ការបង្កើត​ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ និង​ម្ហូបអាហារ​ប្រពៃ​ណី​ថ្មី​ៗ ជួយ​ជំរុញ​ឧស្សាហកម្ម​ទេសចរណ៍​

August 30, 2019​ ម៉ោង 4:59 pm

រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​បាន​ជំរុញ​ឱ្យ​បង្កើត​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗ និង​ការពង្រីក​តំបន់​ទេសចរណ៍​ដែល​មានស្រាប់​នៅក្នុង​ខេត្តសៀមរាប​ ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មក​ពី​ប្រទេស​ចិន​ និង​កូរ៉េ​ខាងត្បូង​ ដែល​ការ​លើកឡើង​នេះ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើឡើង​បន្ទាប់ពី​មានការ​ធ្លាក់ចុះ​ចំនួន​ 20​% នៃ​ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជនជាតិ​កូរ៉េ​ ដែល​ធ្វើដំណើរ​មក​ខេត្តសៀមរាប​ក្នុង​ឆមាស​ទី1​ នៃ​ឆ្នាំនេះ​។

ឯកឧត្តម​ ថោង​ ខុន​ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​ បាន​ចង្អុលបង្ហាញ​ថា​ ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មក​ពី​ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាងត្បូង​ទៅកាន់​ខេត្តសៀមរាប​កំពុង​ថយ​ចុះ​ ហើយ​ ឯកឧត្តម​បាន​អំពាវនាវ​ឱ្យ​អ្នក​នៅក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​ទេសចរណ៍​ទាំងអស់​ធ្វើការ​រួមគ្នា​បង្កើត​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗបន្ថែម​ទៀត​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​ និង​កូរ៉េ​ និង​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឱ្យ​ពួកគេ​ស្នាក់នៅ​បាន​យូរ​ជាង​នេះ​។

ឯកឧត្តម​ ថោង​ ខុន​ បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​ យើង​ត្រូវ​បង្កើត​ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ថ្មី​។ រដ្ឋាភិបាល​កំពុង​សិក្សា​ផែនការមេ​ទេសចរណ៍​សម្រាប់​ខេត្តសៀមរាប​ យើង​បាន​កំណត់​អត្តសញ្ញាណ​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗ ជាពិសេស​នៅ​លើ​ភ្នំ​គូលែន​ តំបន់​ទន្លេសាប​ និង​នៅ​ជុំវិញ​ប្រាសាទ​អង្គរ​។

ឯកឧត្តម​ បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​៖“ឥឡូវនេះ​ក្រសួង​កំពុង​ជំរុញ​អាជ្ញាធរ​ខេត្តសៀមរាប​ឱ្យ​តុបតែង​ផ្លូវ​ និង​បង្កើត​ហាង​លក់​វត្ថុ​អនុស្សាវរីយ៍​ ដែល​បម្រើភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​ និង​កូរ៉េ​”។ លោក​ក៏បាន​ស្នើ​ឱ្យ​អាជីវករ​ចៀសវាង​ការ​លក់​ផលិតផល​ក្លែងក្លាយ​ឱ្យទៅ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​នៅពេល​ដែល​ពួកគេ​មក​ទស្សនា​ប្រទេស​យើង​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​។

លោកជំទាវ​ ឆាយ​ ស៊ី​វលី​ន ប្រធាន​សមាគម​ទីភ្នាក់ងារ​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​ បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​៖“ការ​អត្ថា​ធិប្បាយ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ គឺ​ចំ​ពេល​ហើយ​។ យើង​ក៏​លើកទឹកចិត្ត​ផង​ដែរ​ដល់​ការបង្កើត​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗនៅក្នុង​គោលដៅ​ទេស​-ចរណ៍​សំ​ខាន់​ៗ ដូចជា​ខេត្តសៀមរាប​នេះ​”។

លោកជំទាវ​ បាន​បន្ថែម​ថា​៖“យើង​ចង់ឱ្យ​អ្នកទេសចរ​ ស្នាក់នៅ​បាន​យូរ​ ហើយ​មធ្យោបាយ​ល្អ​បំផុត​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​ គឺ​តាមរយៈ​ផលិតផល​ និង​ទិសដៅ​ទេសចរណ៍​ថ្មី​។ ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ អាច​ទស្សនា​ប្រាសាទបុរាណ​នៅពេល​ថ្ងៃ​ ហើយ​បន្ទាប់មក​ពួកគេ​អាច​រីករាយ​ជាមួយ​កន្លែង​ទេសចរណ៍​ដទៃទៀត​ ដូចជា​គ្រឹះស្ថាន​ទេសចរណ៍​ធម្មជាតិ​ និង​នៅពេល​យប់​ ពួកគេ​អាច​ទស្សនា​ផ្សារ​រាត្រី​ ឬកន្លែង​ថ្មី​ៗផ្សេងទៀត​”។

