ការនាំចេញ​របស់ ថៃ សម្រេចបាន​លើសពី​គោលដៅ​ឆ្នាំ 2022 ប៉ុន្តែ​​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​​កើន​ឡើង​ខ្ពស់

កាលពី​ថ្ងៃទី 28 ធ្នូ ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​ថៃ Jurin Laksanawisit បានឱ្យដឹងថា ការនាំចេញ​ទំនិញ​របស់​ប្រទេស​នេះ អាច​បន្ត​ថយចុះ​ក្នុង​ខែធ្នូ ដោយសារ​ឧន​ភាព​សេដ្ឋកិច្ច​សកល ប៉ុន្តែ​ជឿជាក់ថា ការនាំចេញ​ពេញ​មួយឆ្នាំ 2022 នឹងមាន​កំណើន​ប្រហែល 7%។

យោងតាម​ទិន្នន័យ​របស់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ការនាំចេញ​របស់ ប្រទេស​ថៃ ក្នុង 11 ខែ​ដំបូង​នៃ​ឆ្នាំ 2022 បាន​កើន 7.6% ដោយ​សម្រេចបាន 9.16 ទ្រី​លាន​បាត (ប្រហែល 265.34 ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាម៉េរិក) លើសពី​គោលដៅ 9 ទ្រី​​លាន​បាត​សម្រាប់​ឆ្នាំនេះ។ ចំណែក​ពាណិជ្ជកម្ម​ឆ្លងដែន​ក្នុងដំណាក់កាល​ដូចគ្នា​ សម្រេចបាន 944 ពាន់​លាន​បាត ថយចុះ 0.51% ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​កន្លង។

ក៏ប៉ុន្តែ ការនាំចេញ​របស់ ថៃ ក្នុង 11 ខែ​ដំបូង​នៃ​ឆ្នាំ 2022 បាន​ធ្លាក់ចុះ 6% ធៀប​នឹង 11 ខែ​ដើមឆ្នាំ 2021 ដោយ​ថយមក​នៅត្រឹម 22.3 ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាម៉េរិក ខណៈដែល​ការនាំ​ចូល​កើន 5.6% ដោយ​សម្រេចបាន 23.65 ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាម៉េរិក។ តួលេខ​របស់​ខែធ្នូ​ក៏ត្រូវ​បាន​ព្យាករ​ថា នឹង​ថយចុះ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​កន្លង។ ក្រៅពីនេះ ប្រទេស​ថៃ ក៏មាន​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​រហូត​ដល់ 15.08 ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាម៉េរិក ក្នុង 11 ខែ​កន្លង។

បណ្ដា​ទីផ្សារ​នាំចេញ​ដែលមាន​កំណើន​ខ្ពស់​ជាងគេ​ក្នុង​ខែវិច្ឆិកា 2022 របស់ ថៃ រួមមាន អ៊ីរ៉ាក់ (215.6%), បា​រ៉ែ​ន (153.1%), អា​រ៉ា​ប៊ី​សា​អូឌីត (40.1%), អង់គ្លេស (22.2%) និង ឡាវ (21.3%)៕

Advertisement