BNI ផ្តល់​ការអភិវឌ្ឍ​ខ្លាំង​ដល់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​នៅ​កម្ពុជា

ស្រប​ពេលដែល​សង្គម​កំពុងមាន​ការអភិវឌ្ឍ យើង​សង្កេតឃើញថា នៅ​កម្ពុជា ពីមួយថ្ងៃ​ទៅមួយថ្ងៃ​អាជីវកម្មថ្មីៗបានកើត​ឡើង និង​រីកដុះដាល​ដូចផ្សិត​ស្ទើរ​គ្រប់​វិស័យ វា​អាចជា​ឱកាសល្អ​សម្រាប់​ពាណិជ្ជករថ្មីៗក្នុងការ​សាកល្បង​តេស្ត​សមត្ថភាព​ចូល​ប្រកួត​ក្នុង​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម ដែលជា​បញ្ហាក្នុងការ​បង្កើន​នូវ​ការប្រកួតប្រជែង​កាន់តែខ្លាំង​សម្រាប់​អាជីវកម្មចាស់ៗដែល​បាន​បង្កើតឡើងយូរ​មកហើយ ហេតុនេះ​ប្រសិនបើ​ម្ចាស់​អាជីវកម្មនីមួយៗមិន​យកចិត្តទុកដាក់​ក្នុងការ​ស្វែងរក​វិធី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​លើ​ការប្រកួតប្រជែង​ខាង​ផ្នែកទីផ្សារ​ទេនោះ អាជីវកម្ម​របស់គាត់​អាច​នឹង​ជួប​ឧបសគ្គ​ខ្លាំង។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​បញ្ហា​នេះ​អ្នកយកព័ត៌មាន​នៃ ​កាសែត ឡា​រ៉ែ​ន​ពាណិជ្ជ បានធ្វើ​បទ​សម្ភាស​ជាមួយនឹង​លោក ឡុ​ក សាម​ឌី ប្រធាន BNI ប្រចាំ​ប្រទេសកម្ពុជា ដែល​លោក​នឹង​បង្ហាញ​លម្អិត​ពី​គំរូ​នៃ​ការធ្វើ​អាជីវកម្ម​ប្រកបដោយ​ភាព​ឆ្លាត​វៃ និង​សារៈសំខាន់​នៃ BNI ដែល​អាចជួយ​ដល់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ជាច្រើន​នៅ​កម្ពុជា​ឱ្យមាន​ការរីកចម្រើន​ជា​លំដាប់។

1.តើ​អ្វី​ទៅជា BNI?

BNI គឺជា​ស្ថាប័ន​មួយ​ដែល​មកពី​ពាក្យ​ពេញ​ថាបណ្តាញ​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ (Business Network International) ត្រូវបាន​បង្កើតឡើង​ដោយ​បណ្ឌិត Ivan Misner នៅ​ឆ្នាំ1985 បើ​គិត​មកដល់​បច្ចុប្បន្ននេះ​គឺមាន​អាយុ 33ឆ្នាំ​ហើយ។ សម្រាប់​កម្ពុជា ខ្ញុំ​បាន​នាំ Franchise របស់ BNI ចូល​នៅ​ឆ្នាំ 2013។

2.តើ​មូល​ហេតុអ្វី​បានធ្វើឱ្យ​លោក​នាំ Franchise BNI មក​កម្ពុជា?

បើ​និយាយ​អំពី​មូលហេតុ ដំបូង​ឡើយ​ខ្ញុំ​សូមនិយាយ​ពី​រឿង​ដែល​ខ្ញុំ​ស្គាល់ BNI ជាមុនសិន។ ខ្ញុំស្គាល់ BNI តាមរយៈ​មិត្ត​ភ័ក្តិ​ម្នាក់​ដែល​គាត់​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម។ នៅ​ថ្ងៃមួយ​គាត់​បាន​នាំ​ខ្ញុំ​ទៅមើល Chapter មួយ​របស់ BNI នៅ​ប្រទេស​វៀតណា​ម ដែល​នៅពេលនោះ​ខ្ញុំ​ចេះតែ​ឆ្ងល់​ថា ហេតុអ្វី​បានជា​គេ​អាច​ហៅ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ចាប់ពី 60 ទៅ 70អាជីវកម្ម​មក​ប្រជុំគ្នា​ជា​រៀងរាល់​សប្តាហ៍​បាន ព្រោះ​ជាធម្មតា​អ្នករកស៊ី​ប្រសិនបើ​ឮ​ពាក្យ​ថា​ប្រជុំគាត់​ប្រហែលជា​មិនសូវ​ចង់​ចូលរួម​នោះទេ។ ខ្ញុំ​ចាប់ផ្តើម​គិត​ភ្លាម​ថា​ច្បាស់​ជាមាន​រឿង​ពិសេស​អ្វីមួយ​ដែល​ទាក់ទាញ​ឱ្យមាន​ការជួបជុំ​ដ៏​ល្អ​នេះហើយ។

