អាហារ​សម្រាប់​ស្ត្រី​មានគភ៌​ : វីតាមីន​ A &​ D ត្រូវ​ញ៉ាំ​ឱ្យ​មាន​តុល្យភាព​

December 5, 2019​ ម៉ោង 3:08 pm

វី​តា​មីន​ផ្សេង​ៗសុទ្ធតែ​មាន​ភាព​ចាំបាច់​ចំពោះ​រាងកាយ​ទាំងអស់​ តែបើ​បាន​ទទួល​ច្រើន​ ឬតិច​ជ្រុល​ពេក​ ក៏អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មានផល​អាក្រក់​បាន​ដូចគ្នា​ ជាពិសេស​ វីតាមីន​ A និង​វីតាមីន​ D បើ​បាន​ទទួល​ច្រើនជ្រុល​ពេក​ នឹង​ពិបាក​ក្នុង​ការ​កម្ចាត់​ចេញពី​រាងកាយ​វិញ​ និង​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​ស្ត្រី​មានគភ៌​ និង​ទារក​ក្នុង​ផ្ទៃ​បាន​។

វីតាមីន​ A
ក្រៅពី​មានផល​ដល់​ការ​រីកចម្រើន​ធំធាត់​ ការ​កសាង​ឆ្អឹង​ និង​ប្រព័ន្ធ​បន្ត​ពូជ​ហើយ​ នៅ​អាច​ការពារ​ការ​ឆ្លង​មេរោគ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​រំលាយអាហារ​ ប្រព័ន្ធ​ដកដង្ហើម​ និង​ប្រព័ន្ធ​បន្ទោបង់​ទឹកមូត្រ​ និង​ចាំបាច់​ចំពោះ​រាងកាយ​ក្នុង​ការ​បំបែក​ខ្លួន​របស់​កោសិកា​ទៀតផង​។
តែបើ​ទទួល​បាន​វីតាមីន​ A ច្រើនជ្រុល​ពេក​ក្នុង​ត្រីមាស​ដំបូង​នៃ​ការ​មានគភ៌​ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​កើត​សភាវ​រលូត​បុត្រ​ ឬទារក​ពិការ​ពី​កំណើត​ ហើយ​ថ្លើម​របស់​ស្ត្រី​មានគភ៌​នឹង​ធ្វើការ​ខុសប្រក្រតី​ ដោយសា​តែ​មានការ​ប្រមូល​សន្សំ​វីតាមីន​ A ច្រើន​នៅក្នុង​ថ្លើម​។ កើត​សភាវ​ឆ្អឹង​ពុក​ មាន​អាការ​ក្អួត​ចង្អោ​ ឈឺក្បាល​ វិលមុខ​ និង​ស្រវាំង​ភ្នែក​ជាដើម​។
ស្ត្រី​មានគភ៌​គួរ​ទទួល​វីតាមីន​ A ក្នុង​បរិមាណ​ 770ម៉ៃ​ក្រូ​ក្រាម​ ឬស្មើនឹង​ការ​ញ៉ាំ​បន្លែ​ផ្លែឈើ​យ៉ាងតិច​បំផុត​ក្នុង1ថ្ងៃ​ 5ចំណែក​ (5ក្តាប់​ ឬប្រមាណ​ 1/2 គីឡូក្រាម​) នឹង​បាន​ទទួល​វីតាមីន​ សារធាតុ​រ៉ែ​គ្រប់គ្រាន់​ចំពោះ​តម្រូវការ​របស់​រាងកាយ​។
អាហារ​ដែល​មាន​វីតាមីន​ A មាន​ដូចជា​ មើម​ការ៉ុត​ ម្ទេស​បុក​ ដំឡូងជ្វា​ ថ្លើម​ ស៊ុត​ ទឹកដោះ​ បន្លែ​ផ្លែឈើ​ដែល​មាន​ពណ៌បៃតង​ចាស់​ ពណ៌ក្រហម​ លឿងទុំ​ និង​លឿង​ ដូចជា​ ផ្លែក្រូច​ ផ្លែ​ខេន​តា​លូប​(ត្រសក់ស្រូវ​បារាំង​) ផ្លែ​ទន្លាប់​ ម៉ាក់​ប្រាង​។ល។ វីតាមីន​ A នៅក្នុង​អាហារ​ និង​បន្លែ​ផ្លែឈើ​នឹង​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​រាងកាយ​បាន​ទទួល​វីតាមីន​លើស​ពី​តម្រូវការ​ដូច​វីតាមីន​កែច្នៃ​នោះ​ទេ​។ វីតាមីន​ A ភាគច្រើន​មាន​ច្រើន​នៅក្នុង​បន្លែ​ផ្លែឈើ​ដែល​នឹង​ស្ថិត​ក្នុង​រូបភាព​ជា​ បេ​តា​ឃែ​រ៉ូ​ធីន​ ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្តូរ​ទៅជា​វីតាមីន​ A នៅ​ក្នុង​រាងកាយ​មួយ​សា​ទៀត​។

