អាថ៌កំបាំង​របស់​ការ “ស្ងាប‟ និង​ហេតុផល​ដែល​ធ្វើឱ្យ​អ្នកដទៃ​ត្រូវ​ស្ងាប​តាម…

October 25, 2018​ ម៉ោង 3:59 pm

ស្ងាប ជា​អា​ការដែល​យើង​ជួបប្រទះ​ជា​ញឹកញាប់​នៅលើ​មនុស្ស​គ្រប់​វ័យ ដែល​រហូតមក​ដល់ពេលនេះ​ហើយក៏​នៅតែ​មិនទាន់មាន​ចម្លើយ​ដែល​ច្បាស់លាស់​ណាមួយ​បញ្ជាក់ថា ហេតុអ្វី​បាន​មនុស្ស​យើង​ត្រូវ​ស្ងាប​នៅឡើយ តែមាន​ទ្រឹស្ដី​ជាច្រើន​ដែល​អធិប្បាយ​ថា ហេតុ​អី​បាន​មនុស្ស​ត្រូវ​ស្ងាប និង​ហេតុ​អី​បាន​ត្រូវ​ស្ងាប​តាម​គ្នា… ទ្រឹស្ដី​ទាំងអស់នោះ​មានដូចជា ៖

ជួយ​ឱ្យ​យើង​មាន​អារម្មណ៍​លែង​ងងុយគេង
ជា​អ្វីដែល​យើង​បានដឹង​ច្បាស់​ទាំងអស់គ្នា​ហើយ​ថា ការ​ស្ងាប​តែងតែ​តាម​មក​ដោយ​ការធ្វើ​ចលនា​រាងកាយ ដូចជា​ ការពត់​ខ្លួន ឬ​ក្រោកឈរ​ជាដើម ដែល​ទង្វើ​ដ៏​គួរឱ្យ​រំខាន​ទាំងអស់នេះ​អាចជួយ​ទប់ស្កាត់​ អារម្មណ៍​ងងុយគេង​ដែល​កើតឡើង​បាន។ ជួយ​បន្ថែម​ភាព​ត្រជាក់​ដល់​ខួរក្បាលទ្រឹស្ដី​មួយទៀត​បាន​ប្រាប់ថា ការ​ស្ងាប​ជួយ​ឱ្យ​ខួរក្បាល​ត្រជាក់ ដោយសារតែ​ការ​ស្ងាប​នឹងធ្វើ​ឱ្យ​ត្រូវ​ស្រូប​ដង្ហើមចូលវែងៗ ដើម្បី​ទាញយក​ខ្យល់អាកាសត្រជាក់ៗចូលទៅ​តាម​មាត់ បន្ទាប់ពីនោះ​ក៏​នឹងធ្វើ​ឱ្យ​ឈាម​ដែល​កំពុង​ហូរ​ទៅ​ចិញ្ចឹម​ខួរក្បាល​ត្រជាក់​។ អ្នកកំណត់​ទ្រឹស្ដី​នេះ​បាន​អះអាងថា មានការ​សង្កេតឃើញ​សីតុណ្ហភាព​របស់​ខួរក្បាល​កើនឡើង​ខ្ពស់​ក្នុងអំឡុង​មុននឹង​កើត​អាការ​ស្ងាប និង​សង្កេតឃើញ​សីតុណ្ហភាព​ដែល​ថយចុះ​ក្នុងអំឡុងពេល​ក្រោយ​ស្ងាប​រួច។

ហេតុ​អី​បាន​មានការ​ស្ងាបតាមគ្នា?
ការ​ស្ងាប​ជា​ទង្វើ​ដែល​ធ្វើឱ្យ​កើតមាន​ការ​ស្ងាប​តាម​គ្នា​បាន ដូច្នេះ​ពេលដែល​ឃើញ​នរណាម្នាក់​ស្ងាប យើង​ក៏​ច្រើនតែ​ចង់​កើត​អាការ​ស្ងាប​តាម​ដែរ ដែល​អាការ​នេះ​មានការ​សន្និដ្ឋានថា ការ​ស្ងាប​តាម​គ្នា​នេះ មាន​ចំណែក​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​កម្រិត​ភាព​យល់ចិត្ត​យល់​ថ្លើម និង​យល់​ពី​អារម្មណ៍​របស់​អ្នកដទៃ។

