កម្ពុជា​ការនាំចេញ​កើនឡើង​ 15​% ក្នុងរយៈពេល5​ ខែ​ដំបូង​នៃ​ឆ្នាំ2019​

យោង​តាម​របាយការណ៍​ចុងក្រោយ​បំផុត​របស់​ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច​ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ ការនាំចេញ​ក្នុងរយៈពេល​ 5 ខែ​ដំបូង​នៃ​ឆ្នាំ2019នេះ​ បាន​កើនឡើង​ជាង​ 15​ % រហូតដល់​ 5,3​ ពាន់​ លាន​ដុល្លារ​។ក្នុងអំឡុងពេល​ដូចគ្នា​តម្លៃ​នៃ​ការនាំចូល​បាន​កើន​ឡើង​ដល់​ 8,2​ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ដែល​កើនឡើង​ 21.5​ %បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅ​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​កាលពី​ឆ្នាំមុន​។

របាយការណ៍​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ កំណើន​នាំចេញ​ត្រូវ​បាន​គាំទ្រ​ដោយ​តម្រូវការ​ខ្ពស់​នៅ​អាមេរិក​ដោយមាន​ការ​កើនឡើង​នៃ​ការ​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​។របាយការណ៍​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ការនាំចេញ​ទៅ​សហភាព​អឺរ៉ុប​បាន​ធ្លាក់​ចុះបើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​កាលពី​ឆ្នាំមុន​។ សហភាព​អឺរ៉ុប​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​មាន​ 34​%នៃ​ការនាំចេញ​សរុប​របស់​កម្ពុជា​។

របាយការណ៍​នេះ​ក៏បាន​កត់សម្គាល់​ផង​ដែរ​ថា​៖“ការ​ពន្លឿន​គំរូ​អាជីវកម្ម​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​សេដ្ឋកិច្ច​ និង​ការពង្រីក​ទីផ្សារ​គោលដៅ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រទេស​កម្ពុជា​អាចប​ង្កើត​កំណើន​ និង​កាត់បន្ថយ​សម្ពាធ​ពី​ហានិភ័យ​ខាងក្រៅ​។នេះ​នឹង​ធានា​ថា​ប្រទេស​នេះ​អាច​ទ្រទ្រង់​កំណើន​នេះ​នា​ពេល​អនាគត​”។

យោង​តាម​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​អាមេរិក​ កាលពី​ឆ្នាំមុន​ កម្ពុជា​គឺជា​អ្នកផ្គត់ផ្គង់​ទំនិញ​ ធំ​បំផុត​ទី​ 57​ របស់​សហរដ្ឋអាមេរិក​។ ការនាំចូល​ទំនិញ​ពី​កម្ពុជា​មាន​ចំនួន​សរុប​ 3,8​ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ 2018​ ដែល​កើនឡើង​ 24.8​ %ពីឆ្នាំ1ទៅ1ឆ្នាំ​។

ចំណែក​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ភាគច្រើន​នាំចូល​សម្លៀកបំពាក់​ត្បាញ​ និង​ ផលិតផល​ត្បាញ​អំពី​ស្បែក​ ផលិតផល​ស្បែកជើង​ស្បែក​ និង​ផលិតផល​កសិកម្ម​។

ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ​ 2016​ ប្រទេស​កម្ពុជា​ទទួល​បាន​អត្ថ​ប្រយោជន៍​ ដោយ​មិន​គិត​ពន្ធ​ លើ​ការនាំចេញ​ទំនិញ​ ដូចជា​សម្លៀកបំពាក់​ កាបូបស្ពាយ​ និង​កាបូប​នាំចេញ​ទៅ​សហរដ្ឋអាមេរិក​ក្រោម​គម្រោង​ GS​។ ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​ បាន​ដាក់​ញត្តិ​ទៅ​សហរដ្ឋអាមេរិក​ ដើម្បី​ពង្រីក​គ្រោងការ​ នាំចេញ​សម្លៀកបំពាក់​ និង​ស្បែកជើង​។

លោក​ឧកញ៉ា​លឹម​ ហេង​អនុប្រធាន​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​ បាន​ប្រាប់​ឡា​រ៉ែ​នថា​ការងារ​ជាច្រើន​ទៀត​គឺ​ត្រូវការ​ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​កម្ពុជា​មានការ​ប្រកួតប្រជែង​ពិតប្រាកដ​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​។