នៅពេល​ខ្ញុំ​ចូល​មើល​ការប្រជុំ​នោះ ខ្ញុំ​ក៏​ឃើញ​គេ​បានផ្តល់​ឱកាស​ឱ្យ​គ្នា​ទៅវិញទៅមក​ផងដែរហើយ​ខ្ញុំ​ចាប់ផ្តើម​ឆ្ងល់​បន្ថែមទៀតថា ហេតុអ្វី​បានជា​គេ​អាច​ផ្តល់ឱកាស​អាជីវកម្ម​ឱ្យ​គ្នា​បាន។ កត្តាទាំងអស់នេះ បាន​ជំរុញ​ឱ្យ​ខ្ញុំ​ចាប់ផ្តើម​សិក្សា​លើ​បញ្ហា​នានា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង BNI ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏បាន​ដឹងថា BNI ធ្លាប់ជួយ​ម្ចាស់​អាជីវ​កម្មបាន 73ប្រទេស​នៅលើ​ពិភពលោក​រួចមកហើយ ហេតុនេះ​ខ្ញុំ​គិតថា វាក៏​អាចជួយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​យើង​បានដែរ។ ពេលនោះ​ខ្ញុំ​ក៏​សម្រេចចិត្ត​ទិញ Franchise BNI មក​កម្ពុជា​តែម្តង។

កាល​នាំចូល​ដំបូង​ឡើយ ខ្ញុំ​មិនទាន់​ដឹងថា BNI គឺជា​អាជីវកម្ម​ដែល​អាចមាន​ផលចំណេញ-ខាត​យ៉ាងដូចម្តេច​នោះទេ តែដោយសារ​តែ​ខ្ញុំ​ចង់​ជួយ​សង្គម និង​ចង់​ជួយ​មនុស្ស ខ្ញុំ​ក៏​សម្រេចចិត្ត​ទិញ Franchise យកមក​កម្ពុជា ហើយ​បន្ទាប់មក​ទើប​ដឹងថា វា​ជា​ប្រព័ន្ធ​ដែលមាន​ចំណូល។

3.ការនាំ​ចូល Franchise មួយ​មិនមែនជា​រឿង​ងាយ​នោះទេ តើ​កត្តា​ប្រឈម​អ្វីខ្លះ​ដែល​លោក​ជួប​នៅពេល​នាំចូល​លើកដំបូង?