មិន​ចង់​ស្ងាប ចូរ​សាកល្បង​ធ្វើបែបនេះ…
* ដកដង្ហើម​ចូលវែងៗ ៈ បើ​អ្នកណា​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ខ្លួនឯង​កើត​អាការ​ស្ងាប​យ៉ាងច្រើន​នោះ ចូរ​សាកល្បង​ដកដង្ហើម​ចូល-ចេញវែងៗតាម​ច្រមុះ ព្រោះ​រាងកាយ​អាច​ត្រូវការ​អុក​សុីែហ៊្សន​ក្នុង​បរិមាណ​ច្រើនឡើង។ ការស្រាវជ្រាវ​មួយ​បាន​រកឃើញថា ការដក​ដង្ហើមចូល-ចេញវែងៗ អាចជួយ​បន្ថយ​អាការ​ដែល​ចង់​ស្ងាបតាមគ្នា​បាន។
* កម្រើក​រាងកាយ ៈ អ្នក​គួរ​កម្រើក​រាងកាយ​ឱ្យ​ច្រើនឡើង កុំ​អង្គុយ​នៅ​ស្ងៀម ក្រៅពីនេះ អារម្មណ៍​នឿយ​ល្វើយ ធុញទ្រាន់ និង​តានតឹង​ក៏​ច្រើនតែ​ធ្វើឱ្យ​មនុស្ស​យើង​កើត​អាការ​ស្ងាប​ច្រើន​បានដែរ។
* ធ្វើឱ្យ​រាងកាយ​ត្រជាក់ ៈ អ្នក​អាច​ប្រើ​វិធី​ចេញទៅ​ដើរលេង​នៅក្នុង​ទីកន្លែង​ដែលមាន​ធាតុអាកាស​ល្អ ឬ​មាន​សីតុណ្ហភាព​ដែល​ត្រជាក់​ស្រួល​ជាង​កន្លែងចាស់ តែបើ​អ្នក​គ្មាន​ពេល​ក្នុងការ​ធ្វើ​បែប​នោះបាន ក៏​សាកល្បង​ញ៉ាំ​ភេសជ្ជៈត្រជាក់ៗ ឬ​ញ៉ាំ​នំត្រជាក់ៗ ដូចជា​ ការ៉េម ឬ​ទឹក​កក​ឈូស​ក៏បាន។ នៅពេល​សីតុណ្ហភាព​របស់​រាងកាយ​ត្រជាក់​ចុះ​ហើយ ប្រហែល​ជា​ជួយ​ឱ្យ​អាការ​ស្ងាប​ច្រើន​នោះ​ថយចុះ ឬ​បាត់អស់​ទៅវិញ​បាន។

បើ​ស្ងាប​ច្រើន ឬ​ស្ងាប​ញឹកញាប់​ជ្រុល​ពេក គួរ​ទៅ​ជួប​គ្រូពេទ្យ​ឬទេ?
អ្នក​គួរតែ​ទៅ​ជួប​គ្រូពេទ្យ បើ​មាន​អារម្មណ៍​ថា​អាការ​ស្ងាប​របស់​អ្នក​មិន​ប្រក្រតី និង​មាន​អាការ​ផ្សេងទៀត​រួមជាមួយ​ដែល​អាចជា​អាការ​ដែល​រំខាន​ដល់​ការរស់នៅ​ប្រចាំថ្ងៃ​របស់​អ្នក។ អ្នក​គួរ​ប្រាប់​គ្រូពេទ្យ​ថា មាន​អាការ​ស្ងាប​កើតឡើង​នៅពេលណា រួមទាំង​អាការផ្សេងៗរួមជាមួយ​ផងដូចជា​មើលឃើញ​មិនសូវ​ច្បាស់ ឈឺចាប់​នៅត្រង់​ណាមួយ ឬ​មាន​អត់​បាន​គេង​ដែរឬទេ​ជាដើម។ ព័ត៌មាន​ទាំងអស់នេះ អាច​នឹង​ជួយ​ឱ្យ​គ្រូពេទ្យ​វិនិច្ឆ័យ​អាការ​ដែល​បង្កប់​នៅក្នុង​រាងកាយ​របស់​អ្នក​បាន រួមទាំង​ការណែនាំ​ក្នុងការ​ព្យាបាល​ដែល​ល្អប្រសើរ​ឡើង​ផងដែរ។

ការពិតទៅ ការ​ស្ងាប​អាចជា​សញ្ញា​ខាង​រាងកាយ​ដែល​កើត​អាការ​ចង់​ឈ្នះ​ចង់​ចាញ់​គ្នា​រវាង​អាការ​ដឹងខ្លួន និង​អាការ​ងងុយគេង ហើយ​នៅ​ទីបំផុត​ក៏​ធ្វើឱ្យ​កើត​អាកា​រងោក និង​លក់​ក្នុង(អារម្មណ៍​គេង​លក់ តែ​ភ្នែក​នៅ​បើក)ឡើង ដូច្នេះ​បើ​ពេលនោះ​អាការ​ងងុយគេង​មានជ័យ​ជម្នះ ហើយ​ស្មារតី និង​អារម្មណ៍​របស់​មនុស្ស​ដែល​កំពុង​បើកបរ​បញ្ជា​ឱ្យ​ចត​រថយន្ត​ដើម្បី​ឈប់សម្រាក​នោះ យើង​គួរតែ​ធ្វើតាម​បញ្ជា​របស់​រាងកាយ…៕