រដ្ឋមន្ត្រី​អប់រំ​បញ្ជាក់​ថា​ កម្ពុជា​ដាក់ចេញ​កត្តា​ 4យ៉ាង​ដើម្បី​ឱ្យ​សាលា​រដ្ឋ​មានគុណ​ភាពល្អ​

ក្រោយ​ការ​ធ្វើ​កំណែទម្រង់​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ​ យុវជន​ និងកីឡា​ បាន​ជំរុញ​ឱ្យ​មានការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​យ៉ាងច្រើន​លើ​វិធី​សាស្រ្ត​នានា​ ដើម្បី​ធ្វើការ​អភិវឌ្ឍ​សាលារៀន​របស់​រដ្ឋ​ឱ្យ​មានគុណ​ភាព​ខ្ពស់​ និង​ទាញ​បាន​នូវ​ទំនុកចិត្ត​កាន់តែ​ច្រើន​ពី​អាណាព្យាបាល​សិស្ស​ដែល​កំពុង​សិក្សា​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​។

ឯកឧត្តម​បណ្ឌិតសភា​ចារ្យ​ ហង់​ជួន​ ណា​រ៉ុន​ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ​ យុវជន​ និងកីឡា​ បាន​លើកឡើង​ថា​ បន្ទាប់ពី​មាន​កំណែទម្រង់​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​ យើង​បាន​ដាក់ចេញ​នូវ​កត្តា​សំ​ខាន់​ៗ 4យ៉ាង​ ដែល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​សាលា​រដ្ឋ​មាន​សមត្ថភាព​ល្អ​មិនចាញ់​សាលា​ឯក​ជន​ ឬកន្លែង​ខ្លះ​អាច​ល្អ​ជាង​សាលា​ឯកជន​ថែមទៀត​ផង​។ កត្តា​សំ​ខាន់​ៗទាំងអស់​នោះ​ មាន​ដូចជា​ ទី1​ គឺ​ការគ្រប់គ្រង​ និង​ការដឹកនាំ​របស់​នាយក​សាលា​។

ឯកឧត្តម​បាន​វាយតម្លៃ​ខ្ពស់​ចំពោះ​នាយក​សាលា​សំ​ខាន់​ៗជាច្រើន​នៅ​កម្ពុជា​ដែល​កន្លងមក​បាន​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ក្នុង​ការ​ធ្វើការងារ​ដឹកនាំ​ផង​ និង​គ្រប់គ្រង​ផង​រហូត​ធ្វើ​ឱ្យ​សាលា​របស់​គាត់​ក្លាយជា​កន្លែង​ដែល​មាន​បរិស្ថាន​ល្អ​ មាន​សុវត្ថិភាព​ខ្ពស់​ចំពោះ​សិស្ស​ និង​មានការ​អប់រំ​ល្អ​ប្រសើរ​។ ឯកឧត្តម​មានប្រសាសន៍​ថា​ ការទទួលខុសត្រូវ​របស់​នាយក​សាលា​ គឺ​មាន​ច្រើន​ណាស់​ក្នុង​ការ​គាំពារ​សិស្សានុសិស្ស​ ដោយ​ក្នុង​នោះ​មាន​ទាំង​ការ​គាំពារ​ផ្នែក​សុវត្ថិភាព​ចំណីអាហារ​ សុវត្ថិភាព​ផ្នែក​ផ្លូវកាយ​ពី​គ្រោះថ្នាក់​នានា​ ដូចជា​បញ្ហា​អគារ​ ឬបញ្ហា​ផ្សេងទៀត​នៅក្នុង​បរិវេណ​សាលា​។

ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា

បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​ នាយក​ក៏​ត្រូវការ​ពារ​សិស្ស​កុំឱ្យ​មាន​ការ​គំរាមកំហែង​ បញ្ហា​បង​តូច​-បងធំ​ និង​ធានា​នូវ​សុវត្ថិភាព​ផ្លូវចិត្ត​សម្រាប់​សិស្ស​ជាដើម​។ ឯកឧត្តម​ ហង់​ជួន​ ណា​រ៉ុន​ បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​៖ «ក្នុងចំណោម​បញ្ហា​សំ​ខាន់​ៗនានា​ដែល​ក្រសួង​កំពុង​យកចិត្ត​ទុកដាក់​ បញ្ហា​ចំណីអាហារ​ក៏​ជា​បញ្ហា​ចម្បង​មួយ​ដែល​ប៉ះពាល់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដល់​ការអប់រំ​របស់​សិស្ស​ ព្រោះ​កាលណា​របប​អាហារ​មិនល្អ​ ការ​រីក​លូតលាស់​របស់​សិស្ស​ក៏​មិនល្អ​ ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ការសិក្សា​ក៏​មាន​បញ្ហា​ទៅតាម​នោះ​ដែរ​»។

