វិធីសាស្ត្រ​លក់ ដើម្បី​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​នៅលើ​ទីផ្សារ

ការលក់​ផលិតផល ឬ​សេវាកម្ម​ពេលខ្លះ​មាន​ភាពងាយស្រួល ប៉ុន្តែ​ពេលខ្លះទៀត​មិនមែនជា​រឿង​ងាយស្រួល​នោះទេ​ដោយសារ​មុននឹង​ទិញ​ផលិតផល ឬ​សេវាកម្ម​ណាមួយ​ អតិថិជន​តែងមាន​ការគិត​ពិចារណា​ច្បាស់លាស់ រកឱ្យឃើញ​អត្ថប្រយោជន៍​ជាមុន​ទើប​សម្រេចចិត្ត​ចំណាយ​ប្រាក់​ទិញ​ជា​ក្រោយ។

លោក អ៊ុក​ ចាន់​វាសនា សាស្ត្រាចារ្យ​ដេ​ប៉ា​តឺ​ម៉​ង់​គ្រប់គ្រង​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ​នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ និង​ជានា​យក​ក្រុមហ៊ុន​ ​RMT Co,.LTD លក់ និង​ជួសជុល​រថយន្ត​នៅ​ជិត​រង្វង់​មូល​ផ្សារ​ដើមថ្កូវ​មានប្រសាសន៍ថាដើម្បីឱ្យ​ការលក់​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​ មុនដំបូង​ភ្នាក់ងារ​លក់​​ត្រូវ​រកឱ្យឃើញ​ថា អ្នកណា​ជា​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​យើង​ពិតប្រាកដ ព្រោះថា ប្រជាជន​ខ្មែរ​ជាង 15លាន​នាក់​មិនមែន​សុទ្ធតែជា​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​យើង​ទាំងអស់​នោះទេ។ បន្ទាប់ពី​រកឃើញ​ហើយ​ យើង​ត្រូវធ្វើ​ចំណាត់ថ្នាក់​ថា តើ​អាទិភាព​ទី1 យើង​គួរ​ត្រូវ​ទៅរក​អ្នកណា​មុនគេ និង​បន្ទាប់មកទៀត​យើង​ត្រូវ​ទៅរក​អ្នកណា​បន្ទាប់។

Advertisement

លោក​សាស្ត្រាចារ្យ​បញ្ជាក់ថា ក្រោយពី​រកឃើញ​ហើយ យើង​ត្រូវ​រៀបចំខ្លួន​ដើម្បី​ត្រៀម​ទៅ​ជួប​គេដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​ស្វែងយល់ ឬ​សិក្សា​ពី​គាត់​ឱ្យបាន​ច្រើន​តាម​ដែល​អាចធ្វើ​ទៅបាន រាប់​ចាប់តាំងពី​ការងារ​របស់គាត់​ អត្តចរិត ឥរិយាបថ​របស់គាត់​ថា តើ​គាត់​ជា​មនុស្ស​ចិត្ត​ទូលាយ​ តឹងរ៉ឹង ឬ​ជាម​នុស្ស​លេងសើច​ច្រើន​ជាដើម ពិសេស​ត្រូវ​ស្គាល់​សាវតា​របស់គាត់​ឱ្យបាន​ច្បាស់លាស់។ ការ​ស្គាល់​គេ​ឱ្យបាន​ច្បាស់លាស់​មានន័យ​ថា យើង​ឱ្យ​តម្លៃ​គេ​ពេលនោះ គេ​នឹង​ឱ្យ​តម្លៃ​យើង​វិញ ដែល​អាច​និយាយ​ពាក្យ​ស្និទ្ធស្នាល​ជាមួយគ្នា​បាន​ច្រើន។បន្ទាប់ពី​រកឃើញ​ចំណុចសំខាន់ៗទាំងអស់​នេះហើយ យើង​ត្រូវ​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​គេ​តាម​វិធីសាស្ត្រ​ណា​ក៏បាន តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ ឬ​បណ្តាញ​ទំនាក់ទំនង​សង្គម​ជាមុន មុននឹង​ឈានដល់​ការ​ណាត់ជួប។

