Renzo Rosso ក្លាយជា​ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន​ដោយ​មិនចាំបាច់​ចំណាយ​ដើមទុន

Renzo Rosso កើត​នៅក្នុង​ឆ្នាំ1955 គឺជា​សហគ្រិន និង​ជា​អ្នក​ច្នៃ​ម៉ូដ​ជនជាតិ​អ៊ីតា​លី​មួយរូប​ដែល​កំពុងតែ​ទទួលបាន​ភាពជោគជ័យ​ដ៏​ធំធេង​ មិន​ចាញ់​អ្នក​ច្នៃ​ម៉ូដល្បីៗលំដាប់​ពិភពលោក​មួយចំនួន​នោះឡើយ។ អ្នក​ច្នៃ​ម៉ូដ​វ័យ​ចំណាស់​រូបនេះ​ត្រូវបាន​គេ​ស្គាល់​ថា ជា​មនុស្ស​ដ៏​ល្បីល្បាញ​ម្នាក់ មាន​ទ្រព្យសម្បតិ្ត​ហូរហៀរ ដោយសារតែ​លោក​គឺជា​ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន​ជាច្រើន​ប្រភេទ។ លោក Renzo Rosso គ្រាន់តែ​ជា​កូន​កសិករធម្មតាៗប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ​ភាពជោគជ័យ​ដ៏​ធំធេង​របស់លោក​បានមក​ដោយ​មិនចាំបាច់​ចំណាយ​ដើមទុន​នោះឡើយ។

ប្រវត្តិ​សង្ខេប Rosso បានកើត​នៅក្នុង​ភូមិ Brugine នៅ​ភាគ​ខាងជើង​នៃ​ប្រទេស​អ៊ីតា​លី​នៃ​តំបន់ Veneto។ ឪពុកម្តាយ​របស់លោក​គឺជា​កសិករ ហើយ​លោកធំ​ដឹងក្តី​នៅក្នុងនាម​ជា​កូន​អ្នក​កសិករ​សាមញ្ញ​ដូចគ្នា​ដែរ។ ជា​ទម្លាប់​ក្រោយពេល​ចេញពី​សាលា លោក​តែងតែ​ជួយ​ធ្វើការ​ឪពុក​របស់លោក។ ដោយបាន​ឃើញ និង​បានដឹង​ច្បាស់​ពី​ស្ថានភាព​របស់​កសិករ Rosso ក៏​សម្រាច់​ចិត្ត​ថា នឹងមិន​ធ្វើ​ការងារ​ដូច​ឪពុក​របស់ខ្លួន​នោះទេ ហើយ​នៅឆ្នាំ1970 Rosso បាន​បានចាប់ផ្តើម​ចូល​សិក្សា ពី​ឧស្សាហកម្ម​វាយ​ន​ភណ្ឌ​នៅ​វិទ្យាស្ថាន​បច្ចេកទេស​មួយ​ឈ្មោះ Marconi នៅក្នុង រដ្ឋ Padua ។

នៅទីនោះ នៅពេល​លោក​មាន​អាយុ15ឆ្នាំ លោកបាន​ផលិត​សម្លៀកបំពាក់​ខោ​ខាវប៊យ​ដែល​ចេញ​ម៉ូដ​ដោយ​ខ្លួនឯង​លើកដំបូង ដោយ​ប្រើ​ម៉ាស៊ីនដេរ​ម្ដាយ​របស់លោក។ ក្រោយពី​បានសម្រេច​ក្នុងការ​ច្នៃ​ម៉ូដ​លើកដំបូង​ហើយ​នោះ Rosso នៅតែ​បន្ត​រក្សា​បទពិសោធ​ជាមួយ​ម៉ូ​ដែល​ខោ​ខូវប៊យ​ដែលមាន​ម៉ូដខុសៗគ្នា ហើយក៏​បាន​លក់​ខោ​ទាំងនោះ​ឱ្យទៅ​មិត្តភក្តិ​របស់លោក​ដែល​គិត​ជា​សាច់ប្រាក់​គឺ​បាន 3,500 Lire ។ នៅ​ឆ្នាំ1973 លោក​បានចាប់ផ្តើម​សិក្សា​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច​នៅ​សកល​វិទ្យាល័យ​វ៉េ​នី​ស ហើយ​ក្រៅពី​ជួយ​ឪពុក​របស់លោក​នៅ​កសិដ្ឋាន លោក​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ការសិក្សា​របស់ខ្លួន​តាម​រយៈ​ការធ្វើការងារ​ជាជាង​មេកានិច និង​ជាងឈើ​ផងដែរ។

