ឪពុកម្ដាយ​សម័យថ្មី​ កុំ​ភ្លេច​ជួយ​ជំរុញ​កូនតូច​ឱ្យ​ចេះ​សរសេរ​ព្រោះ​ជា​វិវឌ្ឍនាការ​សំខាន់​របស់​កុមារ​តូច​

ទោះជា​បច្ចុប្បន្ន​ជា​យុគសម័យ​នៃ​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​ ដែល​ងាក​ទៅ​ខាងណា​ក៏​ឃើញ​តែ​ស្មា​តហ្វូ​ននិង​កុំព្យូទ័រ​ក៏ដោយ​ តែ​ការ​បង្ហាត់​កូនតូច​ឱ្យ​ចេះ​កាន់​ប៊ិច​ ឬខ្មៅដៃ​សរសេរ​ គឺជា​រឿង​មួយ​សំខាន់ណាស់​សម្រាប់​ក្មេង​វ័យ​មុន​ចូលរៀន​មត្តេយ្យ​ ព្រោះ​ការ​សរសេរ​មាន​ចំណុច​ល្អ​ច្រើនណាស់​សម្រាប់​កុមារ​តូច​ៗ ដូចជា​ការ​ជួយ​ហ្វឹកហាត់​សាច់ដុំ​ប្រអប់ដៃ​របស់​កុមារ​ ជួយ​ឱ្យ​កុមារ​ចេះ​សង្កេត​ និង​ចេះ​ប្រើ​ខួរក្បាល​ផង​ដែរ​។ ខាងក្រោម​នេះ​ជា​ដំណាក់កាល​នៃ​ការ​ចេះ​កាន់​ខ្មៅដៃ​សរសេរ​ ឬគូសវាស​របស់​កុមា​រតូចៗ​តាម​វ័យ​ដែល​អាណាព្យាបាល​គួរតែ​ដឹង​។

ដំណាក់កាល​ទី1​ គូសវាស​ (ក្មេង​តូច​វ័យ​ 2 – 3ឆ្នាំ​) គ្រវាស​គ្រវាត់​គ្មាន​គោលដៅ​។ ចាប់​ខ្មៅដៃ​បាន​ ក៏​គូសវាស​ជា​ខ្សែ​ផ្សេង​ៗជំពាក់​វាក់​វ័ណ្ឌ​គ្នា​ពេញ​ក្រដាស​ ទាំង​ភ្នែក​អាច​នឹង​មិនបាន​មើល​ដៃ​ ឬក្រដាស​ដែល​ខ្លួនឯង​សរសេរ​ផង​។

ដំណាក់កាល​ទី2​ គ្រប់គ្រង​ការ​គូសវាស​ (អាយុ​3ឆ្នាំ​) ទោះជា​ស្នាម​គូសវាស​មិន​ខុសគ្នា​ពី​ដំណាក់កាល​ដំបូង​មែន​ តែ​យ៉ាងហោចណាស់​ ក៏​គេ​ចាប់ផ្តើម​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ការ​ធ្វើ​ចលនា​របស់​សាច់ដុំ​ដៃ​របស់​ខ្លួនឯង​បាន​ហើយ​ និង​ចេះ​សរសេរ​យ៉ាង​មាន​ទិសដៅ​ច្រើនជាង​មុន​បន្តិច​ហើយ​។

ដំណាក់កាល​ទី3​ (អាយុ​ 3 – 4 ឆ្នាំ​) កូនតូច​នឹង​ចូលចិត្ត​គូស​តាម​ស្នាម​ពង្រាង​អុច​ៗ ឬគូស​ជាន់​ពីលើ​តាម​តួអក្សរ​ដែលគេ​ចង់​សរសេរ​ តែ​ឪពុកម្ដាយ​ក៏​កុំទៅ​នឹក​សង្ឃឹមថា​ កូនតូច​នឹង​សរសេរ​ជាន់​ពីលើ​ពង្រាង​នោះ​បាន​ស្អាត​ល្អ​ឱ្យ​សោះ​ ព្រោះ​វា​នៅតែ​វៀច​ទៅ​ឆ្វេង​ ទៅ​ស្តាំ​ និង​ទ្រេតទ្រោត​ដដែល​ ដូច្នេះ​អ្នកម្តាយ​គួរ​កុំ​គិតតែពី​ទិញ​សៀវភៅ​គំរូ​ហាត់សរសេរ​ឱ្យ​កូន​ហាត់សរសេរ​ច្រើនពេក​អី​ និង​កុំ​ភ្លេច​ថា​ ការ​ចូលចិត្ត​របស់​កូនតូច​ វា​គ្រាន់តែ​ជា​វិវឌ្ឍនាការ​មួយ​អំឡុង​ពេល​ប៉ុណ្ណោះ​ មិន​ដូច្នោះ​ទេ​កូន​អាច​នឹង​ធុញទ្រាន់​ និង​ហត់​បាន​ដូចគ្នា​។