មកដល់​ថ្ងៃ​កំណត់​យើង​ត្រូវ​ទៅ​ជួប​គេ ត្រូវ​ទៅ​ជួប​ឱ្យទាន់​ពេលវេលា កុំឱ្យ​ខកខាន និង​នៅពេលដែល​យើង​បាន​ជួប​ហើយ យើង​ត្រូវ​និយាយ​សួរសុខទុក្ខ ឬ​និយាយ​លេង​ពីនេះ​ពី​នោះ​បន្តិច​ជាមុនសិន​បើសិន​ជាមាន​ពេល បន្ទាប់មក​ទើប​និយាយ​ពី​គោលបំណង​នៃ​ការ​ណាត់ជួប ហើយ​បង្ហាញ​ផលិតផល​របស់​យើង​ទៅកាន់​អតិថិជន​តែម្តង។ នេះ​ជា​ដំណាក់កាល​សំខាន់បំផុត​ក្នុងការ​ទាក់ទាញ​ចំណាប់អារម្មណ៍​របស់គាត់​ឱ្យ​សម្រេច​ទិញ​ផលិតផល​របស់​យើងភ្លាម។

ជាទូទៅ​អ្នកគ្រប់គ្រង​ផ្នែក​លក់​ត្រូវ​រៀបចំ​ផែនការ​បង្ហាញ​ផលិតផល​នេះ​ទៅដល់​អតិថិជន​និង​កំណត់​ការនិយាយ​ឱ្យបាន​ច្បាស់លាស់​ផងដែរ ដើម្បី​ជា​ជំនួយ​ទៅដល់​នីតិវិធី One work One way One Solution មានន័យថា ធ្វើការ​រួមគ្នា ដើរ​ជាមួយគ្នា និង​មាន​វិធីសាស្ត្រ​ដោះស្រាយ​រួមគ្នា។ បើ​មិន​រៀបចំ​ផែនការ​នេះ​ទេ​អ្នកលក់​ប្រាកដជា​និយាយផ្សេងៗគ្នា​ចំពោះ​ផលិតផល​តែមួយ ឬ​និយាយ​ពីអ្វី​ដែល​យើង​មិន​ចង់ឱ្យ​គាត់​និយាយ។

ក្នុងនាម​ជា​អ្នកលក់ កុំ​ភ្លេចខ្លួន គឺ​ត្រូវ​ត្រៀម​ជានិច្ច និង​តស៊ូ​ពុះពារ​ជម្នះ​នូវ​គំនិត​អវិជ្ជមាន​ណាមួយ​របស់​អតិថិជន​ដែល​តែង​កើតមាន​ដោយសារ​អតិថិជន​មានលក្ខណៈខុសៗគ្នា​ ជួនកាល​និយាយ​ទៅ គាត់​ធ្វើ​ចេះតែ​ម្តង ​គាត់​ថា ផលិតផល​បែប​ហ្នឹង​គាត់​ធ្លាប់​ជួប​ហើយ​គាត់​មាន​ហើយ មើលទៅ​មាន​អារម្មណ៍​អវិជ្ជមាន​មកលើ​យើង​តែម្តង ហើយ​ជួនកាល​គាត់​អត់​ចង់​ជួប​យើង​ទេ ប៉ុន្តែ​ក្នុងនាម​ជា​អ្នកលក់ ពេល​ជួប​ឧបសគ្គ​ប៉ុណ្ណឹង មិនមែន​ឈប់​ត្រឹមហ្នឹង ឬ​ត្រូវ​បោះបង់ចោល​នោះទេ ត្រូវ​ព្យាយាម​និយាយ​ឱ្យបាន​ច្រើន​អំពី​គាត់ ជួនកាល​អាច​សរសើរ​ខ្លះ​ក៏បាន​ដែរវា​ជា​រឿង​ល្អ ព្រោះ​មនុស្ស​ខ្លះ​ចូលចិត្ត​ឱ្យគេ​សរសើរប៉ុន្តែ​មិនមែន​បញ្ជោរ​ខុស​រឿង​នោះទេ វា​អាចធ្វើឱ្យ​ភ្ញៀវ​មិន​ចូលចិត្ត​យើង​វិញ​ក៏​ថា​បាន។ បន្ទាប់មកទៀត​មុនពេល​ចាកចេញ យក​ល្អ​គួរ​និយាយត្រួសៗអំពី​ផលិតផល​របស់​យើង​ឡើងវិញ ហើយ​សួរ​ពី​ចំណាប់អារម្មណ៍​របស់គាត់ ដោយ​ទុក​ឱកាស​ឱ្យ​គាត់​និយាយ​ត្រឡប់មកវិញ។ នៅពេល​គាត់​និយាយ​មកវិញ យើង​ប្រាកដជា​អាច​ដឹងថា គាត់​ចង់​ទិញ ឬ​មិន​ចង់​ហើយ បើសិនជា​គាត់​ចាប់អារម្មណ៍​ហើយ គួរ​ជំរុញ​ឱ្យ​គាត់​ទិញ​តែម្តង។