លោក​ឧកញ៉ា​បាន​កត់សម្គាល់​ថា​ ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ផលិតផល​គឺជា​គន្លឹះ​ដើម្បី​ជំរុញ​ការនាំចេញ​ របស់​ប្រទេស​។ភាគច្រើន​នៃ​ការនាំចេញ​របស់​យើង​ នៅតែ​បន្ត​នៅក្នុង​វិស័យ​កាត់ដេរ​ និង​កសិកម្ម​។ លោក​ឧកញ៉ា​ លឹម​ ហេង​បាន​ថ្លែង​ថា​៖“ យើង​រំពឹង​ថា​ តួលេខ​នៃ​ការនាំចេញ​នឹង​បន្ត​កើនឡើង​ខណៈ​ដែល​សេដ្ឋកិច្ច​ បន្ត​ពង្រីក​។ យើង​ត្រូវតែ​ពង្រឹង​ខ្លួន​យើង​ដើម្បី​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ​ប្រទេសជិតខាង​ហើយ​ទាក់ទាញ​ ការ​វិនិយោគ​បន្ថែម​ទៀត​នៅក្នុង​ប្រទេស​”។

ផលិតផល​នាំចេញ​សំ​ខាន់​ៗរួមមាន​ សម្លៀកបំពាក់​ និង​ស្បែកជើង​ កង់​ កៅស៊ូ​ អង្ករ​ ដំឡូងមី​ ម្រេច​ ប្រេងដូង​ និង​គ្រាប់ស្វាយ​ចន្ទី​ជាដើម​។ការនាំចេញ​របស់​កម្ពុជា​ក្នុង​ឆ្នាំ2018មាន​ចំនួន11,2​ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ ពោល​គឺ​កើនឡើង​ 4 %លើស​ការនាំចេញ​កាល​-ពីឆ្នាំ​ 2017​ ។តួលេខ​នៃ​ការនាំចេញ​ នេះ​ មានការ​កើន​ឡើង​ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​ឆ្នាំ2017មាន​ត្រឹម​តែ10,777​ លាន​ដុល្លារ​។ដោយ​ឡែ​សម្រាប់​ការនាំចូល​របស់​កម្ពុជា​វិញ​ ក៏​មាន​ចំនួន​ច្រើន​ផង​ដែរ​ ដោយ​មាន​ ចំនួន13,771លាន​ដុល្លារ​ កើនឡើង​ជាង​ឆ្នាំ​2017​ ដែល​មានត្រឹមតែ13,019លាន​ដុល្លារ​។

ជាមួយគ្នា​នេះ​ការនាំចេញ​តាមរយៈ​ប្រទេស​អាស៊ាន​ ដែល​កម្ពុជា​ជាស​មា​ជិ​កមួយ​ដែរ​ ក៏​មានការ​នាំចេញ​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​។ យោង​តាម​តួលេខ​ ដែល​បាន​ចេញផ្សាយ​ដោយ​ទីក្រុង​ប៉េកាំង​ កាលពីដើម​ខែ​នេះ​ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​ចិន​ និង​បណ្តា​ប្រទេស​អាស៊ាន​ មាន​ទំហំ​ទឹកប្រាក់291,8ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​រយៈពេល​ 6 ខែ​ដំបូង​ នៃ​ឆ្នាំ2019​ កើនឡើង​ 4% ធៀប​រយៈពេល​ដូចគ្នា​កាលពី​ឆ្នាំមុន​។

ប្លុក​អាស៊ាន​ដែល​មាន​សមាជិក10ប្រទេស​ គឺជា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​ធំ​បំផុត​ទី2​ របស់​ចិន​នៅ​ ក្នុងរយៈពេល​នេះ​ បន្ទាប់ពី​សហភាព​អឺរ៉ុប​។ ទិន្នន័យ​នេះ​ត្រូវ​បាន​ចេញផ្សាយ​ ស្រប​ពេល​រដ្ឋាភិបាល​ក្រុង​ប៉េកាំង​ រៀបចំ​ធ្វើ​កិច្ចចរចា​ជុំ​ចុងក្រោយ​បំផុត​ នៃ​កិច្ចចរចា​ភាពជា​ដៃគូ​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រប់ជ្រុងជ្រោយ​ក្នុង​តំបន់​ (RCEP​) នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​ Zhengzhou​ ដែល​ជារ​ដ្ឋ​ធានី​នៃ​ខេត្ត​ Henan​ ប្រទេស​ចិន​៕

Advertisement