បើ​តាម​ឯកឧត្ដម​រដ្ឋមន្ត្រី​ ក៏បាន​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា​ កន្លងមក​ក្រសួង​ក៏បាន​ដាក់ចេញ​នូវ​គោលនយោបាយ​សុខភាព​សិក្សា​ ដើម្បី​ឱ្យ​មានការ​ត្រួតពិនិត្យ​ដោយ​យកចិត្ត​ទុកដាក់​លើ​សុខភាព​របស់​សិស្ស​ និង​រៀបចំ​ឱ្យ​មាន​ផែនការ​ពហុ​វិស័យ​ដើម្បី​បង្ការ​ជំងឺឆ្លង​ និង​ជំងឺ​មិន​ឆ្លង​ជាដើម​។ បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​ នៅ​តាម​សាលារៀន​ក៏​មានកម្ម​វិធី​ដើម្បី​ពិនិត្យមើល​អនាម័យ​មាត់​ធ្មេញ​ បញ្ហា​ភ្នែក​ បញ្ហា​អាហារូបត្ថម្ភ​ និង​អនាគត​ ត្រូវ​វាស់​កម្ពស់​ និង​ថ្លឹង​ទម្ងន់​កុមារ​ជាប្រចាំ​ ដើម្បី​ឱ្យ​ដឹងពី​ការ​រីកចម្រើន​របស់​គាត់​ថា​តើ​ល្អ​ ឬមិន​ល្អ​?។

បន្ថែម​ពី​លើ​នេះ​ យើង​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​ទៅ​នាយកដ្ឋាន​ជំនាញ​ មន្ទីរ​ និង​នាយក​សាលា​ ដើម្បី​ធ្វើការងារ​ជាមួយ​អ្នកលក់​ដូរ​ ដោយ​នាយក​សាលា​នី​មួយ​ៗត្រូវ​ធានា​ឱ្យ​បាន​នូវ​បញ្ហា​សុវត្ថិភាព​ចំណីអាហារ​ ដោយ​ឱ្យ​អ្នកលក់​ លក់​តែ​ចំណីអាហារ​ណា​ដែល​មិន​មាន​រសជាតិ​ផ្អែម​ពេក​ មិន​មាន​ខ្លាញ់​ច្រើនពេក​ មាន​ភាព​ស្រស់​ មិន​ជិត​ហួស​កាលបរិច្ឆេទ​ មាន​ប្រភព​ច្បាស់លាស់​ និង​ហាមឃាត់​អាហារ​ណា​ដែល​ប៉ះពាល់​ដល់​សុខភាព​កុមារ​ ដូចជា​គ្រឿងស្រវឹង​ អាហារ​ប៉ូវ​កម្លាំង​ ឬប្រភេទ​អាហារ​មិន​មាន​សុវត្ថិភាព​មួយចំនួន​ផ្សេងទៀត​។

ក្រៅពី​ការគ្រប់គ្រង​របស់​នាយក​សាលា​ កត្តា​សំខាន់​ទី2​ ដែល​ជំរុញ​ឱ្យ​សាលា​រដ្ឋ​មានគុណ​ភាព​ល្អ​ដែរ​នោះ​ គឺ​កត្តា​គ្រូបង្រៀន​។

គ្រូបង្រៀន​មាន​តួនាទី​សំខាន់ណាស់​ក្នុង​ការចែក​រំលែក​ចំណេះដឹង​ បទ​ពិសោធ​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​ទៅ​សិស្សានុសិស្ស​។ហេតុនេះ​គ្រូបង្រៀន​ត្រូវតែ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ជាប់​ជាប្រចាំ​ដើម្បី​ធានា​ថា​ ការ​បង្រៀន​របស់​គាត់​ត្រូវ​នឹង​បរិបទ​សកល​ដែលគេ​ត្រូវការ​។

បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​គ្រូបង្រៀន​ត្រូវតែ​មាន​ឧបករណ៍​បង្រៀន​គ្រប់គ្រាន់​ មាន​ថ្នាក់​និទស្សន៍​ និង​មាន​កិច្ចការ​តែង​និពន្ធ​ត្រឹមត្រូវ​។ លើស​ពីនេះ​ទៅទៀត​ ដើម្បី​ធានា​ថា​ ការ​បង្រៀន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់​ គឺ​ត្រូវ​មានការ​ធ្វើ​អធិការកិច្ច​ជាប់​ជាប្រចាំ​ ដើម្បី​តាមដាន​ការអនុវត្ត​របស់​គ្រូ​ដែល​ជា​បុគ្គល​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​ការអប់រំ​ដល់​សិស្សានុសិស្ស​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​។

កាលណា​គ្រូបង្រៀន​មាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​ នោះ​សិស្សានុសិស្ស​ក៏​មានឱកាស​ល្អ​ច្រើន​ក្នុង​ការ​ទទួលយក​ប្រភព​ចំណេះដឹង​ជា​វិជ្ជមាន​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ដែរ​។

ចំណែក​ឯក​ត្តា​សំខាន់​ទី3​ ដែល​ក្រសួង​កំពុង​យកចិត្ត​ទុកដាក់​ដែរ​នោះ​ គឺ​កត្តា​លទ្ធផល​ការសិក្សា​របស់​សិស្ស​។ កត្តា​នេះ​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់​ ព្រោះ​ទាល់តែ​មានការ​ជំរុញ​ឱ្យ​សិស្ស​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ និង​មាន​វិធី​សាស្រ្ត​បង្រៀន​ល្អ​ ទើប​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​គុណភាព​នៃ​ការអប់រំ​កើនឡើង​ជា​វិជ្ជមាន​បាន​។ ក្រសួង​បាន​ចាប់ផ្តើម​អនុវត្ត​នូវ​ផែនការ​សកម្មភាព​សំ​ខាន់​ៗ ចាប់តាំងពី​សិស្ស​នៅ​តូច​ៗរហូតដល់​ធំ​។

ជាក់ស្តែង​ យើង​មាន​រៀបចំ​ឱ្យ​មាន​ថ្នាក់​កុមារ​មេត្រី​ ដើម្បី​ឱ្យ​សិស្ស​ទាំងប្រុស​ និង​ស្រី​ទទួល​បានការ​អប់រំ​ល្អ​ដូចគ្នា​ មានការ​ការពារ​ល្អ​ដូចគ្នា​ និង​អប់រំ​ដោយ​វិធី​សាស្រ្ត​វិជ្ជមាន​ ដើម្បី​ឱ្យ​ពួកគេ​ធំធាត់​ឡើងជា​មួយ​នឹង​ផ្នត់គំនិត​ ក៏ដូចជា​ការអប់រំ​ដែល​ល្អ​។ បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​ យើង​មានកម្ម​វិធី​ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍ​អំណាន​ដំបូង​ ដើម្បី​បង្ហាត់​សិស្ស​ទាំងអស់​ឱ្យ​ចេះ​អាន​ និង​ចាប់អារម្មណ៍​លើ​អំណាន​តាំងពី​វ័យ​ក្មេង​ៗ។

បន្ថែម​ពី​លើ​នេះ​ នៅពេល​ពួកគេ​ចូល​ដល់កម្រិត​អនុវិទ្យាល័យ​ យើង​មាន​សាលា​ជំនាន់​ថ្មី​ដើម្បី​ធ្វើការ​បណ្តុះបណ្តាល​តាមវិធី​សាស្ត្រ​ថ្មី​ ក៏ដូចជា​មានការ​ធ្វើតេស្ត​ជាប្រចាំ​ដើម្បី​ធានា​ថា​ ពួកគេ​មាន​សមត្ថភាព​គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​បន្ត​ទៅ​ថ្ងៃ​អនាគត​។

ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា​ កត្តា​សំខាន់​ទី4​ គឺ​កត្តា​អា​ណា​ព្យា​ល និង​ការចូលរួម​ពី​ផ្នែកឯកជន​ក្នុង​ការអប់រំ​។ កាលណា​អាណាព្យាបាល​មានការ​ចូលរួម​បាន​ល្អ​ នោះ​លទ្ធផល​នៃ​ការសិក្សា​របស់​សិស្ស​ ក៏​នឹង​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​ផង​ដែរ​។ បន្ថែម​ពីលើ​នេះ​សាលារៀន​ខ្លាំង​ ក៏​ត្រូវ​ការ​ការចូលរួម​គាំទ្រ​ពី​អាជ្ញាធរ​ និង​ផ្នែក​ពាក់ព័ន្ធ​នានា​ដើម្បី​ជំរុញ​ឱ្យ​ការអប់រំ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​៕

Advertisement