កុំ​បារម្ភ​ថា​អត់​ការងារ​ធ្វើ​ តែ​អ្វី​ដែល​សិស្ស​ត្រូវ​គិត​ គឺ​ចាប់​ឱកាស​ការងារ​ដោយ​វិធី​ណា​?

សិស្សានុសិស្ស​ជាច្រើន​ ជាពិសេស​អ្នក​រស់នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​តែងតែ​បារម្ភ​ពី​បញ្ហា​គ្មាន​ការងារ​ធ្វើ​ក្រោយ​បញ្ចប់​ការសិក្សា​។ ដោយ​មូលហេតុ​នេះ​ ធ្វើ​ឱ្យ​សិស្ស​មួយចំនួន​មិន​ហ៊ាន​សម្រេចចិត្ត​បន្ត​ការសិក្សា​នៅ​ឧត្តម​សិក្សា​ ហើយ​ចាប់​អាជីព​ការងារ​នៅ​ក្បែរ​ផ្ទះ​ដែល​ងាយស្រួល​ និង​ចំណាយ​តិច​ទៅវិញ​។

តាមពិត​ទៅ​ ជីវិត​ការងារ​ជាក់ស្តែង​ មិន​គួរ​ឱ្យ​បារម្ភ​ដូច​អ្វី​ដែល​យុវជន​គិត​នោះ​ទេ​ ព្រោះ​កន្លងមក​មាន​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ច្រើនណាស់​ដែល​រអ៊ូរទាំ​ពី​កង្វះ​បុគ្គលិក​សម្រាប់​ធ្វើការងារ​ ស្រប​ពេល​ដែល​សិស្ស​ជា​ច្រើន​បែរជា​បារម្ភ​ពី​ភាព​គ្មាន​ការងារ​ធ្វើ​ទៅវិញ​។ តាម​ពិត​ទៅ​ ប្រសិនបើ​សិស្ស​ និស្សិត​មាន​ចំណុច​ទាំងប៉ុន្មាន​ខាងក្រោម​នេះ​ នោះ​ពួកគេ​នឹង​មិនបាច់​បារម្ភ​ពី​ភាព​គ្មាន​ការងារ​ធ្វើ​ក្រោយពេល​បញ្ចប់​ការសិក្សា​នោះ​ទេ​។

1. ចំណេះដឹង​វិជ្ជាជីវៈ​
ការសិក្សា​នៅ​កម្រិត​មហាវិទ្យាល័យ​ គឺជា​ការសិក្សា​ដែល​ផ្តោត​សំខាន់​លើ​ចំណេះដឹង​សម្រាប់​ធ្វើការងារ​ តែ​នៅក្នុង​ជំនាញ​គោល​រយៈពេល4ឆ្នាំនេះ​ មានមុខ​វិជ្ជា​ជាច្រើន​ផ្សេងគ្នា​ដែល​អាច​បំបែក​បាន​ជា​អាជីព​ការងារ​ជាច្រើន​ផង​ដែរ​។ ហេតុនេះ​និស្សិត​ត្រូវតែ​ដឹង​ថា​ អាជីព​ជាក់លាក់​ណាមួយ​លើ​វិស័យ​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​សិក្សា​ជា​អាជីព​ដែល​ខ្លួន​ពេញចិត្ត​ពិតប្រាកដ​។

ឧទាហរណ៍​ ប្រសិនបើ​គាត់​កំពុង​សិក្សា​លើ​មុខវិជ្ជា​នីតិសាស្ត្រ​ និស្សិត​គួរ​កំណត់​ឱ្យ​ច្បាស់​ថា​អនាគត​ទៅ​ចង់​ក្លាយជា​មេធាវី​ឯកទេស​រដ្ឋប្បវេណី​ មេធាវី​ខ្លាំង​ខាង​ព្រហ្មទណ្ឌ​ អ្នកធ្វើការ​ងារ​ក្នុង​ក្រសួង​-ស្ថាប័នរដ្ឋ​ មន្ត្រី​ជំនាញ​ផ្នែក​ច្បាប់​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន​ ឬចង់​ធ្វើការងារ​នៅក្នុង​តុលាការ​ជាដើម​។ ក្រោយពេល​កំណត់​ច្បាស់​ហើយ​ និស្សិត​អាច​ចាប់​យកមុខ​វិជ្ជា​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងអស់​នោះ​ដើម្បី​ធ្វើការ​សម្រួច​ឱ្យ​ខ្លាំង​ដើម្បី​ធានា​ថា​យើង​អាច​ចេះចាំ​ច្បាស់​ និង​អាច​ធ្វើការងារ​បាន​។