ចំពោះ​កត្តា​ប្រឈម គឺ​ដំបូង​ឡើយ​ប្រជាជនកម្ពុជា​មិនទាន់​ស្គាល់​ច្បាស់​នៅឡើយ​ថា អ្វី​ទៅជា BNI ហើយ​កត្តា​ប្រឈម​មួយទៀត​គឺ មាន​មនុស្ស​មួយចំនួន​នៅ​កម្ពុជា​បានធ្វើឱ្យ​ខូច​ឈ្មោះ​ពាក្យ​ថា បណ្តាញ (Network)។ តាមពិតទៅ Network គឺ​ល្អ តែ​មនុស្ស​ខ្លះ​បានធ្វើឱ្យ​ខូច​ឈ្មោះ​ពាក្យ Network នេះ ដោយ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការលក់​ផលិតផល​បែប Network ហេតុនេះ​នៅពេលដែល​ខ្ញុំ​នាំចូល BNI មកកម្ពុជា ដំបូង​គឺ​គេ​ស្មានថា BNI ដូចជា ការលក់​ជាលក្ខណៈ​ Network នោះដែរ ទើប​ធ្វើឱ្យមាន​កត្តាប្រឈម​ច្រើន​មែនទែន​ទម្រាំ​នឹង​បង្កើត​ចេញ​ជា Chapter មួយ​ឡើង ដែល​ពេលខ្លះ គឺអាច​និយាយបាន​ថា ចង់​យំ នៅពេលដែល​និយាយប្រាប់​គេ​ទៅគេ​បក​ត្រឡប់មកវិញ​ថា BNI មិនអាច​នាំចូល​កម្ពុជាបានទេ ព្រោះ BNI ជា​របស់​អាមេរិក។ តែ​ទោះជា​យ៉ាងនេះ​ក្តី ដោយសារតែ​ចិត្ត​ខ្ញុំ​ចង់​ជួយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្មនៅ​កម្ពុជា ហើយ​ចង់ឱ្យ​គាត់​យល់​ពី​ប្រព័ន្ធ​របស់ BNIខ្ញុំ​ក៏​ព្យាយាម​អស់ពី​សមត្ថភាព​ដើម្បី​ពន្យល់​ពួកគាត់​អំពី​អត្ថប្រយោជន៍​របស់ BNI រហូតដល់​មាន​អ្នក​យល់ដឹង​ច្រើន​ហើយ​ព្រម​ចូលរួម​ស្វែងយល់ ទើប​ដឹង​ពី​សារៈប្រយោជន៍​ជាច្រើន​ដែល​អាចជួយ​ដល់​អាជីវកម្ម​ឱ្យ​រីកលូតលាស់​បាន។

4.តើ BNI មាន​អត្ថប្រយោជន៍​អ្វីខ្លះ​សម្រាប់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់?

ខ្ញុំ​សូមបញ្ជាក់​ផងដែរ​ថា BNI មាន​រហូតដល់​ទៅ 73ប្រទេស​លើ​ពិភពលោក ហើយ​បច្ចុប្បន្ន​មាន​សមាជិក​ជាង 22 ម៉ឺន​នាក់ នឹងមាន​រហូតដល់​ទៅ 8,254 Chapter នៅលើ​ពិភពលោក។ ការដែល​មនុស្ស​ជាង 22ម៉ឺន​នាក់​សុខចិត្ត​បង់លុយ​ឱ្យ BNI មិនមែនជា​រឿង​ងាយ​នោះទេ គាត់​ហ៊ាន​ចំណាយថវិកា លុះត្រាតែ​គាត់​បានគិត​ល្អិតល្អន់ និង​មើលឃើញ​ពី​ផលប្រយោជន៍​វិជ្ជមាន​ជាច្រើន​របស់ BNI។

អត្ថប្រយោជន៍​ទី1 គឺ មាន​ក្រុម​លក់ និង​ទីផ្សារ​ដ៏ធំ​សម្រាប់​ផ្តល់ឱកាស​ជូន​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម

ព្រោះ​បើមើល​លើ​អាជីវកម្ម​បច្ចុប្បន្ន​យើង​ឃើញថា ការធ្វើអាជីវកម្ម​គឺមាន​កត្តា​ប្រកួតប្រជែង​ច្រើន (challenge)។ នៅពេលដែល​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ចង់​ពង្រីក​អាជីវកម្ម​លុះត្រាតែ​គាត់​ត្រូវ​បង្កើន​ក្រុម​លក់ និងអ្នកធ្វើ​ទីផ្សារ ប្រសិនបើ​គាត់​មាន​អ្នកលក់ និង​អ្នកធ្វើ​ទីផ្សារ​រហូតដល់​ទៅ 60-70នាក់ នោះ​នឹង​ជួយបង្កើន​ការលក់​របស់គាត់​ឱ្យ​ទទួលបាន​ផលចំណេញច្រើន តែបើ​គិត​ត្រឡប់មកវិញ​ថា ក្នុងនាម​ជា​អាជីវកម្ម​ខ្នាតតូច និង​មធ្យម (SME) តើ​គាត់​មាន​ថវិកាផ្គត់ផ្គង់​ដល់​បុគ្គលិក​លក់​របស់គាត់ 60-70នាក់​ដែរឬទេ? ហេតុនេះ BNI បាន​មើលឃើញ​ពី​កត្តា​ប្រឈមនេះ ហើយ​អាចជួយ​ធ្វើការ​ដោះស្រាយ​តាមរយៈ​ការផ្តល់ឱកាស​ឱ្យ​គាត់​នូវ​ក្រុមមនុស្ស​ដែលមាន​គ្នា​ចាប់ពី 60-70នាក់ ដែល​សុទ្ធតែជា​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម អាចជួយ​ក្នុង​ការលក់​ឱ្យ​គ្នា​ទៅវិញទៅមក​បាន។ ហេតុនេះ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​មិនចាំបាច់​ប្រើ​លុយ​ចំណាយជួល​បុគ្គលិក​លក់​ដល់​ទៅ60-70នាក់ នោះទេ។