ដំណាក់កាល​ទី4​ អាច​សរសេរ​ឈ្មោះ​ខ្លួនឯង​បាន​ សរសេរ​តាម​ពាក្យ​ផ្សេង​ៗបាន​ (អាយុ​ 4ឆ្នាំ​)ចាប់ផ្តើម​សរសេរ​ពាក្យ​ដែល​មាន​អត្ថន័យ​ចំពោះ​ខ្លួនឯង​បាន​ ដូចជា​ឈ្មោះ​របស់​ខ្លួនឯង​ ឬប្រយោគ​ដែល​អ្នកគ្រូ​(សាលា​មត្តេយ្យ​)ធ្លាប់​និយាយប្រាប់​ហើយ​គេ​ចង់​សរសេរ​(រឿងនិទាន​ ឬទីកន្លែង​ដែលគេ​ចូលចិត្ត​) ពេល​អ្នកគ្រូ​សរសេរ​ឱ្យ​មើល​ គេ​នឹង​ព្យាយាម​សរសេរ​តាម​។

ដំណាក់កាល​ទី5​ គិតរក​នឹក​សរសេរ​ពាក្យ​ (អាយុ​ 4 – 5ឆ្នាំ​) ពេល​កូនតូច​បានឮ​ បាន​ស្តាប់​ពាក្យ​អ្វី​មក​ ដូចជា​ ស្រឡាញ់​ម៉ាក់​ ជាដើម​ គេ​នឹង​យកពាក្យ​នោះ​មក​គិត​ និង​សរសេរ​លើ​ក្រដាស​ថា​ “ស្រឡាញ់​ម៉ាក់​” ទោះជា​អក្សរ​មិនសូវ​ស្អាត​មែន​ តែ​ក៏អាច​និយាយ​បាន​ថា​ កូនតូច​ចេះ​សរសេរ​ហើយ​។

ដំណាក់កាល​ទី6​ សរសេរ​បាន​យ៉ាង​ត្រឹមត្រូវ​ (អាយុ​ 5 – 7ឆ្នាំ​) ពេល​អ្វី​គ្រប់យ៉ាង​ត្រៀម​ជាស្រេច​រួចហើយ​ ពេលនោះ​គេ​នឹង​សរសេរ​ពាក្យ​ផ្សេង​ៗបាន​ដោយខ្លួនឯង​យ៉ាង​ចំណាន​ និង​កាន់តែ​ត្រឹមត្រូវ​ឡើង​ទៀតផង​។

ទម្រាំតែ​គេ​អភិវឌ្ឍ​ឡើង​បាន​ជា​ដំ​ណា​ក់ៗ​បែបនេះ​ មិនមែន​ចេះតែ​ត្រឹមត្រូវ​ទៅតាម​អាយុ​ប៉ាច់​ៗនោះ​ទេ​។ កូនតូច​អាច​នឹង​វិវឌ្ឍ​យឺត​លឿន​មិន​ស្មើគ្នា​ទេ​ អាស្រ័យ​លើ​បទ​ពិសោធ​ដែល​ក្មេង​ម្នា​ក់ៗ​ប្រមូល​សន្សំ​បាន​មក​។ ការ​ហ្វឹកហាត់​វិវឌ្ឍនាការ​នេះ​ មាននៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​ងារ​ប្រចាំថ្ងៃ​បែ​បងាយៗ​ដូចជា​ ការ​ហែកក្រដាស​ កាត់​ក្រដាស​ ជួយ​ម៉ាក់​ដួស​បាយ​ កៀប​ដុំទឹកកក​ បើក​បិទ​គម្រប​ដប​ និង​កិច្ចការ​ងារ​ដែល​ធ្វើ​រួម​គ្នា​ មិនថា​តែ​ការ​អាន​សៀវភៅ​ និយាយ​រឿង​និទាន​ លេង​ហ្គេម​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ពាក្យ​ ដូចជា​លេង​តពាក្យ​ចុង​ជួន​ សង្កេត​ពាក្យ​ដែល​ដូចគ្នា​តាម​ស្លាក​ឃោសនា​ពាណិជ្ជកម្ម​នៅ​តាមផ្លូវ​ថ្នល់​ជាដើម​។
ធ្វើ​កិច្ចការ​ងារ​បែបនេះ​ឱ្យ​ក្លាយទៅជា​រឿង​ប្រក្រតី​ ពេលនោះ​កុមារ​នឹង​សរសេរ​បាន​ដោយ​ខ្លួនឯង​ និង​សរសេរ​យ៉ាង​មាន​សេចក្តី​សុខ​ទៀតផង​៕

Advertisement