វៀតណាម បោះបង់​បទ​ប​ញ្ញាតិ​ស្ដីពី​ធ្វើ​ការមូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម​លើ​រថយន្ត

កម្មករ វិស្វករ កំពុងធ្វើការនៅក្នុងរោងចក្រផលិតរថយន្ត Hyundai នៅ ប្រទេសវៀតណាម

យោងតាម​ក្រុម​អ្នកជំនាញ ក្នុងស្ថានភាព​នៃ​សមាហរណកម្ម​អន្តរជាតិ បទ​ប​ញ្ញាត​នានា​ស្ដីពី​វិធីសាស្ត្រ​កំណត់​អត្រា​នៃ​មូលដ្ឋាន​នីយកម្ម (localization rate)  ចំពោះ​រថយន្ត លែង​សមស្រប​ទៀតហើយ​សម្រាប់​ភាពជាក់ស្ដែង​នៅក្នុង​វិស័យ​ឧស្សាហ​កម្មនេះ។

បទ​ប​ញ្ញាត​នានា​ស្ដីពី​ការកំណត់​អត្រា​លើ​មូលដ្ឋាន​នីយកម្ម​ចំពោះ​រថយន្ត​នៅ វៀតណាម នឹង​ត្រូវបាន​លុបចោល​ចាប់ពី​ថ្ងៃទី ០១ តុលា ២០២២ ដោយសារតែ​លែង​សមស្រប​សម្រាប់​ស្ថានភាព​ជាក់ស្ដែង​របស់​វិស័យ​ផលិត​រថយន្ត នៅក្នុង​​ការ​ធ្វើ​សមាហរណកម្ម​នាបច្ចុប្បន្ន។

យោងតាម​ក្រុម​អ្នកជំនាញ ក្នុង​ស្ថានការណ៍​ជាក់ស្ដែង​នៃ​សមាហរណកម្ម​អន្តរជាតិ បទ​ប​ញ្ញាត​នានា​ស្ដីពី​ការកំណត់​អត្រា​នៃ​មូលដ្ឋាន​នីយកម្ម (អត្រា​នៃ​ការធ្វើ​មូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម គឺជា​អត្រា​នៃ​ធនធាន ឬ វត្ថុធាតុដើម​ក្នុងស្រុក​ដែល​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ការផលិត​អ្វីមួយ ធៀប​នឹង​ការនាំ​ចូល) ចំពោះ​រថយន្ត លែង​សមស្រប​ទៀតហើយ​នៅក្នុង​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម ព្រោះថា វៀតណាម បច្ចុប្បន្ន នៅតែ​ប្រើប្រាស់​វិធី​គណនា​អត្រា​មូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម​ទៅតាម​ចង្កោម​លម្អិត​នៃ​ផលិតផល​ដែល​ត្រូវបាន​ផលិត​ក្នុងប្រទេស។

ផ្ទុយទៅវិញ បណ្ដា​ប្រទេស​នៅ អាស៊ាន គណនា​ទៅតាម​តម្លៃ​សរុប​នៃ​ផលិតផល​ដើម្បី​ទទួលបាន​ការអនុគ្រោះ​ពន្ធ​ទៅតាម​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​ទំនិញ​អាស៊ាន (ATIGA)។

យោងតាម​អ្នកជំនាញការ​ផ្នែក​ច្បាប់ ការដែល វៀតណាម បោះបង់ បទ​បញ្ញា​តិ​ស្ដីពី​ការធ្វើ​មូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម​លើ​រថយន្ត គឺជា​ជំហាន​ថ្មី​មួយ​នៅ​ក្នុង​​ការកសាង​គោលនយោបាយ​សម្រាប់​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​រថយន្ត នាពេលខាងមុខ​របស់​ប្រទេស​នេះ។

ជាក់ស្ដែង​បានបង្ហាញ​ថា ក្នុង​រយៈពេល ៣០ ឆ្នាំ​នៃ​ការរីកចម្រើន​របស់​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​រថយន្ត បណ្ដា​ក្រុមហ៊ុន សាជីវកម្ម​របស់ វៀតណាម សុទ្ធតែ​សន្យា​អំពី អត្រា​ការមូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម​លើ​រថយន្ត ដែល​កើនឡើង​ទៅតាម​ដំណាក់កាលនីមួយៗ ប៉ុ​ន្ត គោលនយោបាយ​មិនមាន​ការដាក់ទណ្ឌកម្ម​លើ​ការបង្កើន​អត្រា​នៃ​ការធ្វើ​មូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម​ទេ។ នេះ​គឺជា​កត្តា​មួយ​ដែលនាំឱ្យ វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​រថយន្ត​រប​ស់ វៀតណាម មកដល់ពេលនេះ នៅតែ​ត្រូវ​ឈឺក្បាល​ជាមួយនឹង​បញ្ហា មូល​ដ្ឋា​នីយកម្ម៕

Advertisement