អត្ថប្រយោជន៍​ទី2 គឺ​ទទួលបាន​សិទ្ធិផ្តាច់មុខ​ក្នុងក្រុម

ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​នានា​អាច​នឹងមិន​សប្បាយចិត្ត​នោះទេ​នៅពេលដែល​ទៅ​ទីណា​មួយ​មាន​គូប្រកួតប្រជែង​អាជីវកម្ម​ជាមួយគ្នា ហេតុនេះ BNI បានផ្តល់ជូន​នូវ​សិទ្ធិផ្តាច់មុខ​ក្នុង​អាជីវកម្ម ដោយ​ក្នុង Chapter នីមួយៗមិនមាន​សមាជិក​ណា​ម្នាក់​ដែលមាន​អាជីវកម្ម​ដូចគ្នា​នោះទេ។ កត្តា​ទាំងនេះ​អាចធ្វើឱ្យ​យើង​អាច​រស់នៅ​ជាមួយគ្នា​បានយូរ​អង្វែងហើយ​មិនមាន​ការប្រកួតប្រជែង​នោះទេ គឺមាន​តែ​ជួយ​គ្នា​ទៅវិញទៅមក។

ម្យ៉ាងវិញទៀត BNI គឺមាន​វិធី​ក្នុងការ​ថែរក្សាអតិថិជន​បានល្អ ហើយ​តាមរយៈ​វិធី​នេះ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​មិន​បារម្ភ​ថា បាត់​អតិថិជន​នោះទេ តែ​អតិថិជនទៅវិញ​ទេ​ដែល​ខ្លាច​បាត់​យើង ព្រោះថា យើង​បានផ្តល់ឱ្យ​នូវ​ក្រុម​ដែលមាន​សមាជិក​ច្រើន​នាក់​ដែលផ្តល់ឱ្យ​គ្នា​នូវ​គុណ​តម្លៃ និង​ព័ត៌មាន​ជាច្រើន ហេតុនេះ​នៅពេលដែល​គេ​ចង់បាន​អ្វី គេ​គ្រាន់តែ​ទាក់ទង​មក​យើង គឺ​បានដឹង​ពី​ព័ត៌មាន​ទាំងអស់ ហេតុនេះគាត់​ត្រូវការ​យើង​រហូត។

អត្ថប្រយោជន៍​ទី3 គឺ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​នឹង​ទទួលបាន​ប្រភព​មិនចេះ​រីងស្ងួត​នៃ​ឱកាស​អាជីវកម្ម

សមាជិក​ដែល​នៅក្នុង BNI គឺជា​អ្នក​ដែល​ក្តាប់បាន​នូវ​ប្រភព​អាជីវកម្ម​ច្បាស់លាស់​មុនគេ ហេតុនេះ​នៅពេលដែល​ប្រជុំ Chapter ម្តងៗ សមាជិកដទៃ​នៅក្នុង Chapter ជាមួយគ្នា​នឹង​ផ្តល់ឱកាសអាជីវកម្ម​ឱ្យ​យើង ក្រោយពេល​ប្រជុំ យើង​នឹង​ដឹងថាអ្នកណាខ្លះ​ដែល​យើង​ត្រូវ​ទាក់ទង ហើយ​វា​មានភាពងាយស្រួល​ខ្លាំងណាស់​សម្រាប់​ការលក់ ព្រោះថា យើង​មិនបាច់​ទាក់ទង​លក់​ឱ្យបាន​ច្រើន​នោះទេម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់​បាន​ព្រមព្រៀងគ្នា​ទុកជាមុន​ហើយ ហេតុនេះ​អ្វីដែល​យើង​ត្រូវធ្វើ គឺ​ត្រៀមខ្លួនសម្រាប់​ការចរចា​តម្លៃ។ ពេលខ្លះ​បើ​យើង​ដាក់​តម្លៃខ្ពស់​ពេក គេ​មិន​ប្រើ​សេវាកម្ម ឬ​ទិញ​ផលិតផល​យើងទេ នោះ​ជា​រឿង​របស់​យើង​ទៅវិញ​ទេ។ ជារួម​បើ​យើង​មើល​ពី​ទិន្នន័យ​របស់ BNI គឺ​យើង​ឃើញថា ការទំនាក់ទំនង​នេះ​គឺ​ធ្វើឱ្យ​អាជីវកម្ម​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​ប្រហែលជា 90% បាត់ទៅហើយ។