វីតាមីន​ D
ជួយ​ក្នុង​ការ​បឺត​ជ្រាប​កាល់ស្យូម​ចូល​ទៅ​ក្នុង​រាងកាយ​ ជួយ​ដល់​ការ​ធ្វើការងារ​របស់​បេះដូង​ ប្រព័ន្ធ​ការពារ​រោគ​ និង​រក្សា​កម្រិត​សម្ពាធ​ឈាម​។
តែបើ​ទទួល​បាន​វីតាមីន​ D ច្រើនជ្រុល​ពេក​ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​កើត​សភាវ​ជាតិពុល​ ដូចជា​ ធុញទ្រាន់​ ឬមិន​នឹកចង់​ញ៉ាំ​អាហារ​ ប្រព័ន្ធ​រំលាយអាហារ​ធ្វើការ​មិនបាន​ល្អ​ មិន​ស្រួល​ក្នុង​ពោះ​ ឈឺក្បាល​ ឈឺសន្លាក់​ឆ្អឹង​ កាល់ស្យូម​នៅក្នុង​ឈាម​ខ្ពស់​ កាល់ស្យូម​តោង​នៅក្នុង​បេះដូង​ ក្រលៀន​ សរសៃឈាម​ និង​ប្រព័ន្ធ​ដកដង្ហើម​ ធ្វើ​ឱ្យ​អវយវៈ​ទាំងនោះ​ធ្វើការងារ​ខុសប្រក្រតី​ ដោយសារតែ​រាងកាយ​បឺត​ជ្រាប​កាល់ស្យូម​ច្រើនជាង​ប្រក្រតី​ និង​បង្ខំ​ការ​រំ​លា​យកាលស្យូម​ចេញពី​ឆ្អឹង​ ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​កាល់ស្យូម​ក្នុង​ឈាម​ខ្ពស់​ និង​បាត់បង់​តុល្យភាព​។
គួរ​បាន​ទទួល​វីតាមីន​ D ក្នុង​បរិមាណ​ 600​ IU​ ក្នុង​ 1ថ្ងៃ​ ឬឱ្យ​ស្បែក​ដែល​គ្មាន​ឡេ​ការពារ​ពន្លឺថ្ងៃ​ បាន​ប៉ះ​ពន្លឺថ្ងៃ​ក្នុងអំឡុងពេល​មុន​ម៉ោង​ 10ព្រឹក​ ឬក្រោយ​ម៉ោង​ 3រសៀល​ ប្រមាណ​ជា​ 10​ – 15នាទី​ ក្នុង​ 1អាទិត្យ​ 2ដង​ ដោយសារតែ​វីតាមីន​ D មាននៅ​ក្នុង​ពន្លឺថ្ងៃ​ តែ​បច្ច័យ​ដែល​រារាំង​ការ​សាង​វីតាមីន​ D នៅក្នុង​ស្រទាប់​ស្បែក​នោះ​គឺ​ សម្លៀកបំពាក់​ ឡេ​ការពារ​ពន្លឺថ្ងៃ​ កញ្ចក់​រថយន្ត​ និង​ការ​ធ្វើការ​នៅក្នុង​បន្ទប់​ជាដើម​។
អាហារ​ដែល​មាន​វីតាមីន​ D មាន​ដូចជា​ សាច់​ត្រី​ដែល​មាន​អូ​មេ​ហ្កា3​ ដូចជា​ ត្រី​សា​ឌីន​ សាល់​ម៉ុន​ មែក​ឃើ​រេល​(សា​បាក់​) ធូ​ណា​ ទឹកដោះ​ ខ្លាញ់​ថ្លើម​ត្រី​ និង​ការ​ប៉ះ​ពន្លឺ​ថ្ងៃ​ខ្លះ​ៗ នឹង​ទទួល​បាន​វីតាមីន​ D គ្រប់គ្រាន់​ល្មម​ជាមិនខាន​។

