មូលហេតុ​មួយចំនួន​ដែល​ប្រទេស​ហ្វាំ​ង​ឡង់​មាន​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​ល្អ​បំផុត​ក្នុង​ពិភពលោក

ជាទូទៅ​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​លើ​ពិភពលោក តែងតែ​ឃើញ​សហរដ្ឋអាមេរិក​ស្ថិតនៅក្នុង​លំដាប់​ខ្ពស់បំផុត​នៃ​តារាង​ប្រទេស​ដែលមាន​ការអប់រំ​ល្អ​ជាងគេ​លើ​ពិភពលោក តែ​បច្ចុប្បន្ននេះ​ប្រទេស​ដែល​ស្ថិតនៅ​លំដាប់​ខ្ពស់បំផុត​នោះ​គឺ​ហ្វាំ​ង​ឡង់។

ក្នុង​ដំណើរ​នៃ​ការកសាង​សមត្ថភាព និង​ពង្រឹង​ប្រសិទ្ធភាព​អប់រំ​របស់ខ្លួន ប្រទេស​ហ្វា​ំង​ឡង់​មាន​លក្ខណៈពិសេស​ជាច្រើន​ដែលជា​មេរៀនល្អៗសម្រាប់​ការអនុវត្ត​នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ជាច្រើន​ផ្សេងទៀត​លើ​ពិភពលោក។ ខាងក្រោម​នេះ​ជា​ចំណុច​មួយចំនួន​ដែល​ប្រទេស ហ្វា​ំង​ឡង់​អនុវត្ត​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​លើ​ការអភិវឌ្ឍ​វិ​ស័​យ​អប់រំ​របស់ខ្លួន។

1.គ្មាន​ការកម្រិត​សមត្ថភាព​សិស្ស​ដោយ​ស្តង់ដារ​ណាមួយ​នោះទេ
ការបង្រៀន​សិស្ស​ដោយ​ផ្តោត​តែ​លើ​បន្ទាត់​ត្រង់ភ្លឹង​មិនមែនជា​វិធី​ល្អ​នោះទេ​ក្នុង​ការបង្កើត​ភាពច្នៃប្រឌិត​សម្រាប់​យុវជន​ជំនាន់​ថ្មី​ដែល​រស់នៅក្នុង​ពិភពលោក​អភិវឌ្ឍ​យ៉ាង​លឿន​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ។ វិបត្តិ​ភាគច្រើន​នៃ​ការអប់រំ​លើ​ពិភពលោក គឺ​សិស្ស​ពីមួយ​ជំនាន់​ទៅមួយ​ជំនាន់​ត្រូវបាន​កម្រិត​ការយល់ដឹង ឬ​ធ្វើ​តាមតែ​អ្វីដែលបា​នកំណត់ទុក ហើយ​បង្កើត​តែ​រឿងដដែលៗសម្រាប់​សង្គម។ ហេតុនេះ​ការបណ្តុះបណ្តាល​សម័យថ្មី​គឺជា​ការបណ្តុះបណ្តាល​ដែល​ផ្តល់ព័ត៌មាន​សម្រាប់​ការពិចារណា និង​ជាការ​បើក​ច្រក​ច្នៃប្រឌិត​សម្រាប់​កុមារ ដោយ​ការ​ផ្តល់នូវ​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​អប់រំ​សម្រាប់​ជា​មូលដ្ឋាន​ដល់​ពួកគេ​ក្នុង​ការយល់ឃើញ​រឿងសំខាន់ៗជាច្រើន​ដែលមាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​មនុស្ស​ទូទៅ។