អត្ថប្រយោជន៍​ទី4 គឺ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​នឹង​ទទួលបានការ​អប់រំ និង​បណ្តុះបណ្តាល

នៅ BNI យើង​ត្រូវ​រៀន​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​អាជីវកម្ម​របស់​យើង ហើយវគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​ទាំងអស់នោះ​គឺ​សុទ្ធ​តែមាន​សារៈសំខាន់​ដែល​អាច​នាំឱ្យ​អាជីវកម្ម​ទទួលបានជោគជ័យ ដូចជា​ការសិក្សា​ពី​ការប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ(system) របស់ BNI និង​ផ្នែកសំខាន់ៗជាច្រើន​ទៀត។ ចំពោះ​ការបណ្តុះបណ្តាល​ទាំងអស់នោះ​គឺមិនមាន​ការបង់ថ្លៃ​នោះទេ តែ​សមាជិក​ប្រហែល​ជាមាន​កាតព្វកិច្ច​រួមចំណែក​ចេញថ្លៃ​ទីកន្លែង ដែលពេលខ្លះ​យើង​សិក្សា​នៅ​សណ្ឋាគារ ដែល​ទាមទារឱ្យ​យើង​ចែករំលែក​គ្នា (share) ចេញថ្លៃ​បន្ទប់​សិក្សា​នោះ។

អត្ថប្រយោជន៍​ទី5 គឺ​ទទួលបាន​ការទំនាក់ទំនងអាជីវកម្ម​យូរអង្វែង

នៅ BNI យើង​មាន​កន្លែងសម្រាប់​ចែករំលែក និង​ពង្រឹង​ទំនាក់ទំនង​ល្អ ព្រោះថា ការធ្វើ​អាជីវកម្ម​តែងតែ​ជួប​បញ្ហា​កើតឡើង ដែលពេលខ្លះ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​មួយចំនួន​មិន​ហ៊ាន​ពិភាក្សាជាមួយនឹង​ក្រុមគ្រួសារ​នោះទេ តែ​នៅ BNI យើងមាន​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ជាច្រើន​សម្រាប់​ប្រឹក្សា​យោបល់ជាមួយ​ពួកគាត់ ហើយ​គាត់​អាច​នឹង​ចែករំលែក​រឿងលំបាក​នេះ​នៅក្នុង​ក្រុម​បាន ព្រោះ​មិនមាន​ដៃគូប្រកួតប្រជែង​នៅក្នុង​នោះទេ។ ហើយ​ពេលខ្លះ សមាជិ​ក​មួយចំនួន​ក៏មាន​ភាពចាស់ទុំ​ផងដែរ​ក្នុង​ការធ្វើ​អាជីវកម្ម ដែល​កត្តា​នេះ​អាចធ្វើឱ្យ​គាត់​ទទួលបាន​នូវ​ការប្រឹក្សា​យោបល់​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព។

ខ្ញុំ​សូមបញ្ជាក់​ផងដែរ​ថា BNI គឺ​ឈរលើ​ទស្សនវិទ្យា 2ធំៗ គឺ​ទី1 អ្នក​ឱ្យ​គឺជា​អ្នកទទួល (Givers Gain) មានន័យថា អ្នក​ឱ្យ​កាន់តែច្រើន នោះ​យើង​នឹងទទួលបាន​កាន់តែច្រើន ហើយ​ទី2គឺ ធ្វើជា​កសិករមិនមែនជា​អ្នកប្រមាញ់​ទេ (Farming not Hunting) ព្រោះ​ប្រសិនបើ​យើង​តាំង​ចិត្តជា​អ្នកប្រមាញ់ នៅពេលដែល​ស្វែងរក​មួយកន្លែង​មិនបាន​គាត់​នឹង​បន្តទៅ​មួយកន្លែង​ផ្សេងទៀត ដល់​ដំណាក់កាល​ចុងក្រោយ​គាត់​នឹង​អស់​កន្លែង​សម្រាប់​ប្រមាញ់ តែ​សម្រាប់​អ្នកធ្វើ​កសិកម្ម​វិញ​គឺ​គាត់​ដាំ​ដុះ​នៅទីនេះ គាត់​ថែរក្សា ហើយ​ប្រមូល​ផល​នៅទីនេះ​ដែល​ផល​របស់គាត់​ប្រមូល​មិនចេះ​រីងស្ងួត។