ក្នុង​ឆមាស​ទី1​ នៃ​ឆ្នាំនេះ​ ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​ស្វាគមន៍​អ្នកធ្វើ​វិស្សមកាល​ចំនួន​ 3.3លាន​នាក់​ កើនឡើង​ 11​% បើ​ប្រៀបធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​កាលពី​ឆ្នាំមុន​។ ទេសចរ​ចិន​បាន​បន្ត​ឈរ​នៅ​លើ​លំដាប់​ទី1​ នៃ​ទីផ្សារ​ទេសចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា​។ ប្រជា​-ជន​ចិន​ចំនួន​ 1.2លាន​នាក់​បាន​មក​ធ្វើទស្សនកិច្ច​ប្រទេស​កម្ពុជា​ចាប់ពី​ខែមករា​ ដល់​ខែមិថុនា​។ កាលពី​ឆ្នាំមុន​មាន​ជនបរទេស​ចំនួន​ 6.2លាន​នាក់​បាន​មក​ទស្សនា​ប្រទេស​កម្ពុជា​ គឺ​កើនឡើង​ 10.7​%ពី​មួយឆ្នាំ​ទៅ​មួយឆ្នាំ​។

ជាមួយនឹង​ការ​ឆ្លើយតប​ និង​មាន​វិធានការ​ដើម្បី​លើកកម្ពស់​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ឱ្យ​មាន​ភាពល្អ​ប្រសើរ​ឡើងវិញ​ ខណៈ​ដែល​តួលេខ​បាន​បង្ហាញ​ពី​ឱនភាព​នៃ​ចំនួន​ទេសចរ​នៅ​តំបន់​អង្គរ​នៅដើម​ឆ្នាំ​ 2019នេះ​ ក្រសួងទេសចរណ៍​បាន​ជំរុញ​ និង​បង្កើនផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗទៀត​ ដោយ​បាន​សហការ​ជាមួយ​ប្រទេស​ជប៉ុន​ផង​ដែរ​។

ដើម្បី​បង្កើន​ភាព​ទាក់ទាញ​ជាមួយនឹង​ការ​ដាក់​វិធាន​កា​រថ្មីៗ​លើ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា​ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​ ឯកឧត្តម​ ថោង​ ខុន​ បាន​ស្នើ​ដល់​ភាគី​ជប៉ុន​ជួយ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​មួយ​នេះ​បន្ថែម​ទៀត​ ពិសេស​តាមរយៈ​ការ​វិនិយោគ​លើ​ការបង្កើត​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗ លើ​ការបង្កើត​តំបន់​ទេសចរណ៍​សម្រាប់​ទេសចរ​ចូលនិវត្តន៍​ ក៏ដូចជា​ការ​ជួយ​កសាង​ផ្លូវ​មួយចំនួន​ចូល​ទៅកាន់​សហគមន៍​ទេសចរណ៍​សំខាន់​។

ក្នុង​ឱកាស​ជួបពិភាក្សា​ការងារ​ជាមួយ​លោក​ លោក​ Hidehisa​ HORINOUCHI​ ឯកអគ្គ​រាជ​ ទូត​ជប៉ុន​ ឯកឧត្តម​ ថោង​ ខុន​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​បាន​លើកឡើង​ពី​ការ​រីកចម្រើន​មួយចំនួន​លើ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិ​ការ​ល្អជា​មួយ​ស្ថានទូត​ជប៉ុន​ប្រចាំ​កម្ពុជា​ ក៏ដូចជា​ជាមួយ​រដ្ឋាភិបាល​ និង​ប្រជាជន​ជប៉ុន​ដែរ​។ ក្នុង​នោះ​ កាលពី​ឆ្នាំ​2018​ ក្នុងចំណោម​ 6គម្រោង​វិនិយោគ​របស់​ជប៉ុន​គឺ​មាន​ 2គម្រោង​ បាន​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ ដែល​មាន​ទុន​វិនិយោគ​ដល់​ជាង​ 800​ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។

នៅ​ឆ្នាំ2018​ ទេសចរ​ជប៉ុន​មកកាន់​កម្ពុជា​មាន​ចំនួន​ជាង​ 21ម៉ឺន​នាក់​ ក្នុង​កំណើន​ជាង​ 3.5​% ហើយ​ក្នុងរយៈពេល​ 6ខែ​ ដើមឆ្នាំ2019​ កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ទេសចរ​ជប៉ុន​ជាង​ 10ម៉ឺន​នាក់​ ក្នុង​កំណើន​ 3%។ ព្រម​ជាមួយ​នោះ​កាល​ឆ្នាំ2018​ កន្លងមក​ ក៏​មាន​ទេសចរ​កម្ពុជា​ជាង​ 22,000នាក់​ បាន​ទៅ​ទស្សនា​ប្រទេស​ជប៉ុន​ផង​ដែរ​។ បច្ចប្បន្ន​នៅ​ភ្នំពេញ​ មាន​សណ្ឋាគារ​ដែល​វិនិយោគ​ដោយ​ជនជាតិ​ជប៉ុន​ចំនួន​9 ដែល​មាន​សរុប​ជិត​ 1,000បន្ទប់​ មាន​ភោជនីយ​-ដ្ឋាន​ចំនួន​ 56​ ដែល​មាន​ជាង​ 3,300កៅអី​ផង​ដែរ​។