លោក​បន្ថែមថា បើសិនជា​គាត់​មិនទាន់​ទិញ យើង​អាច​ទំនាក់ទំនង​គាត់​នៅពេល​ក្រោយ​បាន តែបើ​គាត់​ទិញ​ហើយ យើង​ត្រូវ​ទំនាក់ទំនង​បន្ថែមទៀត​ដើម្បី​បង្កើន​ភាពជិតស្និទ្ធ​ជាមួយ​អតិថិជន។ ជា​ឧទាហរណ៍​យានដ្ឋាន​របស់លោក​តែង​ជួសជុល​រថយន្ត​ចំ​កន្លែង​ដែល​ខូច និង​ព្យាយាម​ជួសជុល​ឱ្យបាន​លឿន​តាម​ដែល​អាចធ្វើ​ទៅបាន និង​មានតម្លៃ​សមរម្យ​អាច​ទទួលយកបាន។ នៅពេល​ជួសជុល​រួច អតិថិជន​យក​រថយន្ត​ទៅ​ជិះ​បាន 2-3ថ្ងៃ ខ្ញុំ​តែង​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​សួរថាយ៉ាងម៉េច​ដែរ​ពេល​ជួសជុល​រួចហើយ? ការ​សួរ​នេះ​ដើម្បី​បង្កើត​ឱកាស​ឱ្យ​ខ្លួន​យើង​កាន់តែ​ស្គាល់​អតិថិជន​បាន​ច្បាស់​ឡើង មាន​ភាពស្និទ្ធស្នាល​ច្រើនឡើង ដូចជា​រូបលោក អតិថិជន​ភាគច្រើន​ក្លាយទៅជា​មិត្តភក្តិ​ស្ទើរ​អស់​ទៅហើយ។ ពេលខ្លះ​កុំ​គិតថា វា​ជា​ការលក់​ខ្លាំងពេក កុំ​គិតពី​ផលប្រយោជន៍​ខ្លាំងពេកត្រូវ​គិតពី​ទំនាក់ទំនង​ខ្លះ​ទើប​ជា​រឿង​សំខាន់។