5.តើ​មកដល់​បច្ចុប្បន្ននេះ BNI បានសម្រេច​នូវ​សមិទ្ធផលសំខាន់ៗអ្វីខ្លះ?

បច្ចុប្បន្ន​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ គឺ​យើង​បែងចែកជា 2តំបន់ ហើយ​យើង​គ្រោង​នឹង​បង្កើតឱ្យមាន5តំបន់។ ចំណែកឯ​នៅ​ខេត្ត​វិញ គឺ​មិនទាន់​មាននៅឡើយ​ទេ តែ​យើង​ក៏​នឹង​គ្រោង​លក់ Franchise ទៅខេត្ត​ផងដែរ។ នៅពេលនេះ BNI មាន​សមាជិក​ប្រមាណ 400នាក់​ហើយ ដែល​ពួកគាត់​សុទ្ធតែជាម្ចាស់​អាជីវកម្ម ក្នុងនោះ​យើង​បែង​ចែកជា 9 Chapters ហើយ​យើង​ក៏​នឹងមាន​បន្ថែម 3 Chapters ទៀត​នៅមុន​ពេល​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ។

នៅ​ឆ្នាំ2018 នេះ យើង​បង្កើត​ឱកាស​អាជីវកម្មបាន 2,539 ខណៈ​ចំណូល គឺ​ទទួលបាន​ប្រមាណ​ជា​ជិត 20លាន​ដុល្លារ។

ចំពោះ​សមិទ្ធផល​ដែល​យើង​យកបាន​ពី BNI តាំងពី​ឆ្នាំ 2013 មកដល់​បច្ចុប្បន្ន គឺ​យើង​បង្កើតឱកាស​អាជីវកម្ម​ក្នុង BNI បាន​រហូតដល់​ទៅ 40,965 ឱកាស​អាជីវកម្ម​ហើយ ដែល​ក្នុងនោះ​ចំណូល​សរុបគឺ មាន​ចំនួន​ជាង 49លាន​ដុល្លារ។

  1. តើ​លោ​កមានអ្វី​ចង់​បន្ថែម​សម្រាប់​ជា​សារ​ទៅកាន់​សាធារណជន​ថែមទៀត​ទេ?

ខ្ញុំ​សូម​ជម្រាបជូន​ដល់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ទាំងអស់​ឱ្យបាន​ដឹងថា BNI ជា​ទម្រង់​ដែល​អាចជួយ​ឱ្យ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​មានការ​រីក​ចម្រើន​តាមរយៈ​ការធ្វើការ​ជាក្រុម។ ហើយ​កាលណា​យើង​ធ្វើការ​ជា​ក្រុម​នៅក្នុង Chapter នីមួយៗ គឺ​យើង​ឈរលើ​គោលការណ៍ស្គាល់ (Know) ចូលចិត្ត(Like) និង​ជឿជាក់ (Trust)។

ការធ្វើការងារ​បែបនេះ គឺ​ដំបូង​ឡើយ​គេ​ស្គាល់​យើង បន្ទាប់មក​គេ​ចូលចិត្ត​យើង ហើយ​បន្ទាប់មកទៀតគេ​នឹង​ជឿជាក់​លើ​យើង។ តាមរយៈ​គោលការណ៍​នេះ ម្ចាស់​អាជីវកម្មនីមួយៗនឹង​អាចធ្វើឱ្យ​អាជីវកម្មរបស់ខ្លួន​អភិវឌ្ឍ​បាន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស ព្រោះថា នៅពេលដែល​គេ​មាន​ជំនឿ​ជាក់​មកលើ​យើង​កាន់តែខ្លាំង​នោះ ការធ្វើ​អាជីវកម្ម​របស់​យើង​ក៏​កាន់តែ​ងាយស្រួល​ឡើង​ដែរ៕

Advertisement