នៅ​ប្រទេស​ហ្វាំ​ង​ឡង់​គ្មាន​ស្តង់ដារ​នៃ​ការធ្វើ​តេស្ត​សិស្ស​នោះទេ ហើយ​សំណួរ​ភាគច្រើន​ដែល​ដាក់ឱ្យ​សិស្ស​ធ្វើ​ ក៏​កម្រ​ជា​សំណួរ​បិទ​ណាស់ មានន័យថា​ សិស្ស​អាចមាន​ឱកាស​ច្រើន​ក្នុងការ​បង្ហាញ​ពី​គំនិត និង​ការយល់ឃើញ​របស់ខ្លួន​បាន​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ​លើ​សន្លឹក​កិច្ច​ការប្រឡង​របស់ខ្លួន ហើយ​គ្រូ​ក៏​ព្យាយាម​ទទួលយក​នូវ​ចំណុច​វិជ្ជមាន​ទាំងអស់នោះ ដោយ​ផ្តល់​ពិន្ទុ​ទៅតាម​ភាពជាក់ស្តែង​នៃ​លទ្ធផល​ដែល​សិស្ស​បានធ្វើ​នោះ។ ការធ្វើ​បែបនេះ​គឺជា​ការជំរុញឱ្យ​មានកា​រ​អភិវឌ្ឍ​លក្ខណៈពិសេសរៀងៗខ្លួន​បាន​យ៉ាង​ល្អ ដែល​កត្តា​ទាំងអស់នេះ​ជំ​រុញឱ្យ​ធនធានមនុស្ស​នៅក្នុង​ប្រទេស​នេះ​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់ ហើយ​អាច​បម្រើ​ការងារ​នៅ​គ្រប់​វិស័យ​ប្រកបដោយ​សក្តានុពលរៀងៗខ្លួន។

2. គ្រូបង្រៀន​មាន​គណនេយ្យភាព​ត្រឹមត្រូវ
បញ្ហា​គ្រូបង្រៀន​គឺជា​ចំណោទ​មួយ​ដែល​កើតមានឡើង​ក្នុងប្រទេស​មួយចំនួន ព្រោះ​មានរឿង​ច្រើនណាស់​ដែល​គេ​សំដៅ​មុខព្រួញ​ទៅរក​គ្រូបង្រៀនហើយ​ដាក់បន្ទុក​កំហុស​ទាំងអស់នោះ​ទៅលើ​ពួកគាត់ខណៈ​ស្ថានភាព​ជាក់ស្តែង​មាន​កត្តា​រួមផ្សំ​ច្រើន​ដែលនាំឱ្យ​កើតមាន​បញ្ហា​ក្នុងការ​អប់រំ។ នៅ​ប្រទេស​ហ្វា​ំង​ឡង់ គ្រូបង្រៀន​ត្រូវបាន​ជ្រើសរើស​យ៉ាង​តឹងតែង​ក្នុង​កម្រិតស្តង់ដារ​ខ្ពស់ ហើយ​មានការ​តាមដាន​ការអនុវត្ត​ដោយ​ប្រព័ន្ធ​ត្រឹមត្រូវ​បំផុត ដើម្បី​ធានាថា​ពួកគាត់​អាចមាន​សមត្ថភាព​ទូលំទូលាយ​សម្រាប់​ផ្តល់​ការអប់រំ​ពិតប្រាកដ​សម្រាប់​សិស្ស​ដែលមាន​លក្ខណៈពិសេស​រៀងៗខ្លួន។

គ្រូបង្រៀន​ចាំបាច់​ត្រូវតែមាន​សញ្ញាបត្រ​បរិញ្ញាបត្រ​ជាន់ខ្ពស់ និង​មាន​ជំនាញ​ច្បាស់លាស់ កំណត់ដោយ​ការធ្វើ​តេស្ត​សាកល្បង​ពី​ភាពប៉ិនប្រសប់របស់គាត់​មុននឹង​អនុញ្ញាតឱ្យ​បង្រៀន។ បន្ទាប់មក​បញ្ចូល​គាត់​ទៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ​នៃ​ការបណ្តុះបណ្តាល​យ៉ាង​យកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​កំហុស​ក្នុង​ការបង្រៀន។

3. ផ្តល់​ការយកចិត្តទុកដាក់​ពី​ភាពជាក់ស្តែង​នៃ​ចំណេះដឹង​សម្រាប់​ការរស់នៅ
សាលា​ជាច្រើន​លើ​ពិភពលោក​ដែល​ផ្តល់​តម្លៃ​ខ្លាំង​លើ​ការកើនឡើង​នៃ​ពិន្ទុ​ប្រឡង​លើ​មុខវិជ្ជា​មួយចំនួន​ដូចជា​គណិតវិទ្យា ឬ​វិទ្យាសាស្ត្រ​ជាដើមហើយ​ពួកគេ​បែរជា​ភ្លេច​រឿងសំខាន់ៗជាច្រើន​ដែលជា​គុណ​តម្លៃ​នៃ​ការអប់រំ​ពិត​ប្រាក​ដគឺ​សុភមង្គល ផាសុកភាព បញ្ហា​សុខភាព និង​ការស្វែងយល់​ពី​បរិស្ថាន​ជាដើម។ នេះ​ជា​បញ្ហា​ដែល​សាលា​ចាំបាច់​ត្រូវតែ​ធ្វើកំណែទម្រង់ ខណៈពេលដែល​ប្រទេស​ហ្វា​ង​ឡង់​បានធ្វើ​វា​រួច​ជា​យូរយា​រណាស់​មកហើយ។

