ឆមាស​ទី1​ ឆ្នាំនេះ​ ទេសចរ​ពិភពលោក​កើនឡើង4​% តំបន់​អាស៊ី​បង្ហាញ​កំណើន​ខ្លាំង​ ខណៈ​កម្ពុជា​ត្រូវការ​ភាព​ទាក់ទាញ​បន្ថែម​

សន្និបាត​លើក​ទី23​ របស់​អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​ (UNWTO​) បាន​ប្រារព្ធ​ធ្វើឡើង​នៅ​ទីក្រុង​ សេន​ ភី​តធើ​ស្បឺ​ក (Saint​ Petersburg​) ប្រទេស​រុស្ស៊ី​ កាលពី​ថ្ងៃទី9​ ដល់ទី13​ ខែកញ្ញា​ ឆ្នាំ2019​។ សន្និបាត​នេះ​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ រយៈពេល​ 6ខែ​ដើមឆ្នាំ2019​ នេះ​ ពិភពលោក​ទាំងមូល​ទទួល​បាន​កំណើន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​នៅ​ឆ្នាំ2018​។ នេះ​បើ​តាម​គណៈប្រតិភូ​របស់ក្រ​សួង​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​ដែល​បាន​ទៅ​ចូលរួម​។

លោក​ ថោង​ រដ្ឋ​សក្តិ​ អគ្គនាយក​អភិវឌ្ឍន៍​ទេសចរណ៍​ និង​សហប្រតិបត្តិ​ការអន្តរជាតិ​នៃ​ក្រសួងទេសចរណ៍​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​បាន​បង្ហាញ​អំពី​កំណើន​ទេសចរ​បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​នៅ​ឆ្នាំ2018​ គឺ​ក្នុងរយៈពេល​ 6ខែ​ដើមឆ្នាំ2019​ ពិភពលោក​ទទួល​បាន​ ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ប្រមាណ​ 671លាន​នាក់​ក្នុង​កំណើន​ 4%។

Advertisement

លោក​ ថោង​ រដ្ឋ​សក្តិ​ បាន​បន្ត​ថា​ ក្នុងចំណោម​កំណើន​ទេសចរ​ដែល​ពិភពលោក​ទទួល​បាន​នោះ​រួមមាន​៖ នៅ​តំបន់​មជ្ឈិមបូព៌ា​កើនឡើង​ 8% នៅ​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​កើនឡើង​ 6% នៅ​ទ្វីបអឺរ៉ុប​កើន​ឡើង​ 4% នៅ​ទ្វីប​អាហ្វ្រិក​កើនឡើង​ 3% និង​នៅ​ទ្វីបអាមេរិក​កើនឡើង​ 2%។ រី​ឯនៅក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​ តំបន់​អាស៊ីទ​ក្សិណ​ និង​តំបន់​អាស៊ី​-បូព៌ា​ ក៏​មានការ​កើនឡើង​ចាប់ពី​ 1-5% ផង​ដែរ​។លោក​អគ្គនាយក​បាន​បន្ថែម​ថា​ កំណើន​ទេសចរ​ពិភពលោក​ 4% នេះ​ គឺ​ស្រប​ទៅ​នឹង​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​ដែល​បាន​ព្យាករ​ទុក​កាលពី​ឆ្នាំមុន​ ហើយក៏​ជា​ចរន្ត​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​ពិភពលោក​ទាំងមូល​ផង​ដែរ​។

អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​បាន​បញ្ជាក់​ទៀត​ថា​ កត្តា​ដែល​ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​កំណើន​ទេសចរ​យ៉ាង​ដូច្នេះ​ ក៏ដោយ​សារ​មានការ​ចូលរួម​ពី​វិស័យ​ពាក់ព័ន្ធ​មួយចំនួន​ដូចជា​ ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ៗត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ ការ​ជួយ​សម្រួល​មធ្យោបាយ​ធ្វើដំណើរ​របស់​ទេសចរ​ ពិសេស​គឺ​ការ​ធ្វើដំណើរ​តាមផ្លូវអាកាស​ គួបផ្សំ​នឹង​តម្លៃ​សំបុត្រ​យន្តហោះ​ក៏​មាន​ភាពសមរម្យ​ល្អ​ជាង​មុន​ ហើយ​ទិដ្ឋាការ​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ ក៏​ត្រូវ​បាន​សម្របសម្រួល​ឱ្យ​ភាព​ងាយស្រួល​ជាង​មុន​ផង​ដែរ​។

ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​តួលេខ​បង្ហាញថា​ ទេសចរ​ពិភពលោក​មានការ​វិវឌ្ឍ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​ដែល​នាំមក​នូវ​ចរន្ត​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​សំខាន់​ក៏ដោយ​ ក៏​ភាព​បារម្ភ​នៅតែ​កើតមាន​ ព្រោះ​ទន្ទឹម​នឹង​ការ​អបអរសាទរ​ ចំពោះ​កំណើន​នេះ​ អង្គការ​ទេសចរណ៍​ពិភពលោក​ក៏​មានការ​ព្រួយបារម្ភ​អំពី​ផល​ប៉ះពាល់​ដល់​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ ដែល​បណ្ដាលមកពី​វិបត្តិ​សង្គ្រាម​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​សហរដ្ឋអាមេរិក​ និង​មហាយក្ស​ចិន​ ការ​ចាកចេញ​របស់​ចក្រភព​អង់គ្លេស​ពី​សហភាព​អឺរ៉ុប​(Brexit​) ព្រមទាំង​បញ្ហា​មួយចំនួន​ដែល​កើត​ចេញពី​បដិវត្តន៍​ឧស្សាហកម្ម​ 4.0​ ផង​ដែរ​។

ដោយឡែក​វិស័យ​ទេសចរណ៍​របស់​កម្ពុជា​បាន​និង​កំពុង​មានការ​ធ្លាក់ចុះ​ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ ដែល​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នេះ​ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​តាមរយៈ​គណៈកម្មការ​អន្តរក្រសួង​បាន​ដាក់​ចេញ​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចំនួន4​ សំដៅ​ជំរុញ​កំណើន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឡើងវិញ​។

ឯកឧត្តម​ ថោង​ ខុន​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍​បាន​ថ្លែង​ឱ្យ​ដឹង​ថា​៖“អង្គប្រជុំ​គណៈកម្មការ​ អន្តរក្រសួង​បាន​ប្រកាស​ដាក់ចេញ​គម្រោង​ផែនការមេ​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប​ និង​ផែនការ​សកម្មភាព​ការងារ​អនុវត្ត​ចំពោះមុខ​រយៈពេល​ខ្លី​ ឆ្នាំ2019​-2020​ ក្រោម​ទិសស្លោក​ “ប្រែក្លាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​ទៅជា​ឱកាស​”។ ចំណែក​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទាំង4​ ដែល​នឹង​ជួយ​ស្តារ​ឡើង​វិញ​នូវ​កំណើន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មក​ទស្សនា​ខេត្តសៀមរាប​នោះ​ គឺ​រួមមាន​៖1-ពិពិធ​កម្ម​ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ និង​ការ​ពន្យារពេល​ស្នាក់នៅ​របស់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​។ 2-បង្កើត​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​។ 3-បង្កើន​ការ​តភ្ជាប់​ និង​ 4-បង្កើត​អត្តសញ្ញាណ​ថ្មី​នៃ​តំបន់​សៀមរាប​។

លោកជំទាវ​ ឆាយ​ ស៊ី​វលី​ន ប្រធាន​សមាគម​ទីភ្នាក់ងារ​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​បាន​ប្រាប់​ ឡា​រ៉ែ​នពាណិជ្ជ​ថា​ កម្ពុជា​ត្រូវការ​ការ​កែខៃ​ ត្រូវការ​ការ​ចូលរួម​ទាំងអស់គ្នា​ក្រោយពី​មានការ​ធ្លាក់ចុះ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​នៅ​ខេត្តសៀមរាប​ ទាំង​វិស័យ​ឯកជន​ ទាំង​វិស័យ​សាធារណៈ​ត្រូវ​រៀបចំ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ ដែល​ជា​ចំណុច​ខ្វះខាត​ក្នុង​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ឡើងវិញ​។

លោកជំទាវ​ប្រធាន​សមាគម​បាន​បញ្ជាក់​ថា​៖“យើង​ក៏​អបអរសាទរ​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ តែ​យើង​ត្រូវការ​ផលិតផល​ថ្មី​ៗបន្ថែម​ទៀត​ និង​ការថែទាំ​ ដែល​ការពិត​យើង​មាន​ទេសចរណ៍​ដ៏​សម្បូរ​បែប​ ទេសចរណ៍​វប្បធម៌​ ទេសចរណ៍​ធម្មជាតិ​ ទេសចរណ៍​អេកូឡូស៊ី​ ដែល​យើង​ត្រូវ​បន្ថែម​នូវ​សេវាកម្ម​គោលដៅ​ដែល​អាច​ឱ្យ​ភ្ញៀវ​ទៅដល់​ តែ​មិនបាន​ចាយ​លុយ​នៅ​តំបន់​ទេសចរណ៍​នោះ​”។

លោកជំទាវ​ ឆាយ​ ស៊ី​វលី​ន ក៏បាន​បញ្ជាក់​បន្ថែម​ផង​ដែរ​ថា​៖“ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​ពង្រឹង​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​សក្តា​នុ​ពល​របស់​តំបន់​ទេស​ចរ​ណ៍​ចាស់​ៗដែល​យើង​មាន​ រួម​ទាំង​អនាម័យ​ ភាព​ស្អាតបាត​ មាន​បរិស្ថាន​ល្អ​ ហើយ​ក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍​ ក៏​ត្រូវ​ពង្រឹង​សេវាកម្ម​របស់​ខ្លួន​ដោយ​ផ្តោត​លើ​គុណភាព​ និង​ភាព​ស្មោះត្រង់​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​”។

