ្ធិ អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន​ហ្វ័​រ​តេ​បានបញ្ជាក់​ប្រាប់ថា៖ “ប្រាក់ចំណូល​ដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​រកបាន វា​គ្រាន់តែ​ជាការ​គួបផ្សំ តែ​វា​មិនមែនជា​ការជំរុញ​នូវ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ទេក្រសួង​គួរតែ​ធ្វើ​ការងារ​ប្រមូល​ចំណូល​ឱ្យបាន​ច្រើន ឱ្យ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ ព្រោះ​ចំណូល​ទទួលបាន​ពី​សេវាសាធារណៈ ជា​ចំណូល​បន្ទាប់បន្សំ ដូច្នេះ​ត្រូវ​ជំរុញ​ការប្រមូល​ចំណូល​ឱ្យមាន​ប្រសិទ្ធភាព​បន្ថែមទៀត”។

លោក​អគ្គនាយក​បា​នប​ន្ថែ​ម​ថា៖ “ដើម្បី​ជំរុញ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ត្រូវ​រក​ដៃគូ​ផ្លាស់ប្តូរ​ពាណិជ្ជកម្ម​ឱ្យបាន​ច្រើន ការរក​ទីផ្សារ​ក៏​ជាការ​ជួយ​រក​ប្រភព​ចំណូល និង​ការជំរុញ​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេសជាតិ​ដែរ។ ការងារ​ស្នូល​របស់​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គឺ​ត្រូវ​រក​ការផ្លាស់ប្តូរ​ពាណិជ្ជកម្ម ទីផ្សារ និង​ដៃគូ​ឱ្យបាន​ច្រើន បើ​យើង​បើកចំហ​ទីផ្សារ​បាន​ច្រើន យើង​មាន​ទំនាក់ទំនង​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់តែច្រើន និង​មាន​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់តែ​ធំ ចំណូល​ក៏​កាន់តែ​ធំ ដែល​អាចជួយ​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ​បាន​កាន់តែ​ខ្លាំង”៕

Advertisement