អ្នកធ្វើការ​ងារ​ ឬអ្នក​សិក្សា​គួរ​ផ្តោត​លើ​គុណភាព​ជា​ជាង​បរិមាណ​…

មិនថា​ការសិក្សា​ ការ​ធ្វើការងារ​ ឬការ​ប្រកប​អាជីវកម្ម​នោះ​ទេ​ អ្វី​ដែល​គ្រប់​គ្នា​គួរ​ផ្តោត​នោះ​គឺ​ គុណភាព​នៃ​ចំណេះដឹង​ដើម្បី​សម្រួច​ ឬបង្កើត​ភាព​ផ្តោត​ជំរុញ​ឱ្យ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ធ្វើ​នោះ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​។ មានតែ​បរិមាណ​ ហើយ​គ្មាន​គុណភាព​ មិន​ត្រឹមតែ​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​ទទួល​បាន​លទ្ធផល​វិជ្ជមាន​នោះ​ទេ​ តែ​ពេលខ្លះ​វា​ក៏អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ខាត​បង់​ពេលវេលា​ជាមួយនឹង​ភាព​មិន​ច្បាស់លាស់​ ឬខំ​ច្រើន​ តែ​បានផល​ប្រយោជន៍​តិច​។

លោក​ គីម​ ដារ៉ា​ ស្ថាបនិក​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ Start​ Up​ Cambodia​ បាន​លើកឡើង​ថា​ ដើម្បី​រៀន​ឱ្យ​ចេះ​ ត្រូវ​រៀន​ឱ្យ​បាន​ច្រើន​ តែបើ​ចង់​ចេះច្បាស់​ កុំ​គ្រាន់តែ​រៀន​ច្រើនពេក​ តែ​ត្រូវ​អនុវត្ត​ឱ្យ​បាន​ច្រើន​។ បុគ្គល​ដែល​ជោគជ័យ​ភាគច្រើន​ មិនមែន​ជា​អ្នកចេះ​ច្រើន​នោះ​ទេ​ តែ​ជា​អ្នកចេះ​ច្បាស់​។ មនុស្ស​មិន​តិច​ទេ​ដែល​ខំរៀន​ឱ្យ​បានតែ​បរិមាណ​ តែ​គ្មាន​គុណភាព​ ហើយ​នឹក​ឆ្ងល់​ថា​ ហេតុអ្វី​បាន​ខ្លួន​មិន​អាច​សម្រេច​កិច្ចការ​ងារ​ធំៗ​បាន​?។ ខណៈ​អ្នកខ្លះ​ទៀត​ឆាប់​ធុញទ្រាន់​នឹង​ការ​ងារ​ដដែល​ៗ ទោះបីជា​ខ្លួន​នៅ​មិនទាន់​ចេះច្បាស់​ក៏​ដោយ​ ដែល​ជាហេតុ​ធ្វើ​ឱ្យ​គាត់​មិន​អាច​មាន​ជំនាញ​ណាមួយ​ច្បាស់លាស់​។

លោក​ គីម​ ដារ៉ា​ បាន​និយាយ​ថា​៖ “អ្នកចេះ​ច្បាស់​ គេ​ច្រើនតែ​ហៅថា​ ជា​បុគ្គល​ដែល​មាន​វិជ្ជា​វៈ​ច្បាស់​ លាស់​ មិនមែន​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​វិជ្ជាជីវៈ​ច្រើន​នោះ​ទេ​”។

បើ​តាម​ស្ថាបនិក​ស្ថាប័ន​អប់រំ​ខាងលើ​ ការ​ចេះ​ច្រើន​ជា​រឿង​ល្អ​ ប្រសិនបើ​អ្វី​ដែល​យើង​ចេះ​នោះ​សុទ្ធតែ​ចេះស្ទាត់​ និង​អាច​ក្លាយជា​ជំនាញ​ច្បាស់លាស់​មួយ​ មិនមែន​ចេះ​ច្បោល​ៗគ្រប់មុខ​នោះ​ទេ​។ ការ​គ្រាន់តែ​ចេះ​ច្រើន​ច្បោល​ៗ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​បាត់បង់​អត្តសញ្ញាណ​ដែល​ជា​ចំណុច​គោល​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ឆ្ពោះទៅ​រក​ចំណុច​សំខាន់​នៃ​ភាព​រីកចម្រើន​ក្នុង​ជីវិត​។ អ្វី​ដែល​ជា​ចំណុច​ប្រឈម​ ឬចន្លោះ​ប្រហោង​របស់​យុវវ័យ​បច្ចុប្បន្ន​ គឺ​ខំ​ច្រើន​ តែ​មិន​ផ្តោត​។