“ប្រសិនបើ​យើង​អាច​រួមគ្នា​ជំរុញ​នូវ​ផលិតផល​ទេស​ចរ​ណ៍​ថ្មី​ៗឱ្យ​បាន​កាន់តែ​ឆាប់​ និង​ពង្រឹង​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​សក្តា​នុ​ពល​ទេសចរណ៍​របស់​យើង​បាន​ យើង​នឹង​ទទួល​បាន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ត្រឡប់មកវិញ​ និង​មាន​កំណើន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ ជាក់ជា​មិនខាន​”។ នេះ​បើ​តាមអ្វី​លោកជំទាវ​ ឆាយ​ ស៊ី​វលី​ន បាន​បញ្ជាក់​។

លោក​ឧកញ៉ា​ លឹម​ ហេង​ អនុប្រធាន​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​បាន​ប្រាប់​ឡា​រ៉ែ​ន ពាណិជ្ជ​ថា​៖“ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឱ្យ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឱ្យ​មានការ​កើនឡើង​នោះ​ សំខាន់​គឺ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ទេសចរណ៍​ដែល​យើង​មាន​ ព្រោះ​ភ្ញៀវ​ដែល​យើង​ផ្តោត​ជា​សំខាន់​ គឺ​ភ្ញៀវ​បរទេស​ ហើយ​យើង​ត្រូវការ​ផ្សព្វផ្សាយ​អំពី​ទេសចរណ៍​ឱ្យ​បាន​ទូលំទូលាយ​ ដើម្បី​ដណ្តើម​ចំណែក​ទីផ្សារ​ទេសចរណ៍​នៅក្នុង​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​។ នេះ​ជា​ចំណុច​ទី1​”។

លោក​ឧកញ៉ា​បាន​បន្ត​ថា​៖“ចំណុច​ទី2​ ទាក់ទង​នឹង​បញ្ហា​សេវា​បម្រើ​ឱ្យ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ គឺ​ឱ្យ​បាន​ល្អ​ ឱ្យ​ស្អាត​ ឱ្យ​មានគុណ​ភាព​ និង​តម្លៃ​សមរម្យ​ ដើម្បី​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មកលេង​ គេ​បាន​ប្រាប់​តៗ​ឱ្យ​គ្នាគេ​មកលេង​ វា​ដូចជា​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​បន្ត​ដែរ​”។

លោក​ឧកញ៉ា​ក៏បាន​បញ្ជាក់​ដែរ​ថា​៖“យើង​មាន​សក្តា​នុ​ពល​ទេសចរណ៍​ តែ​យើង​បាន​បង្ហាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ និង​បាន​បង្ហាញ​យ៉ាងណា​ខ្លះ​? នេះ​ក៏​ដូចជា​ការ​បង្ហាញ​របស់​អ្នកលក់​ផលិតផល​ដែល​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​តាម​បណ្តាញ​ព័ត៌មាន​ដែរ​។ ដូចនេះ​យើង​ក៏​ត្រូវ​មានការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​សក្តា​នុ​ពល​ទេសចរណ៍​របស់​យើង​ ដើម្បី​ជា​ការ​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ផង​ និង​អ្នក​វិនិយោគ​ផង​ដែរ​។ ព្រោះ​គេ​អាច​ឃើញ​ទេសភាព​តំបន់​យើង​ល្អ​ ឆ្នេរសមុទ្រ​យើង​ស្អាត​ គេ​អាចម​កធ្វើការ​វិនិយោគ​ផង​ដែរ​”។

លោក​ឧកញ៉ា​ លឹម​ ហេង​ បាន​បញ្ជាក់​ទៀត​ថា​៖“យើង​បាន​ធ្វើការ​ផ្សព្វផ្សាយ​នៅ​តាម​ប្រទេស​នី​មួយ​ៗកន្លងមក​ហើយ​ ដែល​នេះ​ជាការល្អ​ តែ​យើង​ត្រូវការ​ផ្សព្វផ្សាយ​បែប​សកល​។ យើង​ត្រូវ​មាន​ Online​ chanal​ ឬ Website​ ណាមួយ​ជាពិសេស​សម្រាប់​ផ្សព្វផ្សាយ​ឯកសារ​ដែល​បម្រើ​ឱ្យ​ទេសចរណ៍​ជាស​កល​នេះ​ វា​នឹងអាច​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​អន្តរជាតិ​ដែល​យើង​ចង់បាន​”៕

Advertisement