តើ​ពេលណា​មិនគួរ​ងូតទឹក?

June 13, 2019​ ម៉ោង 9:26 am

រឹតតែ​អាកាសធាតុ​ក្ដៅ​ខ្លាំង​ រឹតតែ​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ចង់តែ​នៅក្នុង​ទីកន្លែង​ត្រ​ជា​ក់ៗ​ តែបើ​សិន​ជា​មាន​ញើស​ចេញ​ពេញមួយថ្ងៃ​ហើយ​នោះ​ ប្រហែលជា​គ្មានអ្វី​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​មាន​អារម្មណ៍​ស្រស់ថ្លា​ជាង​ការបាន​ងូតទឹក​ឡើយ​ តែ​ក៏​មាន​ពេលខ្លះ​ដែល​យើង​អាច​នឹង​ត្រូវ​រង់ចាំ​សិន​ដែរ​ ទោះជា​ក្ដៅ​បែកញើស​ស្អិត​ខ្លួន​ប៉ុនណា​ក៏ដោយ​ ព្រោះ​អាច​នឹង​កើត​ផល​អាក្រក់​ដល់​រាងកាយ​បាន​។

តើ​ពេលណា​ដែល​យើង​មិន​គួរ​ងូតទឹក​?
១. ទើបតែ​មក​ពី​ក្ដៅ​/ជួប​ធាតុអាកាស​ក្ដៅ​ហប់​ ឬក្ដៅ​ខ្លាំង​
ជាពិសេស​អ្នក​ដែល​មាន​សម្ពាធ​ឈាម​ទាប​ការ​ងូត​ទឹ​កភ្លាម​ៗក្រោយពេល​ប៉ះ​នឹង​ធាតុអាកាស​ក្ដៅ​ ស្បែក​កំពុង​នៅ​ក្ដៅ​ភាយ​នៅឡើយ​ បើសិន​ងូត​ទឹ​កភ្លាម​ៗ អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​រាងកាយ​សម្រួល​សីតុណ្ហភាព​លឿន​ជ្រុល​ពេក​ រហូត​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រថុយ​នឹង​ការ​កើត​ខ្យល់គ​បាត់បង់​ស្មារតី​បាន​ ដូច្នេះ​គួរ​អង្គុយ​សម្រាក​នៅក្នុង​បន្ទប់​ ឬទី​ម្លប់​រហូត​ទាល់តែ​បាត់​ក្ដៅ​ជាមុន​សិន​ សឹម​ទៅងូតទឹក​ទើប​ប្រសើរ​ជាង​។

២. ក្រោយ​ទទួលទាន​អាហារ​រួច​
ក្រោយ​ទទួលទាន​អាហារ​ លោហិត​ភាគច្រើន​នឹង​ហូរ​ទៅ​បំពេញ​នៅ​ឯប្រព័ន្ធ​រំលាយអាហារ​ បើ​សិន​ទៅងូតទឹក​នៅពេល​ហ្នឹង​ ក៏​នឹង​ត្រូវ​មាន​លោហិត​មួយ​ចំណែក​បែងចែក​ទៅ​ចិញ្ចឹម​អវយវៈ​ផ្នែក​ផ្សេង​ៗផង​ដែរ​ ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រព័ន្ធ​រំលាយអាហារ​ធ្វើការ​មិនបាន​ពេញទំហឹង​ អាច​ហើមពោះ​ ឬអាហារ​មិន​រំលាយ​ជាដើម​។