កម្មវិធី​ដែល​ប្រទេស​ហំ្វា​ង​ឡង់​បានដាក់ចុះ​សម្រាប់​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​គឺ​ក​ារ​សិក្សា​ពី​គុណ​តម្លៃ​នៃ​ការរស់នៅ​ជាក់ស្តែង​របស់​មនុស្ស។ ពួកគេ​ផ្តល់​តម្លៃ​ខ្លាំង​លើ​ការរៀបចំ​បរិស្ថាន​សាលារៀន ផាសុកភាព និង​ការជំរុញឱ្យ​សិស្ស​មានការ​ពិចារណា​លើ​បញ្ហា​ដែលនាំឱ្យ​ពួកគេ​ក្លាយជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ដែល​មានគុណ​តម្លៃ​សម្រាប់​អនាគត​ប្រទេស​របស់គេ។

តាំងពី​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ 1980 ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​ហ្វា​ំង​ឡង់​បាន​ផ្តោត​ការយកចិត្ត​ទុកដ​ាក់លើ​ចំណុច​មួយចំនួន​ដូចជា៖
– ការអប់រំ​ត្រូវតែ​ជា​កន្លែង​ដែល​ធ្វើឱ្យមាន​តុល្យភាព​ក្នុងសង្គម មិនមែន​វិសមភាព​នោះទេ។
– សិស្ស​ទាំងអស់​ទទួលបាន​អាហារ​ដោយ​ឥតគិតថ្លៃសិស្ស​ចាំបាច់​ត្រូវមាន​ចំណេះដឹង​លើ​ការរក្សា​សុខភាព។
– មាន​កម្មវិធី​ប្រឹក្សា​ផ្នែក​ចិត្តសាស្ត្រ​ក្នុង​សាលា។
– មានការ​ជំរុញ និង​បណ្តុះបណ្តាល​ជា​លក្ខណៈ​ឯកជន មានន័យថា​ សិស្សម្នាក់ៗអាច​ទទួលបាន​ការយ​ក​ចិត្ត​ទុកដាក់​ដោយ​ទទួលបាន​ជំនួយ​លើ​ការអភិវឌ្ឍ​នូវ​អ្វីដែល​ខ្លួន​ចង់​ធ្វើ ឬ​គម្រោងផ្សេងៗដែល​កើតចេញពី​សមត្ថភាព​ផ្ទាល់ខ្លួន។

4. មាន​កិច្ចការ​ផ្ទះ​តិច តែមាន​ការងារ​ខាងក្រៅ​ច្រើន
យោងតាម​របាយការណ៍​របស់​ស្ថាប័ន ORCD បាន​បញ្ជាក់ថា​ សិស្ស​នៅក្នុង​ប្រទេស​ហ្វា​ំង​ឡង់​ភាគច្រើន​ចំណាយពេល​វេលា​ដើម្បី​សិក្សា​ខាងក្រៅ​ផ្ទះ ឬ​ក្នុងសង្គម​ជាក់ស្តែង​ច្រើនជាង​ធ្វើ​កិច្ចការងារ​នៅក្នុង​ផ្ទះ។ បើ​ប្រៀបធៀប​ជាមួយ​សិស្ស​ទូទៅ​នៅលើ​ពិភពលោក សិស្ស​នៅ​ហ្វា​ំង​ឡង់​ចំណាយពេល​ត្រឹមតែ​កន្លះ​ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ​ជា​រៀងរាល់​យប់​ដើម្បី​ធ្វើ​កិច្ចការងារ​ផ្ទះ។

សិស្ស​នៅក្នុង​ប្រទេស​ហ្វា​ំង​ឡង់​ភាគច្រើន​មាន​ពេលវេលា​គ្រប់គ្រាន់​ដើម្បី​ស្វែងរក (explore) ហេតុផល​ពិតប្រាកដ​នៃ​អ្វីដែល​គេ​កំពុង​សិក្សា ហើយ​អាច​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​របស់ខ្លួន​ដោយ​គ្មាន​សម្ពាធ ខណៈ​ពួកគេ​មាន​ទាំង​សម្ភារ​ និង​ការតម្រង់ទិស​ល្អ​ពី​គ្រូបង្រៀន​នៅ​សាលា៕

Advertisement