ដោយឡែក​នៅក្នុង​សន្និសីទ​អន្ដរ​ជាតិ​លើក​ទី1​ ក្រោម​ប្រធានបទ​“លើកកម្ពស់​គុណ​តម្លៃ​ប្រពៃណី​ និង​បេតិកភណ្ឌ​ ដើម្បី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទេសចរណ៍​ ប្រកបដោយ​ចីរភាព​” បាន​បង្ហាញថា​ ក្នុងចំណោម​ចំនួន​ទេសចរ​សរុប​ ដែល​ចេញ​ទស្សនា​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ មាន​ 40​%ជា​ប្រភេទ​ទេសចរណ៍​វប្បធម៌​ និង​ម្ហូបអាហារ​ មានន័យថា​ ម្ហូបអាហារ​ក៏​ជា​កត្តា​ដ៏​សំខាន់​ផង​ដែរ​ក្នុង​ការសម្រេច​ចិត្ត​ជ្រើសរើស​គោលដៅ​ទស្សនា​របស់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​។

លោក​ Xu​ Jing​ នាយក​ UNWTO​ ប្រចាំ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​ បាន​លើកឡើង​ពី​តួនាទី​របស់​ ផ្នែក​អាហារ​វិទ្យា​ ក្នុង​ការជំរុញ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​លោក​ក៏បាន​កត់សម្គាល់​ពីសា​រៈសំ​ខាន់​របស់​ទេសចរណ៍​ក្នុង​ការ​ពង្រឹង​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ផង​ដែរ​។ លោក​បាន​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​កម្ពុជា​បង្កើត​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗឱ្យ​បាន​ច្រើន​ ដើម្បី​រួមចំណែក​ជំរុញ​ចរន្ត​លំហូរ​ទេសចរ​ពិភពលោក​ឱ្យ​កាន់តែ​សកម្ម​ ឧទាហរណ៍​ទេសចរណ៍​ម្ហូបអាហារ​ដែល​កំពុង​ធ្វើសន្និសីទ​នៅពេល​នេះ​ ក៏​ជា​ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ដ៏​ចាំបាច់​មួយ​ ក្នុង​ការ​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជាតិ​-អន្តរជាតិ​ផង​ដែរ​”។

លោក​ XU​ បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​៖“ វិស័យ​ទេសចរណ៍​ គឺជា​កត្តា​ជំរុញ​ដ៏​សំខាន់​នៃ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ដែល​ជួយ​ក្នុង​ការ​ប្រយុទ្ធ​ប្រឆាំង​នឹង​ភាព​ក្រីក្រ​។ ការបង្កើត​ការ​ផ្តល់​ជូន​អាហារ​តាមបែបបទ​ពិសោធ​ដោយ​ផ្អែកលើ​ទំនៀមទម្លាប់​ម្ហូបអាហារ​ក្នុង​ស្រុក​ និង​ការ​បញ្ចូល​ពួកវា​ទៅ​ក្នុង​ទេសភាព​ទេសចរណ៍​ជាតិ​ក៏​ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ដែរ​។

លោក​ Gavin​ Bell​ ប្រធាន​ក្រុម​កម្មវិធី​ពង្រឹង​សមត្ថភាព​ទេសចរណ៍​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា​ ទេសចរណ៍​ស្បៀង​ គឺជា​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​កំពុង​រីកចម្រើន​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​។ ពិភពលោក​កំពុង​បើកចំហ​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ ហើយ​បាន​ក្លាយជា​សកល​ភាវូបនីយកម្ម​។ អ្នកទេសចរ​ស្វែងរក​បទ​ពិសោធ​ ដោយ​ផ្អែកលើ​អត្តសញ្ញាណ​ និង​វប្បធម៌​ក្នុង​តំបន់​។ វា​ជាផ្នែក​មួយ​ដែល​មាន​ ភាព​ស្វាហាប់​បំផុត​នៅក្នុង​ទីផ្សារ​ទេសចរណ៍​។

លោក​បាន​កត់សម្គាល់​ថា​ ការ​ស្ទង់​មតិ​ថ្មី​ៗនេះ​ ក្រុមហ៊ុន​ផ្សងព្រេង​ទេស​ចរ​ណ៍​ត្រេ​ឌីង​ បាន​រក​ឃើញ​ថា​ ថវិកា​ប្រមាណ​ 25​% នៃ​ថវិកា​របស់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ត្រូវ​បាន​ចំណាយ​ទៅលើ​ម្ហូបអាហារ​។ ការស្ទង់មតិ​ដដែល​រក​ឃើញថា​ 81​%នៃ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បាន​រៀន​យល់ដឹង​អំពី​ប្រពៃណី​ធ្វើម្ហូប​ក្នុង​ស្រុក​ នៅពេល​ពួកគេ​ទៅលេង​គោលដៅ​ ខណៈ​ 81​%នៃ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ទាំងអស់​ជឿ​ថា​ ម្ហូបអាហារ​ និង​ភេសជ្ជៈ​បាន​ជួយ​ក្នុង​ការ​ស្វែងយល់​អំពី​វប្បធម៌​ក្នុង​តំបន់​៕