ការចាប់ផ្តើម​នៃ​អាជីពនៅ​ឆ្នាំ1975 Rosso បាន​បោះបង់ចោល​ការសិក្សា​នៅ​សកល​វិ​ទ្យ​ល័យ Venice ហើយ​បានចាប់ផ្តើម​ធ្វើការ​ងារ​ជា​ប្រធាន​ផ្នែក​ផលិត​នៅ​ក្រុមហ៊ុន Moltex ជា​ក្រុមហ៊ុន​សម្លៀកបំពាក់​ក្នុងស្រុក​មួយ​ដែល​ផលិត​ខោ​សម្រាប់​បុរស​របស់​អ៊ី​តា​លី។ ក្រុមហ៊ុនមេ​របស់ Moltex គឺ Genius Group ជា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ត្រូវបាន​បង្កើត និង​គ្រប់គ្រង​ដោយ Adriano Goldschmied។

អំឡុងពេល2ឆ្នាំ​ដំបូង​នៃ​ការធ្វើការ​នៅ Moltex ក្រុមហ៊ុន​មួយ​នេះ​ទទួលបាន​ភាព​រីកលូតលាស់​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស។ នៅ​ឆ្នាំ1978 បន្ទាប់ពី Rosso បាន​ដឹកនាំ​នៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​នេះ​ឱ្យមាន​ការរីកចម្រើន​ហើយ​នោះ លោក​ក៏មាន​បំណង​ចង់​ចាកចេញ​ដើម្បី​បើកមុខ​ជំនួញ​ដោយ​ខ្លួនឯង ប៉ុន្តែ​ដោយមាន​ការស្នើ​ពី​សំណាក់ Goldschmied
កុំឱ្យ​លោក​ចាកចេញ ដោយ​សន្យាថា​នឹង​ផ្តល់​ភាគហ៊ុន40% នៅ Moltex ឱ្យទៅ​លោក ព្រមទាំង​មានការ​ព្រមព្រៀង​ថា​នឹង​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ថ្មី​មួយទៀត​ដោយមាន​ឈ្មោះថា Diesel នោះ អ្នកគ្រប់គ្រង​រូបនេះ​ក៏​បន្តធ្វើ​ការងារ​របស់ខ្លួន​នៅ​ទីនោះ​ដដែល។ តាមរយៈ​ការសហការ​ថ្មី​នេះ Rosso ក៏បាន​ក្លាយជា​ម្ចាស់​ភាគហ៊ុន​ម្នា​ក់នៅ Genius Group។ នៅ​ឆ្នាំ2013 កាសែត The NY Times បានសរសេរថា​តាំងពី​ឆ្នាំ1978មក Diesel បាន​លក់​ខោ​ខាវ​ប៊​យ​របស់ខ្លួន​បាន​ប្រមាណ​ជាង100,000,000ខោ។ ក្រោយពីអ្វីៗចេះតែ​ប្រព្រឹត្តិ​ទៅ​ប្រកបដោយ​ជោគជ័យ រយៈពេល​បន្ត​បន្ទាប់មក​ទៀត លោក​ក៏បាន​បង្កើត​ម៉ាក​សញ្ញា​ថ្មី និង​ក្រុមហ៊ុនថ្មីៗជាច្រើន​ប្រភេទ​ទៀត។ បច្ចុប្បន្ន​លោក​គឺជា​នាយក OTB Group ដែលជា​ក្រុមហ៊ុនមេ​របស់ Diesel , MaisonMargiela , Marni ,Paula Cademartori, Viktor & Rolf , Staff International (ផលិត និង​ចែកចាយ DSquared², Just Cavalli , MaisonMargiela , Marni និង Vivienne Westwood ) និង Brave Kid (ផលិត និង​ចែកចាយ Diesel Kid, Dsquared², John Galliano Kids, Marni និង Trussardi Junior) រួមទាំង​ជំនួញ​ជាច្រើន​ប្រភេទ​ទៀតផង​ដែរ។

ពានរង្វាន់សំខាន់ៗដែល​លោក​ទទួលបាន​មានដូចជា Cavaliere del Lavoro, (2011). Millennium Development Goals Global Leader, New York City, USA (2010) Advertiser of the Year”(1998), “Grand Prix” at Cannes Lions International Awards of Creativity, Cannes, France (2010, 2009, 2007, 2001, 1997 & 1992) Master Honoris Causa, Verona University, Italy(2005) Pitti Imagine Uomo, Florence. Italy (2004) Master Honoris Causa, CUOA Foundation of AltavillaVicentina, Italy(2000)៕

Advertisement