2. បទ​ពិសោធ​
នៅក្នុង​ការ​ដាក់ពាក្យ​ធ្វើការងារ​ ជាពិសេស​អ្នកធ្វើ​ការងារ​ក្នុង​វិស័យ​ឯកជន​ ភាគច្រើន​ជ្រើសរើស​បុគ្គលិក​ដែល​មានបទពិសោធន៍​ការងារ​ស្រាប់​។ មាន​និស្សិត​ជាច្រើន​មិន​ហ៊ាន​ដាក់ពាក្យ​ធ្វើការងារ​ដោយសារ​មិន​មាន​បទ​ពិសោធ​គ្រប់គ្រាន់​តាម​ការកំណត់​របស់​ស្ថាប័ន​ នៅពេល​ដែល​ពួកគេ​ទើបនឹង​ចេញពី​សាកល​វិទ្យាល័យ​។ត្រង់​ចំណុច​នេះ​ និស្សិត​គួរ​ចាប់ផ្តើម​ស្វែងរក​ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ ឬធ្វើការងារ​ហាត់​ការ​នៅក្នុង​ស្ថាប័ន​ណា​ដែល​ត្រូវ​នឹង​អាជីព​របស់​ខ្លួន​។ បើ​ទោះ​បី​ជា​ការងារ​នោះ​មិនធំ​ដុំ​ ឬមិន​សូវ​សំខាន់​ក្នុង​ស្ថាប័ន​ តែ​វា​ក៏​ត្រូវ​បាន​គេ​រាប់បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុងរយៈពេល​ដែល​យើង​ធ្វើការងារ​ក្នុង​វិស័យ​ដែល​យើង​កំពុង​សិក្សា​នោះ​ដែរ​។ ប្រសិនបើ​និស្សិត​បាន​ប្រឡូក​ជាមួយ​ការងារ​ជាក់ស្តែង​នៅ​ឆ្នាំទី2​ នោះ​មានន័យថា​ គ្រាន់តែ​ចប់​សាកល​វិទ្យាល័យ​ភ្លាម​ គាត់​មាន​បទ​ពិសោធ​ជាង​ 2ឆ្នាំ​រួច​បាត់​ទៅ​ហើយ​។

3. អត្តចរិត​ និង​អាកប្ប​ករិយា​
ចំណុច​នេះ​ ជា​ចំណុច​សំខាន់​ដែល​និយោជក​ភាគច្រើន​ត្រូវការ​ ព្រោះ​ចំណេះ​ជំនាញ​អាច​បណ្តុះបណ្តាល​បាន​ តែ​អត្តចរិត​លំបាក​ណាស់​ក្នុង​ការ​តម្រង់​។ ការ​បណ្តុះ​អត្តចរិត​ល្អ​ដែល​ស្ថាប័ន​នានា​ចង់​បាន​ គឺ​សមត្ថភាព​ធ្វើការងារ​ជា​ក្រុម​ ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ​ ភាព​បត់បែន​ និង​ប្រសិទ្ធភាព​ការងារ​ខ្ពស់​។ អត្តចរិត​ និង​អាកប្ប​កិរិយា​ល្អ​នេះ​ ជា​មេរៀន​ដែល​ត្រូវ​រៀន​នៅ​ក្រៅ​សាលា​ ហើយ​វា​កើតឡើង​ពី​ការ​សន្សំ​។ ហេតុនេះ​ការ​ធ្វើ​សូមកុំ​មើល​រំលង​ពីអ​ត្ថ​ន័យ​នៃ​ការ​ងា​រតូចៗ​ដែល​យើង​កំពុង​ធ្វើ​។ ការងារ​ជា​ក្រុម​ដែល​សាស្ត្រា​ចារ្យ​ដាក់​ឱ្យ​ រួម​ទាំង​ការងារ​ដែល​ប្រធាន​ស្ថាប័ន​ដាក់​ឱ្យ​យើង​ធ្វើ​សុទ្ធតែ​បង្កប់​នូវ​មេរៀន​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ហ្វឹកហាត់​ខ្លួនឯង​ឱ្យ​ក្លាយជា​មនុស្ស​ល្អ​ដែលគេ​ចង់​បាន​។ ការ​ធ្វើការងារ​សាលា​សូម​យកចិត្ត​ទុកដាក់​ ហើយ​គិតថា​វា​ជា​ការងារ​សំខាន់​សម្រាប់​អាជីព​ ហើយ​ការ​ធ្វើការងារ​ហាត់​ការ​ក៏​ត្រូវតែ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើ​ឱ្យ​ល្អ​ និង​ពេលខ្លះ​បើ​អាច​ខិតខំ​ធ្វើ​រហូត​មាន​សមត្ថភាព​ល្អ​ជាង​បុគ្គ​លិ​កពេញ​សិ​ទិ្ធ​ក៏​កាន់តែ​ប្រសើរ​។ នៅពេល​នោះ​ កុំថាឡើយ​ចេញពី​សាលា​មិន​លំបាក​ដាក់ពាក្យ​ធ្វើការងារ​ សូម្បីតែ​ប្រធាន​ស្ថាប័ន​ដែល​យើង​កំពុង​ហាត់​ការ​នេះ​ ក៏អាច​នឹង​ទាញ​យើង​ឱ្យ​ចូល​ធ្វើការងារ​ទាំង​មិនទាន់​រៀនចប់​ផង​ក៏​មាន​៕

Advertisement