ពេលព្រឹក​ : ស៊ែ​នវិច​ឆ៍​សាច់​ត្រី​ធូ​ណា​-យ៉ា​អួ​ ប្រើ​យ៉ា​អួ​រសជាតិ​ធម្មជាតិ​ជំនួស​ ម៉ា​យ៉ង់​នេស​ ស្ករ​បន្តិច​ និង​ជួយ​រឿង​ប្រព័ន្ធ​បន្ទោបង់​។ សារធាតុ​អាហារ​ចម្បង​ដែល​ស្ត្រី​មានគភ៌​នឹង​បាន​ទទួល​ក្នុង​ពេល​អាហារ​ព្រឹក​នេះ​គឺ​ ប្រូ​តេ​អុីន​ កាល​ស្យូម​ ខ្លាញ់ត្រី​ វីតាមីន​ A – B និង​ D។ពេលថ្ងៃត្រង់​ : ត្រី​ផ្លា​ធូ​ចៀន​ បែប​មិន​ឱ្យ​ស្រួយ​ពេក​ ព្រោះ​បើ​ប្រើ​ពេល​ចៀន​យូរ​ពេក​ ជាតិ​ខ្លាញ់​នៅក្នុង​សាច់​ត្រី​នឹង​រលាយ​ចេញ​មក​អស់​ ធ្វើ​ឱ្យ​មិន​បាន​ទទួល​សារធាតុ​អា​ហា​រល្អៗ​។ពេលល្ងាច​ : ស្ងោ​ជ្រក់​ផ្សិត​ ផ្សិត​ដែល​ដុះឡើង​តាម​ធម្មជាតិ​នឹង​សម្បូរទៅដោយ​វីតាមីន​ D គ្រឿង​ស្ងោរជ្រក់​រសជាតិ​ស្រទន់​បន្តិច​នឹង​ជួយ​បំបាត់​អាការ​ក្អួត​ចង្អោ​ និង​ជួយ​ឱ្យ​ទទួលទាន​អាហារ​បាន​ច្រើនឡើង​ទៀតផង​។យើង​ឃើញ​ហើយ​ថា​ សារធាតុ​រ៉ែ​ និង​សារធាតុ​អាហារ​ដែល​ល្អ​ ច្រើន​តែ​ចេញ​មក​ពី​ប្រភព​អាហារ​តាម​ធម្មជាតិ​ ដូចជា​បន្លែ​ផ្លែឈើ​ សាច់សត្វ​ និង​គ្រាប់​ធញ្ញ​ជា​តិ​ផ្សេង​ៗ ដូច្នេះ​ដើម្បី​សុខភាព​ដ៏​ល្អ​របស់​ខ្លួនឯង​ និង​កូន​តូច​នៅក្នុង​ផ្ទៃ​ ស្ត្រី​មានគភ៌​ត្រូវ​បរិភោគ​ឱ្យ​បាន​គ្រប់គ្រាន់​ និង​សមរម្យ​៕