៣. ក្រោយ​ហាត់ប្រាណ​
គួរ​ឱ្យ​ចម្លែក​ចិត្ត​ដែរ​ ដែល​ឃើញ​មនុស្សជា​ច្រើន​ ពេល​ហាត់ប្រាណ​យ៉ាង​ជោកជាំ​រួច​ ក៏​ដើរទៅ​ងូតទឹក​តែម្ដង​…។ ការពិត​វិញ​យើង​គួរ​អង្គុយ​សម្រាក​ឱ្យ​បាត់​ហត់​សិន​ ឬឱ្យ​ខ្លួនប្រាណ​ស្ងួត​ញើស​ល្មម​សមរម្យ​សិន​ រួច​សឹម​ទៅងូតទឹក​ ព្រោះ​ការ​ងូតទឹក​ក្រោយ​ហាត់ប្រាណ​យ៉ាង​ជោកជាំ​ហើយ​ភ្លាម​ៗ អាច​ជាហេតុ​បណ្ដាល​ឱ្យ​លោហិត​ទៅ​ចិញ្ចឹម​បេះដូង​ និង​ខួរក្បាល​បាន​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ក្នុងអំឡុងពេល​ងូតទឹក​ និង​បណ្ដាល​ឱ្យ​កើត​ខ្យល់គ​បាត់បង់​ស្មារតី​បាន​។

៤. ក្រោយ​ញ៉ាំ​គ្រឿងស្រវឹង​
ក្រោយ​ញ៉ាំ​ភេសជ្ជៈ​មាន​ជាតិ​អាល់កុល​ ជាតិ​អាល់កុល​នឹង​ទៅ​ទប់ស្កាត់​ការ​ធ្វើការ​របស់​ថ្លើម​ ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​បញ្ចេញ​ជាតិ​គ្លុយកូស​ចេញ​មក​ក្នុង​ក្រសែ​ឈាម​ថយ​ចុះ​ តែ​អំឡុង​ពេល​ងូតទឹក​ រាងកាយ​នឹង​ត្រូវការ​គ្លុយកូស​រឹតតែ​ច្រើនឡើង​ ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​ការ​ងូតទឹក​ក្រោយ​ញ៉ាំ​គ្រឿងស្រវឹង​ ធ្វើ​ឱ្យ​បរិមាណ​ជាតិ​ស្ករ​នៅក្នុង​ឈាម​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រថុយ​នឹង​ការ​កើត​អាការ​វិលមុខ​ ងងឹតមុខ​ ស្រវាំង​ភ្នែក​ រាងកាយ​គ្មានកម្លាំង​កំហែង​ និង​ប្រថុយ​នឹង​ការ​ខ្យល់គ​ដួល​ក្នុង​បន្ទប់ទឹក​បាន​។

៥. ពេល​ឈឺ​ មាន​គ្រុនក្ដៅ​ខ្លួន​
ប្រហែលជា​បានដឹង​ទាំងអស់គ្នា​រួចមក​ហើយ​ថា​ អ្នកជំងឺ​ដែល​មាន​អាការ​គ្រុនក្ដៅ​ខ្លួន​គួរតែ​ជូត​ខ្លួន​ ដើម្បី​សម្អាតខ្លួន​ប្រាណ​សិន​រហូត​ទាល់តែ​អាការ​គ្រុនក្ដៅ​ខ្លួន​ថយ​ចុះ​។ មិនមែន​ដោយសារតែ​អ្នកជំងឺ​គ្មានកម្លាំង​ទៅងូតទឹក​នោះ​ទេ​ តែ​ដោយសារ​តែ​អំឡុង​ពេល​ដែល​យើង​មាន​ជំងឺ​ សីតុណ្ហភាព​រាងកាយ​នឹង​ឡើង​ខ្ពស់​ដល់​ 38​ – 40អង្សាC​ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​បរិមាណ​ដុត​បំផ្លាញ​កម្ដៅ​ក្នុង​រាងកាយ​កើនឡើង​ 20​% ទើប​ធ្វើ​ឱ្យ​រាងកាយ​ហាក់ដូចជា​ចុះ​ទន់ខ្សោយ​បើសិន​ងូតទឹក​ អាច​កើត​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​រាងកាយ​ ងងឹតមុខ​ ស្រវាំង​ភ្នែក​ បាត់បង់​ស្មារតី​ រហូតដល់​ប្រកាច់​ទៀតផង​៕