យ៉ាងណាក៏ដោយ ពេលខ្លះ​អតិថិជន​អត់​ដឹងថា​ខ្លួនឯង​មាន​តម្រូវការ​ទេ លុះត្រាតែ​យើង​ប្រាប់​ពី​បញ្ហា​ទើប​គាត់​ដឹង ដូចជា​ការលក់​ធានារ៉ាប់រង​ជាដើម។ ដើមឡើយ​ប្រជាជន​ខ្មែរ​មិន​ស្គាល់​ធានារ៉ាប់រង​ទេ ដូច្នេះ​មុននឹង​លក់​ត្រូវ​ធ្វើយ៉ាងណា​ឱ្យ​គាត់​យល់ដឹង​ពី​តម្រូវការ​ផលិតផល​ជាមុនសិន។ មួយទៀត​ដូចជា​បរិបទ​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន​ក៏​ដូចគ្នា​ដែរ ជួនកាល​ការបង្កើត​ហ្គេម​តាម​ទូរស័ព្ទ​ក៏​យើង​អាច​លក់​បានដែរ បើ​ក្មេង​លេង​ហ្គេម​ច្រើនពេក​អាចមាន​បញ្ហា តែបើ​មិន​លេង​សោះ​ដើរ​មិន​ទាន់សម័យ​បច្ចេកវិទ្យា ដូច្នេះ​ដើម្បី​កុំ​ឱ្យមាន​បញ្ហា គួរឱ្យ​កូន​លេង​ហ្គេម​ណា​ដែល​ជួយ​អភិវឌ្ឍ​ផ្នត់គំនិត​កុមារ​ឱ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរ។

ចំណុច​ពិសេស​ដែល​ចាំបាច់​នោះ​គឺ ធ្វើជា​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​ត្រូវ​ស្គាល់​ផលិតផល​ខ្លួនឯង និង​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​របស់​យើង​ឱ្យបាន​ច្បាស់ និង​មួយទៀត​ត្រៀមខ្លួន​ដោះស្រាយ ដោយ​ដំបូង​ឡើង​ត្រូវធ្វើ​យ៉ាងណា​បង្ហាញ​អត្តចរិត ការ​ស្លៀកពាក់ កាយវិការ ការនិយាយ​ស្តីឱ្យ​ប្រកបដោយ​ភាព​ទាក់ទាញ​ជាមុន មាន​ពាក្យសម្តី​ពីរោះពិសា ហើយ​ពិសេស​ការគ្រប់គ្រង​ពេលវេលា បើសិន​យើង​សន្យា​នៅ​ម៉ោង​ប៉ុន្មាន គួរ​កុំឱ្យ​ខកពេល​វេលា ឬ​អាច​ទៅ​រង់ចាំ​មុនគេ​មកដល់ ក៏​ជាការ​ប្រសើរ​ដែរ។

សរុបមក​ដើម្បីឱ្យ​ផលិតផល​របស់​យើង​មានការ​គាំទ្រ​ច្រើន​ពី​អតិថិជន យើង​គួរ​ធ្វើយ៉ាងណា​ឱ្យ​គាត់​ទិញ​ផលិតផល​យើងភ្លាមៗតែម្តង តាមរយៈ​វិធីសាស្ត្រ​និយាយ​ពី​អត្ថប្រយោជន៍​ពិសេស ដូចជា​ការបញ្ចុះ​តម្លៃភ្លាមៗនៅពេល​ជួបតែ​ម្តង​បើសិនជា​អាចធ្វើ​ទៅបាន ដែល​ភាគច្រើន​នៃ​អ្នកលក់​តែង​និយាយថាបើសិនជា​បង​ទិញ​ពេលនេះ ក្រុមហ៊ុន​ចុះ​តម្លៃ​ជូន10 ឬ20%តែម្តង តែ​បើសិនជា​បង​ចាំ​ទិញ​លើក​ក្រោយ​នឹង​អស់​ឱកាស​បញ្ចុះតម្លៃ​មិន​ខាន។ នេះ​ជា​វិធីសាស្ត្រ​ដ៏​សំខាន់​ដែល​យើង​ត្រូវ​ត្រៀមលក្ខណៈ​ទុកជាមុន មុននឹង​ទៅ​ជួបចរចា​លក់​ផលិតផល​ជាមួយ​អតិថិជន៕

Advertisement