ទាំង​ការ​ធ្វើការងារ​ ឬការសិក្សា​ក៏ដោយ​ គាត់​ចូលចិត្ត​ស្វែងយល់​ក្នុងរយៈពេល​ខ្លី​ បន្ទាប់មក​ក៏​លោត​ទៅ​រក​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ ទាំង​គាត់​មិនទាន់​មាន​គ្រឹះ​រឹងមាំ​លើ​មុខវិជ្ជា​ចាស់​របស់​គាត់​នៅឡើយ​។ ការ​ធ្វើបែប​នេះ​ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ខាតបង់​ពេលវេលា​ច្រើន​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួនឯង​ ព្រោះ​ការបង្កើត​ជំនាញ​ច្បាស់លាស់​មួយ​ត្រូវការ​ការ​ធ្វើ​ដដែល​ៗ និង​ស្វែងយល់​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​ ស៊ីជម្រៅ​ទើប​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​។ ហេតុនេះ​វា​ត្រូវការ​ការ​ផ្តោត​ និង​អំណត់​ក្នុង​ពេលវេលា​សមរម្យ​មួយ​ មុននឹង​ឈានជើង​ទៅ​ចាប់​អ្វី​ថ្មី​ៗសម្រាប់​បន្ត​អភិវឌ្ឍន៍​ ឬគាំទ្រ​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​គ្រឹះ​ដែល​យើង​មាន​នេះ​។

យុវ​សិស្ស​ ឌួង​ សុនី​តា​ សិស្ស​ពូកែ​និទ្ទេស​ A ឆ្នាំ​សិក្សា​ 2018​-2019​ នេះ​បាន​លើកឡើង​ថា​ ការកំណត់​គោលដៅ​ច្បាស់លាស់​ និង​ផ្តោត​សំខាន់​លើ​អ្វី​ដែល​យើង​កំពុង​ធ្វើ​ដ៏​មុត​ស្រួច​ ជា​វិធីសាស្ត្រ​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​លើ​ការសិក្សា​។ ដើម្បី​ទទួល​បាន​និទ្ទេស​ល្អ​ និង​ជោគជ័យ​កាន់តែ​ខ្លាំង​ អ្នក​សិក្សា​គួរ​ប្រឹងប្រែង​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​ឱ្យ​បាន​ល្អ​ ដោយ​ភាព​ច្បាស់លាស់​។ ការបែងចែក​ពី​ចំណុច​សំខាន់​នៃ​មេរៀន​ និង​ចំណុច​អាទិភាព​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​ ជា​គន្លឹះ​យ៉ាង​សំខាន់​មួយ​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ទទួល​បាន​នូវ​និទ្ទេស​ល្អ​។ មាន​សិស្ស​ជាច្រើន​មិន​ចេះ​បែងចែក​ចំណុច​ដែល​ត្រូវ​ផ្តោត​ បន្ទាប់មក​ធ្វើ​ឱ្យ​ខ្លួនឯង​ច្របូកច្របល់​ ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួកគេ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ច្រើន​ប៉ុនណា​ក៏​មិន​អាច​ទទួល​បាន​លទ្ធផល​ល្អ​ដែរ​។

យុវ​សិស្ស​ ឌួង​ សុនី​តា​ បាន​និយាយ​ថា​៖ “ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​រៀន​មុខវិជ្ជា​នី​មួយ​ៗទទួល​បាន​លទ្ធផល​ល្អ​ អ្វី​ដែល​យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​គឺ​ អនុវត្ត​វា​ឱ្យ​បាន​ជាប់​ជាប្រចាំ​។

ដើម្បី​រៀន​ឱ្យ​ទទួល​បាន​លទ្ធផល​ល្អ​ មិនបាច់​បង្ខំ​ពេក​នោះ​ទេ​ តែ​ត្រូវការ​ការ​ផ្តោត​ និង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​បាន​យូរអង្វែង​បន្តិច​ម្តង​ៗដោយ​ភាព​ច្បាស់លាស់​”។

សិស្ស​ពូកែ​និទ្ទេស​ A ខាងលើ​បាន​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា​ ការសិក្សា​ដោយ​មិន​មាន​ចំណុច​ផ្តោត​ច្បាស់លាស់​ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​គេ​មើលទៅ​ចេះ​គ្រប់មុខ​ តែ​ស្ថានភាព​ជាក់ស្តែង​ គេ​មាន​ចំណុច​ខ្វះខាត​គ្រប់មុខ​វិជ្ជា​ទាំងអស់​។ ពេលខ្លះ​ដោយសារតែ​ភាព​ច្របូកច្របល់​ ពេល​ប្រឡង​ជាក់ស្តែង​ គេ​អាច​រកនឹក​មិនឃើញ​ពី​ចំណុច​ដែល​ខ្លួនឯង​ធ្លាប់​ចេះ​ក៏មានដែរ​។ ហេតុនេះ​ អ្វី​ដែល​អាច​ធ្វើ​បាន​ គឺ​កុំ​មើលងាយ​ស្ថានការណ៍​ ប្រសិនបើ​ដាក់ចិត្ត​ថា​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ គឺ​ធ្វើ​ដោយ​យកចិត្ត​ទុកដាក់​ ហើយ​កុំ​មើលងាយ​ផ្នែក​ណាមួយ​ក្នុង​មុខវិជ្ជា​នោះ​ បើ​ទោះបី​វា​ជា​ចំណុច​តូច​មួយ​ក៏ដោយ​ ព្រោះ​មនុស្ស​ច្រើនណាស់​ដែល​ជួប​ការ​សោក​ស្តាយ​ដោយសារតែ​មិន​អាច​ធ្វើលំ​ហា​ត់​តូច​ៗទាំងអស់​នោះ​បាន​ ដោយសារតែ​គិតថា​ខ្លួន​ចេះ​ហើយ​មុន​ពេល​ប្រឡង​៕

Advertisement